Nagels bijten

Sinds kort merk ik dat Nick nagels aan het bijten is en niet zo’n beetje ook. Alle vingertjes zijn al aan de beurt geweest. Ik baal hier wel van. Zijn papa doet het ook… Maar soms vraag ik me af of er iets achter zit. Ik merk namelijk dat als hij thuis is (weekend) dat hij het niet doet. Vaak als hij op de creche is geweest.
Nick is wel erg lief en moet wat meer van zich af leren bijten, dat wist ik ook al wel maar of dat de reden ervan is???

Ik probeer in ieder geval niet de aandacht er op te vestigen maar heel nonchalant zijn vingertjes uit de mond te halen. Aankomende week hou ik het wel even in de gaten. Mocht het weer gebeuren dan ga ik eens bij de creche informeren.

Herkend iemand dit?

Groetjes Bianca

Op jouw vragen kan ik niet echt antwoord geven.
Ik weet alleen dat ik zelf de velletjes naast mijn nagels bijt, en dat doe ik erger als ik stress heb, of me verveel…

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

ik deed het zelf ook tot mijn 22ste. alles wat met stress, onzekerheid en niet goed in mijn vel zitten te maken had!

Ik kloof nagels, maar ben er ook met 24 mee gestopt. Maar bij mij was het gewoonte. Proberen om te zeggen dat het niet mag net als neuspeuteren??

Groetjes,

Michèle

Jony van mij deed het ook met nadruk op deed. Tegenwoordig heeft ze haar duim in de mond. Wie weet gaat het over, ik heb het ook gedaan toen ik jong was. Haar pappa doet het ook nog . Je zou afterbite er op kunnen doen als je het echt erg vindt, sommige kinderen vinden het heerlijk sommige goed smerig :smiley:

Greetzz Cora

Mijn dochter deed het ook, ik smeerde er elke avond bite-ex op, en das echt heeeeel smerig! Nu heeft ze zelfs mooie kleine randjes aan haar nageltjes. Maar ik moet het wel nog elke avond doen, want geen bite-ex nodigt haar weer uit om te bijten.

Groetjes Nathalie & Co

Ik wil er nog niet echt iets opsmeren omdat het niet dagelijks is. Ik dacht dat het kwam door de creche maar de afgelopen dagen heeft hij het niet meer gedaan. Misschien een korte periode van onzekerheid? Zijn vriendinnetje was wel op vakantie dus misschien heeft hij haar wel gemist

Ik hou het in de gaten. Vind het ook niet echt een ramp maar ja, hij zit natuurlijk overal met zijn handjes in en dat is dan in de mond niet zo smakelijk!

Bedankt.

Groetjes Bianca