Nauwelijks drinken

Hallo allemaal,

Er zijn al veel topics geweest over niet willen eten, maar onze dochter drinkt nauwelijks. dat is echt drama bij ons.

's morgens bij het ontbijt krijgt ze een halve beker chocomelk, Nesquick, of drinkyoghurt.
Dit gaat er met veel pijn en moeite in. (ze lust absoluut geen gewone melk)

Soms drinkt ze bij haar fruit nog een paar slokjes thee en bij haar middagmaaltijd is het weer een halve beker (125 cc) chocomelk of drinkyoghurt.

s’middags dan een half tot 1 glaasje ranja en 1 glaasje bij haar avondmaaltijd.

En telkens alles met veel pjn en moeite. Ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet, ze heeft wel voldoende plasluiers.

Nu begint ze ook al een lange neus te trekken bij de chocomelk en yoghurtdrank.

Iemand tips, want drinken is toch echt wel belangrijk en ik weet het even niet meer.

Groetjes Jeuly

Lilypie Third Birthday tickers

Gewoon blijven aanbieden ook al levert het strijd op. Vooral op deze leeftijd is het belangrijk hier niet aan toe te geven. Had ze vanaf baby af aan al problemen met drinken? Zolang ze voldoen plasluiers heeft zal ik me niet veel zorgen maken.
Hier is het net andersom vooral Marijn die wil de hele dag drinken ik weiger hem weleens drinken.

En als je gewoon sap geeft dus appelsap iod of pakjes drinken?

Madelon lustte ook geen aangemaakte limonade en ook niet van zuiveldranken, Ja 1 beker op ene dag ofzo.

Dylano maakt ik juist niet blij met appelsap ed, als je die laat kiezen kiest hij siroop en dan nog met weinig erin. Ideaal

Liefs Michelle

idd wat miremady zegt, probeer is pakjes drinken? met een rietje dus… en ooit al gedacht aan keel klachten? zou ook is langs de dokter gaan voor een check up

En gewoon geen melkproducten meer aanbieden. Hier wordt ook geen melk gedronken. Wel af en toe een toetje (sinds lastiger eten) maar verder ook niet. En onze dochter drinkt ook niet hele grote hoeveelheden. Wel een pakje want dat is feest. Als ze genoeg plasluiers heeft zou ik mij geen zorgen maken. Hoe meer druk jij erop zet hoe minder ze zal gaan drinken.
groetjes,
Wendy

Kinderen hebben het meest liefde nodig als ze die het minst verdienen…

Nou aan keelklachten denk ik niet direct, want dan zou ze ook niet eten,da’s dan pijnlijker dan drinken, maar hier nog eentje hoor die nooit wilde drinken. Het wordt hier gelukkig nu iets beter. het komt dus echt vanzelf en tot die tijd kun je niet meer doen dan proberen er voldoende in te krijgen. Het hielp hier wel om haar zelf een beker te laten kiezen waar ze uit mocht drinken en ik maakte er spelletjes van. pop slokje, mama slokje Y slokje en dan zingen van smakelijk drinken, smakelijk drinken slok slok slok etc etc. Maak er iets leuks van, dat werkt beter dan een strijd is mij ervaring!

mama1980

Heb inderdaad ook al pakjes geprobeerd, en leuke bekers. Maar ook dat helpt niet. Ben nu indrdaad over gestapt op spelletjes tijdens het drinken, dat gaat iets beter, maar het blijft minimaal.

Geen melk…is dat niet noodzakelijk dan, ik meen altijd dat ze een bepaalde hoeveelheid melk nodig hebben, maar inderdaad als ze dit echt niet drinkt.
Ze is nooit een goede drinker geweest. Schijn ik ook te hebben gehad als babay tsja…

Hier geldt de regel geen drinken is ook geen snoepje/koekje… Dit omdat mijn oudste zoon veel last heeft met ontlasting en vocht juist erg belangrijk is voor ontlasting! Ook heb ik rietjes gekocht wat hij leuk vind om uit te drinken … en dus de regel geen drinken is geen snoepje. Werkt hier erg goed…

Melk is niet noodzakelijk, vitamine D en calcium wel. Vitamine d hoef je je nu niet druk om te maken, het word immers lente en zomer en dan lopen de kindjes genoeg in de zon
Verder kan je vitamines geven in de winter. Calcium zit in heel veel verschillend eten, kijk maar: http://www.kruidenvrouwtje.nl/mineralen/calcium.htm

Groetjes