Nageltjes knippen

Morgan is morgen 11 weken. Op zit moment vijl ik haar nageltjes nog met een kartonnen vijltje. Maar ze waren nu wel aardig aan de lange kant. Vanaf wanneer kun en mag je de nagels knippen???

Groetjes,

Michèle

Volgens mij mag dat vanaf 6 weken. Vaak vielen de nageltjes van Julia er vanzelf af, als gescheurde maantjes. Nu had ze wel een vals lang pinknageltje, waarmee ze zichzelf had gekrabt en nu heb ik het - dat was best eng - geknipt met een speciaal babynagelknippertje. Blijft eng, want ik ben bang dat ik in het vlees knip. Het ging goed en nu heeft madam weer gemanicuurde nageltjes…Die zijn soms wel vies door de inbakerdoek, dan zit er wat stof onder en dan heeft ze rouwrandjes. Een heel gedoe om dat weer schoon te maken, daar zit ik dan weer mee…

Tot de volgende mailwisseling maar weer!

Trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 18 Nov 2008 21:43:06

Oke, nou ik moet morgen toch naar het kruitvat dan zal ik even kijken. Want ze zijn best lang. Gelukkig heeft ze geen krabnijging in haar gezicht, maar ze knijpt mij als ze haar fles krijgt. Meestal geen probleem maar ik had van de week ruzie met de kat, dus haar nagels in die krassen is niet zo lekker…

Groetjes,

Michèle

en wat groeien die nagels snel weer aan zeg!!

hier ben ik al snel van het vijlen overgegaan naar het knippertje… vond het vijlen zo irritant… hij was altijd druk met bewegen van zijn hand nou zie het dan maar voor elkaar te krijgen… tja én vies vind ik ze ook altijd…

hier word ons mannetje dus 1x in de 2 weken onder handen genomen

Ik ga straks toch de stad in, dan neem ik dat meteen even mee. Want ze had nu toch een haal in haar oor. Ha ha ha en dat vijlen is ook irritant met die friemelende bewegelijke handjes en dan is het weer huilen omdat ze er geen zin in heeft. Nee ben blij dat knippen mag.

Groetjes,

Michèle

Hoi!!

Nageltjes mogen idd vanaf ong 6 weken geknipt worden.

Als je het eng vind, kan je ook de nageltjes knippen als je kindje slaapt, dan beweegt het nl niet (zoveel) en is het ook minder eng!!
Bij mij werkt het iig goed!!

Groetjes,

…:: Petry ::…

Gewijzigd door - Petry op 19 Nov 2008 12:11:19

Nou vandaag manicuresetje gehaald, alleen ze is helemaal op van de verjaardag en ze had vanavond wat lichte verhoging. Dus laat ik haar maar even lekker slapen nu. Straks even relaxen in bad, laatste fles en dan lekker bedje toe. Morgen weer een dag.

Groetjes,

Michèle

hee, ja ik had eerst een gewoon nagelschaartje maar toch maar een babyschaartje gekocht dat is met ronde punten zit zo’n ding aan het eind da je m nie kan prikke ermee. errrug handig
en als ik je een tip mag geven,
doe het NA de voeding als je kindje wat suffig is, dat hielp bij rico erg goed, want anders was het NIET te doen. ondertusse ook beetje zachtjes prate tege hem en goed zijn vingertje om jou vinger doen (die automatisch wordt vastgepakt waarschijnlijk) en zorgen dat die op zijn plek blijven.
ik vijl ook altijd na ivm harde puntjes die achterblijven (en rond knippen)

(K)Kuzjes!

Ik heb zo’n setje bij de etos gehaald, daar zit ook zo’n knippertje is. Die heeft tot nu toe het meeste succes. Enne inderdaad nog wel vijlen daarna, maar van de week hebben we het voor de tv gedaan. Morgan bij pappa op schoot tv kijkend haar handje aan mamma gegeven. Ze was een echt kleine diva met personeel

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hahaha, leuk is dat he, en inderdaad over dat in het gezicht krabben, rico trok letterlijk zijn lip kapot (en toen was ie nog maar 5 weken en ik mocht ze niet knippen!, ik boos natuurlijk van; EN DAN hijb lijft maar bloede zo!) nou, zeide ze, je kunt ook sokjes over zn handjes doen…’ tja…dat ik daar zelf niet aan had gedacht maar goed, vanaf die tijd moesten we ook met inbakeren beginnen dus kon hij zich ook geen pijn doen.
was echt zielig! en wondjes in het gezicht bij baby’s zien er vaak dramatischer uit dan het is. germ…

maar wel makkelijk he zo’n schaartje?

(K)Kuzjes!

Morgan is gelukkig geen krabber. Ze heeft maar 1 keer een licht haaltje op haar wang gehad. Mamma daar in tegen is leuk om te knijpen als ze de fles geeft. En mijn handen kunnen veel hebben maar die kleine scherpe nageltjes doe wel heel erg zeer. Toch frapant dat alles dat lief en schattig is zo;n pijn kan doen. Nagels van baby’s maar ook tanden van kittens en puppy’s…

Maar dan heb je mazzel want Morgan wil niks om haar handen hebben, vandaag met gods gratie mochten ze in de haar berenpak blijven. Daar zitten wantjes aan zeg maar, gewoonlijk mogen ze echt niet aan, maar ja het was zo koud al vandaag…

Ja zeker dan knippertje ook hoor, al vond ik het wel eng voor we de tv uitgevonden hadden zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker