Navelbreuk

Mijn dochter heeft net als haar broer en zus gehad hebben een navelbreuk. Nu weet ik dat dit een vrij normaal verschijnsel is bij prematuurtjes maar Aouatif heeft wel een ENORME navelbreuk.
Heeft hier nog iemand ervaring mee?.

Nee, gelukkig heb ik daar geen ervaring mee.
Misschien iemand anders hier?

Succes ermee in ieder geval!

Groetjes, mamma van Stephan

Onze hond heeft een grote navelbreuk, maar dat is natuurlijk geen vergelijking. Dus helaas heb ik er niet echt ervaring mee.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Hier ook geen ervaring mee. Het schijnt toch niet zeer te doen? Maar volgens mij toch iets waar een huisarts of consultatiebureau (hebben ze dat in België?) naar moet kijken.

Ik hoop dat het gauw over is, want het klinkt als kans op infecties enzo.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001, Mats 08.02.2003 en Brusje (verwacht rond 11.07.2005)

Hoi
Ja ik heb ervaring met navelbreukjes.
Jeroen (ook een prematuurtje) had namelijk ook een navelbreukje. De kinderarts zei dat het er naar uitziet, maar dat er niks aan gedaan hoeft te worden, omdat het vanzelf minder wordt. En bij Jeroen was dat ook zo, hij is nu een jaar en je ziet er eigenlijk bijna niks meer van.
Bij Jeroen kwam het omdat hij in het begin heel veel last van zijn darmen heeft gehad, veel krampjes en harde ontlasting. Door het harde persen (en in elkaar krampen?) komt er meer druk op de buik te staan en ontstaat een navelbreuk (zo heeft de kinderarts het uitgelegd). Heeft je dochter daar ook last van, van krampjes en harde ontlasting? Anders moet je misschien kijken of je dat kan verminderen? Geef je borstvoeding of flesvoeding? Want ik gaf Jeroen op een gegeven moment speciale flesvoeding (friso comfort) voor bij krampjes, verstopping en spugen, en toen had hij er véél minder last van…

Groetjes,
Sonja

Mijn nichtje had er een, inderdaad een hele flinke.
Zat een hele grote bobbel op haar buik.
Dat is operatief verholpen, maarja, toen was ze al weer dik een jaar, niet prettig dus.
Ik heb er zelf eentje gehad en de artsen hebben er toen iets op gedaan.
Moet eens aan mijn moeder vragen hoe dat toen ging.
Ik geloof een verbandje er op. Dat heeft er toen voor gezorgd dat ik niet onder het mes hoefde.
Ik laat het nog wel ff weten.

Groetjes Mim

Lilypie 4th Birthday

Hoi-hoi…

Jip, de 2 oudste hadden ook een navelbreuk hoor en Emeka is er operatief aan geholpen (die was toen al 3!!!) en bij EziNne is die vanzelf teruggetrokken maar bij Aouatif is die echt groot…REUSACHTIG GROOT.
Hier in België denken ze nog steeds dat die zal terugtrekken waar ik dus mooi niet in geloof maar ze willen er ook nog niets aan doen omdat ze te jong is!!!.
Ze heeft inderdaad last van krampjes (behoorlijk). Ik denk dat ik toch nog maar eens naar het consiltatiebureau terug ga want die verpleegster zei me dus wel dat “als die blauw ging worden ik als de donder naar het ziekenhuis moest gaan” daar ga ik dus mooi niet op wachten…
Groetjes Ingrid.

is er geen tussenoplossing: als ze nu nog te jong is om er ev operatief iets aan te doen, om dan bv met een drukverband de ergste druk er wat vanaf te halen? of een dieet waardoor de darmen het wat makkelijker hebben, zodat er geen extra druk op komt. ofzo, geef mijn bek ook maar een douw, maar het lijkt me voor haar toch vervelend, en pijnlijk.
of valt dat verder mee?

