Hoi Iedereen,
Ik zit een beetje met een nare situatie:
Mijn schoonmoeder past 1 dag in de week op onze kleine man, nu heeft zij al een lange tijd MS (multiple sclerose) niks mis mee verder ze kan nog veel dingen zelf doen bij Devin. Alleen nu heeft ze er ook diabetes bij, wat dus weleens voor nare situaties kan zorgen.
Nu zat ze vandaag te vertellen dat ze met Devin in de elektrische rolstoel naar buiten is geweest, daar voelde ik me al niet helemaal prettig bij want ja hij hoeft maar een rare beweging te maken en hij ligt op de grond natuurlijk, dit zei ik ook en als antwoord kreeg ik dat hij er maar aan moest wennen op de rolstoel met andere woorden dat IK er maar aan moest wennen.
Nu vertelde ze even later dat ze nog geen 30 min. later een ‘Hypo’ kreeg.
(Hypoglycemie gaat gepaard met klachten en verschijnselen die kunnen variëren van “een licht gevoel van onbehagen” tot ernstige klachten als gedragsstoornissen, trekkingen en zelfs bewusteloosheid.)
Nou nu draaide mijn maag echt 3x rond. Ik wist even niet wat ik moest zeggen en mijn man die heeft geneens een idee wat dat is dus die liet het ook maar even zo.
Ze woont wel in een soort van aanleunwoning dus als ze in huis is dan is het een druk op de knop en er staan 2 man in huis maar buiten natuurlijk niet.
Nu weet ik niet goed hoe ik hierop moet reageren. De laatste weken draait het zoiezo niet meer lekker ik en zei omdat ik het idee heb dat ze mijn rol wilt overnemen in opmerkingen die ze tegen mij maakt. Nu zegt mijn man dat ik daar gewoon gelijk op moet reageren alleen dan komt het zo rot me keel uit, en dat vind ik nu ook weer niet de bedoeling.
Mijn schoonzusje is ook zwanger en ik weet dat zei haar kind niet alleen zou laten met mijn schoonmoeder dat is meer omdat die 2 elkaar helemaal niet liggen, nu denk ik ook weer van laat ik me teveel meeslepen door haar of is mijn gevoel toch wel juist dat het eigenlijk niet veilig is voor mijn kleine man.
Het is en blijft natuurlijk wel mijn schoonmoeder, de moeder van mijn man en de oma van mijn zoontje maar toch.
Ook staat ze altijd voor ons klaar als er iets is en daarom durf ik misschien ook weer niet te vaak te ‘zeuren’.
Hoe zouden jullie in zo’n situatie reageren?
Ik heb het in ieder geval van me af kunnen schrijven hihi.
Dikke kus Gabriella mama van Devin