Ik ken iemand die haar zoontje Elmo genoemd heeft. Erg hoog Sesamstraat-gehalte!
Groetekes, Sje
Ik ken iemand die haar zoontje Elmo genoemd heeft. Erg hoog Sesamstraat-gehalte!
Groetekes, Sje
Ik kan het me helemaal voorstellen Wil dat je door je eigen ervaring erg oppast met het kiezen van een naam voor je kindje.
Groetekes, Sje
Heb nog nooit van de naam gehoord! Kan me voorstellen dat je alle grapjes al gehoord hebt en dat je dat hartstikke beu bent.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het geen hele lelijke naam vind, ook geen hele mooie, wel een ongewone. Ik zou, zoals jij zelf ook al aangeeft, ook wel langer nagedacht hebben als ik jouw ouders was. Ik zou verder vooruit gekeken hebben. Maar een hele lelijke naam vind ik het echt niet. En nu ben ik echt eerlijk!
Weten je ouders dat je eigenlijk niet blij bent met de naam? Hebben ze je naam ergens anders gehoord of gelezen destijds of hebben ze zelf de naam samengesteld? (Dat hoor je namelijk ook weleens dat mensen namen samenstellen uit hun eigen namen).
Groetekes, Sje
Vervelend hoor zo’n situatie. Jouw kindje zal het jou in elk geval nooit verwijten dat je een hele vreemde naam gegeven hebt. En dan nog kan het natuurlijk gebeuren dat-ie liever Jan dan Piet geheten had (dat kun je nou eenmaal niet vooraf voorzien als je in het kraambed ligt), maar over een hele ongebruikelijke naam zal-ie in elk geval niet boos worden! Die zekerheid heb je!
Groetekes, Sje
kan me voorstellen hoor wil!
ik heet gytha en kon mijn naam vroeger nooit geschreven krijgen met als gevolg dat we op school Gita gingen schrijven omdat ik het nit geleerd kon krijgen om Gytha te schrijven!
Op zich vindt ik mijn naam mooi maar erg appart en moeilijk.
Mijn ouders hadden dit uit een boekje. (nou wat voor boekje hahahahah)
Dus wij willen nu niet zo’n moeilijke/aparte naam voor de tweede.
groetjes Gytha
ja denk toch dat het esther wordt Sje!
Voor niemand moeilijk. En vernoemd naar digi tante he ? haha
groetjes GYtha
Tja, het hoeft echt niet moeilijk te zijn, gewoon allemaal naar mij vernoemen! Weet je ook zeker dat het kind om de naam niet gepest gaat worden. Er is nagenoeg niks op te rijmen (behalve pester en polyester), dus daar kunnen al weinig grapjes mee uitgehaald worden.
Verder is het een gewone naam, nog niemand met de naam Esther heel negatief in het nieuws geweest, dus ook geen vervelende associaties.
Het is geen mode-naam dus je dochter komt niet met nog 10 Esthers in de klas te zitten over 4 jaar.
Echt iets om over na te denken hoor!
Groetekes, Sje
Nou, en weet je dat het in de afgelopen jaren weleens gebeurd is? Om je suf te lachen! Je noemt je zoon toch geen Esther?! Afgelopen 12 maanden is het overigens niet gebeurd dat een jongen Esther genoemd is. Je kunt dat nakijken op deze site:
http://www.babynamen.nl/?page=babynamen&sub=queryoccurance
Type de naam in en druk op jongetje of meisje en dan zie je hoe vaak een naam in de afgelopen 12 maanden aan kindjes in Nederland gegeven is. Zie je meteen hoe uniek een naam is of dat er honderden van geboren zijn in een jaar tijd.
Onze meiden hebben typische meisjesnamen. Echt geen twijfel over mogelijk en toch zijn er mensen die de afgelopen 12 maanden hun zoontjes zo genoemd hebben. Je snapt soms niks van sommige mensen.
Leuke site!
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 18 Oct 2008 15:22:13
Ik ben niet enthousiast over de naam Mees. Nooit geweest ook trouwens. Vind die naam een te hoog pest-gehalte hebben.
Groetekes, Sje
nee mees vindt ik eerlijk gezged ook niks moet dan aan een vogeltje denken
groetjes Gytha
mijn man had gisteren een naam bedacht voor jongen, vindt dit op zich wel leuk maar denk een moeilijke uitspraak dus pesten?
het was Didier (spreek je uit als DJ)
Wat vinden jullie hiervan?
groetjes gytha
Haha, wat leuk, zo heet het zoontje van mijn vriendin ook! Die heeft ook voor haar dochtertjes Franse namen, dus voor haar zoontje ook. Ik vind het dus een prima naam want ik ben er al aan gewend.
Groetekes, Sje
Ik heb heel lang zitten twijfelen tussen Morgan en Megan voor een meisje. Mijn vriend heet Mervin (had Mervyn moeten zijn maar ja zijn vader was het briefje vergeten) dus hier uit kun je opmaken dat wij persoonlijk een grote voorkeur hebben voor oud Engelse namen. Ooit willen wij nog wel voor een tweede gaan, dus waarschijnlijk dan ook weer oud Engels. Bij ons is het trouwens Morgan geworden (Morgana voluit)
Groetjes,
Michèle
Didier ( dj uitgesproken ) vind ik erg origineel en erg leuk.
Mijn neefje heet Jayjay, vond ik ook zo leuk toen ik dat voor het eerst hoorde.
Miranda