Heeft ie er last van? Ontstekingen soms ofzo?
Ik zeg: goed dat ze er op letten! Wij zijn vanaf ongeveer 1,5 jaar verschillende keren bij de HA geweest omdat het vaak ontstoken was (zeker 6x per jaar) en werden iedere keer maar weer met een zalfje weggestuurd.
Uiteindelijk zijn we verhuisd toen hij 3,5 was en toen bij een andere HA terechtgekomen, had hij wéér eens zo’n ontsteking, dus toch nog maar eens laten zien. Die dokter heeft r nog geen 2 tellen naar gekeken en snel doorgestuurd naar de uroloog voor besnijdenis. Hij is toen net voor zn 4e verjaardag geholpen.
Waar je op kunt letten is (tja alleen als hij op het potje of wc plast natuurlijk…) als hij plast, of zn plassertje dan een beetje opblaast als een ballonnetje voordat de plas eruit komt. Dan is het echt te nauw en moet eraan geopereerd worden.
Maar vaak willen ze nog even wachten omdat t regelmatig vanzelf goed komt.
Als hij er nu nog geen last van heeft zou ik me er niet te druk om maken, en met een jaar of 3 nog eens laten nakijken. Als het dan nog te nauw is zou ik wel laten opereren. Anders kan hij er later last van krijgen (misschien nog niet zo eens met plassen, maar anders wel als 'ie een vriendinnetje heeft zeg maar
). Dan kun je hem beter als peutertje laten besnijden als dat het met 16 ofzo moet gebeuren…