Nav scheldtopic, morgan schiet

Eveniets anders naar aanleiding van het scheldtopic, Morgan heeft mij gister met een pannenkoekmes beschoten. Ze richte het op mij en zei pang pang pang. Ik hou hier helemaal niet van, maar ja op het schoolplein spelen ze ook cowboy en indiaantje al is het nu oorlogje. Ik haar oorlog en ik vind het niet leuk als ze dit doet maar moet ik dit ook bestraffen door te zeggen niet doen of moet ik het laten gaan onder het mom het is spel?

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 28 Sep 2010 12:14:52

Misschien stom, maar wat is een pannenkoekmes?? Ik zou er zeker iets van zeggen. Niet te zwaar aan tillen, maar wel zeggen dat ze je niet mag beschieten omdat dat niet leuk is en pijn doet. Kijk, Morgan weet toch nog niet echt wat oorlogje spelen is en doet ook maar na wat ze ziet. Lijkt mij? Dus ik zou gewoon zelf de nadruk leggen op het feit dat beschoten worden pijn doet. Eva doet dat soort spelletjes (nog) niet, maar die geeft mij weleens opeens uit het niets een pets (soms ook als ze bv net een autootje in haar hand heeft). En leuk dat ze dat vindt. Nou, ik niet! Ik zeg dan meteen dat ze moet aaien en dan is het ook meteen klaar!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Zou proberen het op een manier die ze snapt uit te leggen.
Wat Rainbow zegt van het doet pijn lijkt mij niet werken want ze raakt je niet aan, denkt dat ze dat nog niet snapt en verder zou ik er niet teveel op ingaan.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ooihhh hou helemaal niet van oorlogje etc! Hoop dat ze dat niet gaan doen, als ze oud genoeg is zou ik haar dan maar eens op tv laten zien wat oorlog is! En dat dat zo leuk niet is, Wij mochten thuis toen ik klein was nooit geen waterpistool of nepmessen, had mijn ma een gruwelijke hekel aan, en ik denk dat ik het maar eens door ga zetten! brrrrrr

@ Rainbow een pannenkoekenmes is een plat lang ding waar je pannenkoeken mee omdraait in de pan als je ze zelf pakt een soort hele lange spatel en daar mocht ze van mij gister mee op een pan trommelen.

Ik heb gister gezegd dat het niet lief was wat ze deed, inderdaad ze raakte me niet aan dus pijn kon ik niet zeggen. Ze zei wel sorry he dus ze weet dat mamma het niet leuk vind.

Groetjes,

Michèle

Oh ja…als ze je niet raakt kun je inderdaad niet beweren dat iets pijn doet! Ik dacht dat ze je raakte…Maar goed, ze heeft nu toch door dat je het niet tof vindt! Ik hou ook niet van speelgoed voor jongens zoals je dat vaak ziet, dus van pistolen, lasso’s en nepmessen…Allemaal dat aggressieve spul, dat komt er bij mij niet in. Daar heb ik ook een hekel aan, al ligt de speelgoedwinkel er vol mee! Bleeeeh!

Gewijzigd door - Rainbow op 28 Sep 2010 14:43:52

Hier ook niet hoor Rainbow, pappa heeft zelfs alternatieve dienstplicht gedaan. Wel grappig want der opa (mijn stiefvader) is kapitein der mariniers geweest

Groetjes,

Michèle

ik snap het… maar ik zou het zo zien: ze gaan het hoe dan ook doen, bepaalde dingen kun je niet voorkomen. Rico doet het ook met zijn waterpistool. piech piech (dat geluid maakt ie dan) maar zolang ze niemand pijn doet of te agressief hierin wordt zou ik het even laten begaan. dit soort dingen spelen ze toch op school (waarschijnlijk) ik vind het ook niet zo leuk eigenlijk omdat ik het een beetje agressief vind overkomen maar goed ik heb vroeger ook met waterpistooltjes en super socers (of hoe je dat ook schrijft) gespeeld en ik ben nog steeds best lief

Pannenkoekmes

Hylke heeft trouwens nog niet van die “agressieve” neigingen.
Heeft ook geen voorbeelden daarvan in de omgeving geloof ik.

M.

@Marsel: oh die! Zo’n mes ken ik wel! Dank je! Wij gooien de pannenkoeken altijd gewoon de lucht in!

Dan kun je goed bakken, maar eh je kan ze ook voor andere dingen gebruiken hoor

Groetjes,

Michèle