Hebben jullie een tip voor mij?
Als ik Ryan zijn nageltjes wil knippen trek hij elke keer zijn handje weg.
Hahaha het is wel grappig om te zien, dat zo’n klein mannetje al een eigen wil heeft, maar ja zijn nageltjes worden steeds langer en het lijkt wel alsof ik ze steeds vaker moet knippen.
Nageltjes knippen
Sja, toen ik Shakira’s nageltjes voor het eerst knipte leidde mijn vrouw haar af met iets. Wat weet ik niet meer precies maar het werkte wel. En de tweede keer lieten we haar zelf meekijken en geruststellend praten tegen haar. Nu gaat het fantastisch…
Een knuffel van een trotse vader!!
Ehm…tsja…met Stephan had ik er op die leeftijd erg veel problemen mee.
Hij wilde het absoluut niet en idd, die nageltjes groeien razend snel!
Ik begon vaak een liedje te zingen of hem op een andere manier af te leiden en ondertussen moest ik gewoon heel stevig zijn handje vasthouden om zijn nageltjes te kunnen knippen.
Dus afleiden is toch het beste denk ik.
Gelukkig heeft hij nu een andere leeftijd en heb ik het heel “interessant” voor hem weten te maken (vraag me niet meer hoe!).
Maar als ik nu dus zijn nageltjes knip dan komt ie naast me op bed zitten en dan zeg ik: zooooo, nu je duimpje…en je wijsvinger…etc. etc.
Alleen het benoemen van die vingertjes vind ie al interessant en als ik dan klaar ben met knippen is het vaak: Mamma!!!
En dan laat ie met een heel serieus gezichtje nog even zijn pink zien bijv. zo van: die is nog niet goed gedaan hoor! Haha! Wijsneus!
Maar goed, het is dus niet altijd zo makkelijk gegaan!
Succes ermee en wie weet heeft iemand nog een super-tip!
Groetjes, Bianca
Hallo,
Sanne haar nageltjes groeien erg hard dus elke zaterdag is het weer raak. Meestal doe ik het als ze net de fles heeft gehad en een beetje loom is. Maar haar handjes zijn eigenlijk niet het probleem. Haar voetjes zijn altijd druk in de weer en dat kan je niet hebben met knippen. Dus de een houd een voet vast en de ander knipt.
Liefs Kristel
Samantha vind het gelukkig geen probleem ze gaat er heel intresant naar kijken maar ze wil wel steeds dat nagelschaartje van me af pakken, en dat vind ik wat te gevaarlijk voor haar.
Groetjes,
Diana
Ik ben Diana en ben 21 jaar en mama van een prachtig dochtertje Samantha (05-08-2002 en Pascal (15-12-2003)
http://www.tienerenzwanger.nl
Ik deed het de eerste paar maanden telkens als ze sliep… Want ze trok ook steeds haar handen weg… En nu doe ik het speelender wijs… En reageer ik overdreven enthousiast als ze netjes stil zit… Dan wordt ze helemaal blij, het gaat steeds beter…
Anja van Wijk
Wát een brave kinderen!!!
Hier is het elke week worstelen voor beginners, klasse tot 13 kilo. En oneerlijk dat het er hier toegaat, mama mag maar met 1 hand (in de andere heeft ze het knippertje).
Ik gebruik geen schaartje maar een knippertje, is wat veiliger. Het is ook veiliger als een kind wel meewerkt.
Annemieke
nou ik heb vanaf het begin af aan gewoon geknipt of ze nu willen of niet. bij die kleine van 5 maanden is het inderdaad nog wel eens moeilijk, maar ik hou gewoon zijn handje heel goed vast, een beetje geduld erbij en dat lukt het wel. bij die oudste is het helemaal geen drama. als ik de schaar pak dan komt hij al met zijn handje naar me toe
moeder van twee zoontjes. fabiano 2 jr en alessandro 5 maanden
We hebben het nu toch over nageltjes knippen? Ik knip ze bij Sanne echt elke zaterdag maar nu heeft ze toch bij haar voetje een (bijna)ingegroeid nageltje constateerde ik vanochtend. Heeft iemand tips hoe ik dat het makkelijkste kan knippen?
Liefs Kristel
nouik weet alleen dat je vingernagels rond moet knippen enteen nagels recht. dan vorrkom je het ingroeien van een teen nagel, maar misschien wist je dat zelf ook. maar zo niet dan deze tip van mij
groetjes maureen
ik leid ze altijd af met iets en dat werkte wel nu is het geen probleem en gaan ze ervoor zitten
en teen nagels kijk ik elke week ff omdat ze bij kaitlyn rond lopen en dus kans dat ze aan de zijkanten vast gaan groeien en aan de voorkant dus de nagels maken een buiging hahhaa weet ook ff niet hoe ik anders moet zeggen hoor
.gif)
Ik kijk vanavond eens goed en misschien kan ik het dan beter bekijken. Sanne was wat onrustig vanochtend en ik heb het betreffende nageltje geknipt maar het leek nog steeds of het ingegroeid was. In ieder geval bedankt voor jullie reacties
Liefs Kristel
Hoi Kristel,
Bij Stephan leek dat laatst ook zo, maar dat viel erg mee, kon het gewoon knippen.
Groetjes, Bianca
Rick vind nagels knippen ook een ramp, maar ik moet het om de 2 dagen doen. Ikz et hem dan met zijn rug tegen mijn buik aan en kan dan heel makkelijk knippen.
bianca.
Na het badje wil het trouwens ook wel goed is onze ervaring.
Alleen heb je er waarschijnlijk niks aan scarry of mag je kleintje wel in bad???
Misschien een domme vraag maar ik heb ook geen verstand van eceem
Papa van Shakira (24-12-2002)
Ow dat is lekker, dan zijn ze erna een beetje sloom. En de nageltjes zijn dan ook wat weker, dat knipt (volgens mij) gemakkelijker.
Enneh ja wij doen het met een nagelknippertje en niet met een schaartje
Papa van Shakira (24-12-2002)
Sanne krast met haar nageltjes langs de muur op. Dat vind ze fijn. Ik krijg het haar niet afgeleerd. Dus nu vijl ik ze om de dag. Vind ze erg leuk en is ook makkelijker dan knippen.
Liefs Kristel