Nagel mysterie opgelost!

Een paar weken terug had ik hier een topic geopend over twee nagels van Bo. Hij had bij twee nagels van een duim en een vinger dat vanaf het nagelbed de nagel op een dun laagje na er af was (geschaafd dachten wij ivm kiezen krijgen en het kauwen er op). Vandaag zei mijn man opeens, aaaah bah, bo trekt zijn nagel eraf!!! Ik gelijk kijken, want het was wel duidelijk dat het niet om een klein stukje ging (als ik keek naar de gezichtsuitdrukking van mijn man).
Wat blijkt, er zit gewoon een nieuwe nagel onder!!! Maar ook gewoon helemaal tot aan het einde van zijn vingertopje!! Bo heeft zonet gewoon ziten pulken aan die losse “flappen” , waardoor die er nu af zijn, maar dat was het probleem dus, er zat een nieuwe nagel onder!! Hoe dat nou zo opeens kan, geen flauw idee!! Hij heeft zijn nagel riem nu wel iets kapot (klein beetje bloed) omdat hij er aardig aan heeft zitten trekken, maar hij heeft een compleet nieuwe nagel weer!! Nu de andere nagel nog, maar dat zal vast ook wel zo gaan!

Appart he!

liefs woezel

Vaag zeg, ga je het nog even navragen bij de ha of laat je het zo?? Enne wat een mannetje dat ie zelf gaat zitten peuteren

Groetjes,

Michèle

Moet binnen kort nog voor mij zelf naar de huisarts en ga dan wel even vragen hoe dat kan. Mijn moeder zegt dat dit wel eens vaker voorkomt. Ik weet het niet. VInd het wel raar hoor!!

liefs woezel

Ach zolang het niet onstoken is zal het wel loslopen. Maar kaart het inderdaad aan. Baad het niet…

Groetjes,

Michèle

Precies, ik moet zeggen, vind het niet nodig om daar appart een afspraak voor te maken. Het is niet ontstoken, en op zich las ik in het orginele topic al van een moeder die dat bij haar kindje ook had, maar dan alle nagels, zonder aanwijsbare reden en mijn moeder die dat dan zegt. Mijn moeder gaf aan dat als hij bv een paar weken/maanden terug bv zijn vingertje ergens tussen heeft gehad (wat zover ik weet niet gebeurt is maar goed), er verder niks aan te zien hoeft te zijn, maar dat zijn nageltje daar door zich toch verieuwd heeft. Tja , of dat mogelijk is weet ik niet, maar ernstig is dit niet in ieder geval. Tenzij hij het bij al zijn nagels gaat krijgen, dan maak ik wel appart een afspraak, maar anders wacht ik gewoon effe totdat ik zelf ook ga.

liefs woezel

Vanmorgen ben ik even bij de huisarts voor mijzelf geweest, en ik heb gelijk even navraag gedaan over de nagels.
Bo heeft in juli beide handjes op apparte momenten tussen een deur gehad, bij het kdv. Ze bestonden toen 1 jaar, en we hadden een feestje, en alle ouders gaven bij elkaar een houten speelgoed huis. Bo was daarin aan het spelen, samen met andere kindjes, en die andere kindjes hebben tot 2 keer toe de deur dichtgegooit toen bo zijn handjes er tussen had zitten. De deur ging daarna dus ook op slot, maar goed, dat is waarschijnlijk de oorzaak geweest. Er was naderhadn op zich weinig te zien aan de vingers , maar waarschijnlijk toch een kwetsuur opgelopen in het gebied waar de nagel zeg maar “gemaakt” wordt. Dat duurt een tijdje voordat dit duidelijk te zien is, door middel van een nieuwe nagel!!!
Dus…weten we meteen ook weer hoe dat is gekomen!

liefs woezel

wow dat is wazig Wil! heb het nog nooit gehoord maargoed haha er zit een nieuwe nagel dus dat is mooi.
maar ga je alsnog navraag doen bij de dokter of heb je zoiets van: boeiend het is goed zo?
als hij er geen last meer van heeft…tja

@ Woezel dan is het mysterie bij deze dus echt opgelost.

Groetjes,

Michèle

ik ben gaan typen toen jij dit bericht schreef over de ha maargoed haha, ja opzich klinkt dat wel logisch, als een nagel beschadigd is komt er een nieuwe nagel onder. logisch. ik was het alweer vergeten dat hij tussen de deur kwam maar nu je het zegt denk ik ook van: ochja!