ben je er alleen mee bij het cb geweest? of heb je je huisarts ook al eens gevraagd, die heeft misschien wel een heel andere mening.

mo

Hallo Allemaal,

Afgelopen woensdag was ik in het ziekenhuis geweest na een doorverwijzing van de huisarts; hier hebben ze me alleen gezegd dat ik moest veranderen van voeding (ik gbruik nu dus de superdure Nutramigen).
Goed, vrijdag was er echter geen verandering en ben ik dus terug gegaan waar een hele fijne arts direct contact opgenomen had met een chirurg waar ik de navelbreuk kon gaa laten zien en die constateerde dus dat de breuk 4cm!!! groot is; de buikwandopening vrij klein maar de breukzak is dus erg groot waardoor er heel wat darmelengte in die zak geperst kan worden en dan kun je je wel voorstellen dat zo een klein kind dar enorme last van heeft.
Nu schuilt er ook het gevaar dat die darmen zich kunnne gaan afklemmen en dus moet ze volgende week maandag eraan geopereert worden.
Ik ben nu toch wel aan het tobben over die narcoses; is zoiets wel allemaal goed voor zo een klein kind?.
Groetjes

Jee, dat is nogal wat zeg!
Zo zie je maar…toch altijd goed om naar de huisarts te gaan als je iets niet vertrouwd.

Wat ik weet van narcoses is dat het inderdaad niet echt “je van het” is voor een baby.
Maar ja…als het niet anders kan…
Ze zal er toch aan geopereerd moeten worden.
Er is geen andere optie, of wel?

Nou, heel veel succes in ieder geval!
En hou je ons op de hoogte?

P.S.
Echt balen hoor, als je kleintje geopereerd moet worden!
Weet je ook of ze lang in het ziekenhuis moet blijven of maar een dagje?

Gewijzigd door - Bieb op 16 Jan 2005 13:11:38

Hoi hoi Bianca,

In principe moet die operatie wel hoor; ze heeft nu die andere voeding en ze heeft geen last meer van krampjes of zo maar die navelbreuk is gewoon enorm en ik ben bang dat die darm zich ooit gaat afknellen en dan zijn we natuurlijk nog verder van huis…
Ik ben al allerlei sites aan het afspeuren om iets te vinden over narcose en zo.
Als alles goed gaat zou ze die zelfde dag weer naar huis mogen gaan maar wordt ze niet direct wakker of gaat het te langzaam dan moet ze uiteraard een nachtje ter observatie in het ziekenhuis blijven.
Ik ben ook niet echt blij met dit alles maar kan ik dat kind met die navelbreuk zo laten? dat er een operatie zal moeten plaatsvinden is gewoon een feit…
Groetjes Ingrid.

Jeetje Ingrid, dat is schrikken zeg! Zo jong en dan al een operatie…sneu zeg.
Ik hoop dat alles goed zal gaan (ook met de narcose) en dat ze snel weer naar huis mag daarna. Sterkte ermee!

Groetjes,
Sonja

Oh, wat heftig, een operatie nodig!
Heel veel sterkte!

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001, Mats 08.02.2003 en Brusje (verwacht rond 11.07.2005)

Hoi-hoi,

Jip, ik vind het zelfs ook lekker balen omdat ze toch nog zo jong is maar doe ik er goed aan als ik uitstel?.
Groetjes

Ehm…ik heb dus geen ervaring met navelbreuken, maar het klinkt niet alsof je er goed aan doet als je het zou uitstellen…
Ik denk dat het echt wel nodig is nu.
Maar ik zou idd FLINK balen!

Ik denk dat die navelbreuk inderdaad wel nodig is, want tja zoals je al zelf zegt mochten de darmpjes erin gaan vastknellen ben je inderdaad veel verder van huis. Maar ja ze is nog klein en kan ik me dus erg goed voorstellen dat je zo`n narcose maar niks vind. Kun je niet nog eerst effe over die narcose gaan praten zodat je er wat meer op gerust bent misschien ? Heel veel succes meid !!!

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003