Navelklem

Weet even niet hoe ik het precies moet omschrijven. Maar bij Levi heeft de navelklem (vanaf de geboorte) nog niet los gelaten. Wel ziet het er sinds vandaag rood omheen / geirriteerd. Wat kan ik hier aan doen? Of niks?

Hoelang duurde het bij jullie kindjes? Bij Jurian was deze er met 5 dagen af…

Het ruikt behoorlijk

hoi mini-boy,
hier duurde het bijna 2 weken voor de navel er af was. Was op het einde ook een beetje rood rond de rand. Toevallig kwam de wijkverpleegkundige toen aan huis en die zei er niks aan te doen, het zou er vanzelf afvallen, wat 2 dagen later ook gebeurde. Maar er zat geen geurtje aan, dus dat herken ik niet. Denk je dat hij er last van heeft of heeft hij een verhoogde temp? Anders misschien toch even aan de huisarts laten kijken als je het niet vertrouwt of als je denkt dat het gaat ontsteken.

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bij Merel was het stompje er binnen 10 dagen af. Dat weet ik omdat we nog kraamhulp hadden. Bij Merel rook het ook en dat was wel normaal geloof ik.

Groetjes Natasja

De geur schijnt wel normaal te zijn … is echt verrotings geur om het zo maar te zeggen. Dus afsterven doet het wel. Maar het zit aan 1 kant nog heel erg vast. Ben eerder bang voor onsteking oid…

Hebben jullie er gaasje om gedaan? Of alcohol om te ontsmetten?

Over het algemeen laat het navelstompje binnen 7 tot 14 dagen los.
Roodheid, zwelling en een vieze geur kunnen aanwijzingen zijn voor een beginnende ontsteking. Koorts hoeft er dan nog niet meteen te zijn, dat ontstaat vaak pas als de ontsteking echt doorgezet heeft. Ik weet niet precies hoe oud Levi inmiddels is, maar ik zou met zo’n kleintje geen risico’s nemen. Bel anders gewoon even met de assistentes van de huisarts en leg de situatie voor, dan vertellen zij je wel wat je moet doen of dat je toch even met hem langs moet komen.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Daarvoor zit de alcohol wel in het kraampakket, maar mijn kraamverzorgster raadde het af. Het prikt nogal en is voor zo’n kleine niet prettig. Heeft jullie cb geen nummer wat je 24 uur per dag kan bellen? Anders zou ik het gewoon even navragen… Ontsmetten met alcohol kan geen kwaad, maar het is gewoon niet prettig.

Groetjes Natasja

Bij onze dochter viel het stompje na 11 dagen eraf. Wij mochten het gewoon verzorgen met een steriel gaasje en wat alcohol kan geen kwaad. Onze dochter heeft er in ieder geval geen last van gehad, want ze liet zich dit prima verzorgen zonder enig reactie.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bij zowel Joey als Jessey zeiden de kraamverzorgsters dat ze het liefst wilden dat het stompje er binnen de kraamweek af zou vallen. Maar omdat dit bij beiden niet leek te gaan gebeuren, hebben ze het dode gedeelte aangestipt met alcohol. Het mocht niet op de levende huid, want dat prikt. Toen we daar eenmaal mee begonnen was het er ook in twee dagen vanaf.

Groetjes Anouk

Bij ons Mandy viel de navelklem er na 8 dagen vanaf.

Het was bij ons ook zo dat er een geur vanaf kwam. Dit was normaal zei de kraamhulp die we toen nog hadden.
Bij ons Mandy bloedde het na een paar dagen. De verloskundige is toen gekomen en zij heeft er toen een tweede navelklem op gezet. Er bleek een stukje open te zijn. Maar het is allemaal goedgekomen.

Ik zou gewoon bellen als je het niet vertrouwt.

Groetjes, Sandra.

Ik heb mijn kraamperiode in het ziekenhuis uitgezeten en daar werd of moest ik het naveltje elke dag even met alcohol en een gaasje schoonmaken. Was er ook binnen de kraamperiode eraf gevallen, weet eigenlijk niet meer hoe snel. Het is eigenlijk een wondje dus die moet je wel goed schoonhouden en droog maken naar het baderen.

Ik kan me nog wel herinneren dat de kleine het ook had. Heb er niets aan gedaan alleen goed droog gehouden.

Ja meiden hij is eraf gegaan … in het water. Wel ziet het er nog beetje vies en geïrriteerd uit. Ben daarom vanmiddag even naar het cb gegaan (inloopuurtje) gelijk laten wegen etc. Maar ik hoefde er niks aan te doen, zou vanzelf genezen.

Bedankt weer voor advies en tips van jullie…