Navelbreuk

Mika heeft een flinke navelbreuk.

Heb 1 van jullie kindjes dat ook gehad,en werd er toen wat aangedaan en hoe snel ging het over?

Mika heeft het nu al 3 weken lang.
Bij Mika moet het dus zelf overgaan volgens de dokter.

Hier zie je 2 foto´s waar het redelijk goed op te zien is,hij heeft er ook echt last van als hij poept of huilt,dan is het nog veel erger dan op de foto.

(het broekje op de foto is nep hoor dat is met paint gedaan,ivm naaktheid)

Ik hoop echt dat het heel snel over is bij mijn mannetje.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Tja, ik weet er weinig van… Maar ik wens je wel veel beterschap met je mannetje…

Hoi Biebske,

Heb er geen ervaring mee.
Als je bij google, navelbreuk bij baby intoetst kun je er wat over lezen.
Veel sterkte!

Groetjes heleen

Hallo,

Ikzelf heb geen ervaring met navelbreuk, maar bij de meeste baby’tjes gaat het vanzelf weer over. Je kan dan alleen later als ze “groot” zijn nog wel zien dat ze een naar buiten gekeerd naveltje hebben, maar de last is dan wel weg.
Hoop dat het bij jou Mika ook snel de last weg is!

Sterkte en groetjes,

Tamara

Even voor je opgezocht op e-gezondheid

Navelbreuk
Een navelbreuk is vooral goed te zien als de baby huilt; men ziet dan op de plaats van de navel een bobbel naar buiten komen. Heel vaak gaat een navelbreuk vanzelf over. De breukjes komen vooral voor bij te vroeg geboren baby’s.
Vroeger was het gebruikelijk dat de dokter er een brede pleister overheen plakte; dit wordt tegenwoordig zelden meer gedaan omdat gebleken is dat dit weinig helpt en zelfs de natuurlijke genezing vertraagt. Om de natuurlijke genezing alle gelegenheid te geven, is het het beste de navelbreuk met rust te laten tot de leeftijd van vijf jaar of ouder; een operatieve behandeling is dan zelden meer nodig.

Tja, echt helpen doet het niet… En ik snap dat het esthetisch niet mooi is… Maar zo’n beetje iedere site zegt dat het vanzelf over moet gaan… De een zegt binnen het eerste jaar, de ander zegt binnen 3 of 5 jaar (allemaal oneven)… Je voelt het zelf het beste aan, dus als jij vind dat het mis is, praat
erover met de huisarts… En geef daarbij dan ook aan waarom jij vindt dat het mis is…

Hoi,

Bij mijn zoontje dachten ze ook dat hij een Navelbreuk had, maar bleek dat hij een Cyste onder zijn naveltje had maar gelukkig niks ernstigs maar heeft wel ERG lang geduurt voor dat ze het door hadden dat hij geen Navelbreuk had.

Een Navelbreuk moet idd na een tijd vanzelf weggaan en dat kan best lang duren ± 4jaar . Vroeger legden ze op een Naveltje een gulden en dat bonden ze weer vast met een pleister, en dat scheen te helpen !?? ( volgens mijn Oma ) .

Als je het niet vertrouwd en hij heeft er echt veel last van ( je moeder gevoel) vraag dan of je HA of CB je door kan sturen naar een kinderarts en willen ze dat niet dan gewoon net zolang door zeuren tot dat ze gek van je worden, heb ik ook gedaan met mijn zoon kinderarts wou er eerst ook niet geloven en ben best boos geworden, die heeft me dan toch door gestuurd naar een plastische Chirurg en die heeft uit eindelijk foto’s van zijn Naveltje gemaakt…Maar dat is een heeeeeeeeel langverhaal ik zal het jullie besparen ahahaha

Hopelijk heeft hij er niet veel last van!! Succes

Groetjes

Hoi,

Was even benieuwd hoe het met Mika is.
Zit de navelbreuk er nog?
Laat je nog wat horen!

Groetjes Heleen

he hallo

mijn zoontje had ook een navelbreukje
ik kreeg toen het advies om
de voeding omtezetten naar omneo weet niet of k het nog goed schrijf maar ok
het is voor krampjes

want je baby heeft misschien geen krampjes maar de buik en zo wordt er rustig van
en na al een paar dagen had mijn zoontje geen navelbreukje meer

als het niet helpt ja ze zeggen dat het zelf weg moet gaan gebeurd dat niet dan wordt het operatief gedaan maar dat is nu nog niet nodig

weet niet of k de naam goed geschreven hem
maar het is de gele bus

groetejs en beterschap

karin solle

ik geef borstvoeding en wilt dit zolang mogelijk geven,
het is nog niet minder geworden bij Mika.
ik moet het afwachten

Dylan heeft ook een navelbreukje gehad, Volgens de huisarts komt dat vaker voor bij baby’s en moet het vanzelf weggaan voordat hij 1 jaar is. De buikspieren zijn wat slapper dan normaal. Ik kreeg als advies mee om hem wat vaker op z’n buik te leggen. Hij gaat zich dan opdrukken met zijn armpjes en traint op die manier zijn buikspieren.

Dylan is nu 6 maanden oud en het breukje is helemaal weg.

Bij mika is dit gelukkig ook al iets beter geworden,zijn navelbreukje zie je nog wel,maar wel iets minder.
Ik denk dat het straks idd wel weg trekt(hoop ik)