Nee fase

Hallo,

Ik heb een vraagje over onze dochter Tessa van 1 jaar en 10,5 maand.
Ze zit nu weer eens in de nee fase.
We hadden al zo’n fase gehad en daarna ging het een tijd goed maar nu sinds een week zegt ze weer op bijna alles nee als je iets vraagt.
Ze is verder hartstikke lief maar als je vraagt van kom ga in je stoel dan zegt ze nee of als we naar boven moeten zegt ze nee.
Maar ik was benieuwd hoe jullie dat doen.
Vandaag heb ik haar met de lunch zelf in haar stoel gezet want ze wilde niet komen. Dan in de stoel is ze nog even dwars en huilt ze nog een halve minuut en dan is het over. Ik heb haar ook vorige week met warm eten toen ze niet in de stoel wilde haar op een gegeven moment voor de keuze gezet van of in de stoel of op de gang. Het werd dus de gang maar ze ging toen verschrikkelijk huilen. Toen ze uit de gang kwam wilde ze alleen op mijn stoel maar niet haar eigen stoel dus ging ze weer op de gang. Toen daarna ging ze half in haar stoel klimmen en heb ik haar er nog verder maar ingetild want dat enorme gehuil ga je ook niet in de kouwe kleren zitten.
Maar hoe doen jullie dat nou als ze niet in de stoel willen komen? Laat je ze dan gewoon gaan van als ze honger hebben komen ze wel? Dat helpt namelijk ook niet bij Tessa want dan komt ze nog niet.
Ik ben nu momenteel bijna 27 weken zwanger dus haar elke keer optillen is best wel zwaar dus van mij mag die tijd terug komen dat ze gewoon zelf in de stoel klimt! Net als naar boven gaan. Ze wil niet naar boven maar als ik haar op de trap uiteindelijk til klimt ze (gelukkig) wel naar boven.
Misschien hebben jullie nog wel tips oid?

Tessa kom je in de stoel?

NEE!

Tessa zal ik je even helpen?

NEE IKKUH ZELF DOEN!

Tessa waarom huil jij, wat is er?

WEEEEEEEH WEEEEEEEEEEEEEEEH!

Tessa je mag van mij best even huilen maar omdat er niks aan de hand is
mag je dat daar in de hoek/gang/kamer en als je klaar bent met huilen kom ik je wel weer van de hoek/gang/kamer halen.

Gewijzigd door - Wendyinthahouse op 18 Aug 2007 21:48:20

Nou daar ken je gek van worden he, als alles met nee beantwoordt wordt.
Hier ook hetzelfde verhaal, alles is nee momenteel. En maar huilen. Wil je drinken ? NEE ! Wil je dan wat eten ? NEE ! NEE NEE NEE ! Alles nee !

Pffff … Tja daar moet je doorheen samen met die kleine. Heb ik geen goede adviezen voor.