Narcose bij kinderen

Weet iemand wat wij kunnen gaan verwachten bij een dagbehandeling/ amandelen knippen.
Onze zoon moet binnenkort hieraan geholpen worden ivm telkens terug kerende ontstekingen in zijn keel .
wij vinden zo,n opname doodeng omdat hij dan onder narcose moet.
weet iemand hoe dat in zijn werk gaat en of je als ouder mee mag gaan als ze je kindje in slaap maken .
we zien er erg tegenop.
Vooral het onder narcose brengen bij zo,n kleintje en wat de uitwerking van het hele gebeuren op hem heeft.
Mischien dat iemand weet of het ziekenhuis er ook nog wat aan doet om ze op de ingreep voor te bereiden.

groetjes allemaal.

Hallo Carla,

Twee maanden geleden is bij ons zoontje de neus- en keelamandelen verwijderd. Ik ben daar toen ook een topic over gestart.
Daar staat mijn complete verhaal, ook over hoe wij het dus ervaren hebben etc.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Enne…succes!

O ja, ik ben trouwens Bianca, 29 jaar, samenwonend met mijn vriend en we hebben dus samen een zoontje van net 3 jaar!

Welkom hier!

Hieronder de link naar de topic.
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?whichpage=1&Forum_Title=Peuter+1+tot+4+jaar&Topic_Title=Morgen+operatie+keel%2D+en+neusamandelen+%28pff%29&CAT_ID=2&FORUM_ID=2&TOPIC_ID=2202

Groetjes, mamma van Stephan

Welkom Carla
Ik weet er hlaas vor je niks van, zal me wel effe voorstellen.
Ikke ben Astrid( 30 jaar), woon al meer dan 12 jaar samen met Daan ( 35 jaar ) en we hebben samen een super dochter van 16 maanden Evianne. We wonen in Neer midden Limburg.
Ik wens je wel alvast heel veel sterkte en succes !
Vertel je dan ook hier binnenkort hoe het jullie en de kleine vergaan is dan ?

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Succes hoor met de amandelen!
Ik zou ook in het ziekenhuis informeren, daar helpen ze je zeker.
Misschien kun je ook in de bibliotheek kijken, daar hebben ze vaak boekjes over dergelijke onderwerpen. Dan kun je met je zoontje er over lezen misschien.

enne: ijsjes inslaan! die mogen ze dan toch eten?

Hoi,

Ja het is best beangstigend als je er zo naartoe leeft. Maar achteraf is het ons in ieder geval erg meegevallen. Kika was in het Juliana Kinderziekenhuis in Den Haag en daar kon 1 ouder mee naar de OK om erbij te zijn als ze in slaap gaan. Dat viel me alles mee overigens.

Maar daarna is het wel even vervelend; als ze net uit de narcose komen dan zijn ze gedesorienteerd en soms erg van slag. Maar je moet maar zo denken, dan is het al achter de rug en kan het alleen nog maar beter gaan.

Het herstel gaat meestal heel snel en inderdaad veel ijs eten! Succes en je krijgt er een ander kind voor terug.

Nikki

Hoi,

Ik heb geen ervaring met amandelen knippen, maar bij Nils zijn wel buisjes in z’n oren geplaatst, ook dus onder narcose.
Dit ging erg goed en is allemaal reuze meegevallen. 1 van ons mocht mee tot hij onder narcose werd gebracht en daarna mochten we hem gelijk na de operatie ophalen. Toen hij bijkwam was 't even huilen (waarschijnlijk meer van de schrik dan van wat anders), maar dat was snel afgelopen en konden we 'm al weer mee naar huis nemen.

Ikke ben trouwens Sandra, 34 jaar, getrouwd met Rob en samen hebben we een zoontje van 3,5 jaar, Nils. We wonen in Midden-Limburg (ja, ook al).