Nagels

Hoi dames,

Ik heb even een vraagje. Vorige week melde ik al dat Bo boven zijn laatste 2 kiezen heeft gekregen. Of liever gezegd, zijn puntjes zijn door.
Nu denken jullie misschien, wat heeft dat met nagels te maken? Nou dat zal ik even vertellen. Bo was deze week weer ontzettend aan het kwijlen, dus ik zei gisteren al, zouden de laatste kiezen onderin nu ook eindelijk door komen? En ja hoor, ze zijn in zicht!! Zonet ontdekt, tevens als het feit dat zijn nagel van zijn duimpje helemaal kapot is aan de onderkant. Vanaf zijn nagelbed zeg maar, tot iets minder dan halverwege zijn nagel, Er zaten gewoen kleine flapjes nagel aan!!
Hij heeft zijn duim nergen tussen gehad , en zijn nagel is ook helemaal niet blauw ofzo, dus wij zaten ons af te vragen hoe dit nou kan! Toen zagen we dat hij op een ander vingertje, zelfde hand, dit ook had met zijn nageltje, alleen wat minder erg. Het is dezelfde hand die hij telkens in zijn mond stopt om te kauwen, ivm kiezen krijgen. Zou het daardoor kunnen komen? En moet ik dit behandelen (pleister om ofzo?) Hij heeft er volgens mij geen last van, bloed ook niet, maar het lijkt alsof er helemaal geen nagel meer op zit daar, of misschien nog maar een heel dun laagje, ivm het kauwen denk ik? Wie weet het antwoord daarop?

liefs woezel

ik zou er geen pleister om doen zo krijgt het nagelbed geen zuurstof en heeft de nagel weinig kans op herstel. tenzij het alleen aan de bovenkant is waar een pleister nodig is. dan niet te strak doen en hem niet met die pleister laten slapen.
wel zou ik het goed schoonmaken, laat hem in zo’n sodabadje weken oid…
komt vanzelf goed en groeit vanzelf aan.

Het kan natuurlijk komen door het bijten… maar misschien heeft hij het gewoon ergens aan gestoten op de 1 of andere manier?

Gewijzigd door - MamavanRico op 21 Aug 2010 14:06:38

Het zou kunnen dat hij ergens is tussen gekomen, alleen dan zou dat bjna maandag, dinsdag of woensdag moeten zijn geweest, want toen was hij op het kdv. Zij hebben echter niet gezegd dat er wat is gebeurt ofzo, en thuis is het zeker niet gebeurt. Misschien maandag maar even vragen. Het zou natuurlijk van het kiezen krijgen kunnen komen. Ik weet nog wel toen bo zijn vingertej iets opn had gehaald in de badkamer (doucheputje) dat de huisarts toen zij, dat ze zoiets ook heel gemakkelijk kunnen krijgen door het vele kauwen op vingers tijdens het krijgen van tanden en kiezen. De behoefte om te kauwen is dan zo groot dat ze zichzelf dus pijn doen aan de handen. Ik neig dus eerlijk gezegd meer daar naar toe, dat het door het kauwen komt. Er zit nog wel een klein laagje nagel op, maar het is een heel dun laagje nu, omdat de rest er af is geschraapt (ofzo ietz) Er niks op doen dus…is idd wel logisch, en dan goed opletten of het niet gaat ontsteken, alhoewel het technsich gezien geen wondje is,

Maar goed, wij hebben alle kiezen ellende achter de rug nu, want ze zijn allemaal door!!! joepie!!! das het positieve eraan!

liefs woezel