Nee, nee: kleine brombeer

Wat is mijn Max toch een druiloor soms. Hij kan enorm boos kijken en echt sjaggo zijn. Ik ken dat helemaa niet van Eva, die als kind al altijd vrolijk en opgewekt was. Max heeft een heel ander karakter en lacht ook veel minder. Hij zit nu in de nee-fase, heel lastig. Nee, nee, nee…hij wil soms helemaal niks. Ja, hij is bijna 2 he? Pfff. Hij wil niet zitten, maar ook niet staan. Hij wil niet slapen, maar ook niet spelen. Hij wil geen kaas, maar ook geen worst. Ne, ne, ne is het. Om gek van te worden! Heel vaak zeggen mensen in de winkel: ow, wat kun jij boos kijken! Max is een brombeer vind ik. Ook wat moeilijker dan Eef, dwarser.

Maar goed, het is misschien een fase en hij is en blijft natuurlijk mijn lieve brombeer! Ik denk alleen wel: wat moet ik met dat nee? Eef had het dus niet en ik heb hier gezocht, maar vond niet echt een oplossing? Misschien weten jullie het nu wel? Wat als hij niks wil en nee blijft zeggen? Negeren of wat?

En zijn jongens over het algemeen wat norser dan meisjes, of is het zijn karakter? Ik herken het ook niet in zijn vader, die ook moet lachen omdat hij laatst in de AH Max kwijt was en hij opeens gemopper hoorde in de gang naast hem! We lachen er dus maar mee, maar ik hoop wel dat hij iets vriendelijker wordt straks!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Hihi sorry, moest wel even lachen om het AH verhaal. Dat je Max herkende door het gemopper in het gangpad naast jullie.

Ik denk persoonlijk dat het karakter is. Ik denk niet dat het komt doordat Max een jongen is en Eef een meisje. Tim en Daan zijn beide hele vrolijke mannetjes. Moet daar wel de kanttekening bij maken, dat Tim erg makkelijk is en driftbuien in zijn woordenboek niet voorkomen. Daan is ook erg makkelijk, maar hij heeft er echt wel meer een kopje op zitten. Hij is nog net geen 1,5 jr maar helaas heeft hij de driftbuien wel al uitgevonden. Als hij het ergens niet mee eens is kan hij zich op de grond laten vallen en heel hard gaan huilen. Hihi gelukkig alleen nog maar thuis en nog niet vaak. Maar hij heeft ze wel, dus houd mijn hart vast voor als hij in de 2 is nee fase terecht komt. Ook is Daan veel ondeugender en moet ik hem veel meer in de gaten houden dan Tim op zijn leeftijd.

Als Daan in zo’n bui is is het enige wat ik zeg, doe niet zo boos. Verder negeer ik hem en gelukkig is het ook zo weer over.

Vind het overigens vreemd dat mensen in de winkel zeggen wat kun jij boos kijken. Zou dat nooit tegen een kindje zeggen, kan toch altijd wel een keer zo zijn dat een kindje wat bozer kijkt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ik vind dat de kinderen wat dat betreft hier heel erg verschillen! De oudste is meer easy-going en de jongste is van zichzelf echt een super vrolijk ding, maar als hij eenmaal een slechthumeur heeft, blijft hij er heel lang in hangen! En dan gewoon echt lang… Als jij 's ochtends met een slecht humeur van bed komt, gaat dat vaak pas over als hij 's middags naar bed is geweest… Echt erg!
Ook heeft eten daar veel invloed op! Als baby zijnde al, als hij niet snel genoeg zijn fles kreeg als hij wakker werd, was het mis!
Nu kan ik vaak dat mopperige nog oplossen door hem eten te geven. typisch he? En dan niet iets lekkers ofzo. Maar met een boterham of zijn warme hap, trekt hij weer helemaal bij

Inderdaad, dat mensen zeggen dat hij dan boos kijkt zou ik ook niet doen!
Karakter van dat mannetje denk ik. Wie weet verandert het nog als hij ouder wordt?

Groetjes Manderijn.

Ja. mensen verwachten altijd maar dat kindjes lachen en vrolijk zijn. Terwijl Max denk ik gewoon een ander karakter heeft? Ik zou zelf ook niet tegen een kindje zeggen dat het boos kijkt. Maar hoe gaan jullie om met dat altijd NEE zeggen? Daar ben ik wel benieuwd naar!

Groetjes Rainbow

Lilypie Fourth Birthday tickers

Hier ook 2 verschillende karakters. Marijn is zelden boos of chagerijnig en als hij dat is kun je hem met een dolletje er zo weer uit halen. Daain tegen is Dion een secreet, om soms echt gek van te worden. Hij heeftboveral schijt aan en dat maakt het ook niets uit dat hij straf krijgt. Bij Dion is het pas met 2,5 begonnen. Daarvoor ws hij veel makkelijker. Ik hoop dat het bij hem ook een fase is anders hou ik mijn hart vast. Hij doet dit trouwens alleen bij ons op school of bij anderen is hij heel anders zeg maar een voorbeeld kind.
Voorbeeld, moet hij naar de wc en dan doe ik zijn broek naar beneden ofzet hem op wc is het niet goed, wil hij het zelluf doen. Doe ik het niet is hij boos omdat ik het moet doen. Gisteren gingen we naar de winkel en voordat we weg gaan gaan we eerst plassen maar meneer vertikte het. Dus ik zeg nou Dion dan gaan wij wel zonder jou weg. Ik wil je best meehelpen maar je gaat wel. Ik mocht hem niet meehelpen oke is goed. En later moes ik hem dus wel me helpen, nou jammer dan net wilde je niet en nu ga ik je niet meer helpen. Dushet was gieren (aan het einde van de straat konden zehem vast nog wel horen) maa na een kwartier lees kwartier is hij dan toch gegaan.
Ik ben er helemaal klaar mee, dan maar heel lang bezig maar zijn zin krijgt hij NIET. En hopelijk gaa het dan vanzelf over.
Hij is natuurlijk ook heeeel lief.

Marijn 8 april 2008
Dion 15 oktober2009

Is echt karakter hoor Rainbow… Al ken ik ook een mannetje die soms behoorlijk nors uit de hoek kan komen… Noah dus… Als we in de winkel lopen en hij doet iets waardoor andere mensen om hem moeten lachen… dan kijkt ie ze boos aan en zegt IK BEN NIET GRAPPIG HOOR!! hihihih…
Joël daar in tegen kan dan juist nog gekker gaan doen, en zelf helemaal in de lach schieten…

Qua driftbuien kan Noah daar heel erg in blijven hangen… tot grootse paniek…
En bij Joël is het na een knuffel weer over en speelt ie verder…

Het dwarse zou ik zelf gewoon negeren… niet eten?? dan niet…
Geen Ranja?? Iets anders krijg je niet…

Zo wil Noah de laatste tijd geen eten meer… Nou dan niet… Weltrusten…
Dan komt ie na een half uur wel beneden dat ie honger heeft en zn eten wil hebben… dus dat krijgt ie weer voorgeschoteld… KOUD!!!
Dat kun je eten… (sorry ben heel hard qua eten)… Wil je dat ook niet?? Weltrusten!

En zo gaat dat met Joël absoluut niet… die eet hoeveel ik ook op zn bord doe, ALLES OP!!

Liefs, Melanie