Nachtzinderlijkheid


#1

Ik weet dat je nacht zindelijkheid niet kunt trainen, maar wellicht dat jullie nog tips hebben. Tim is bijna 6 jaar en nog niet zinderlijk s’nachts. Hij slaapt zo ontzettend diep dat hij er niet wakker van wordt. Heel af en toe wordt hij s’nachts wakker en dan gaat hij ook. Maar dat is nog niet eens 1 keer per week.

Het probleem is meer dat hij het zelf zo erg vind dat hij niet droog is straks. Ik maak er zelf geen punt van, omdat hij er niks aan kan doen. Maar hij is er zelf zo verdrietig over, omdat hij graag zonder luierbroekje wil slapen.

We maken hem om 23.00 uur wakker om te laten plassen, maar dan nog redt hij het 9 van de 10 keer niet tot de volgende ochtend. We zorgen echt dat hij goed wakker is. Spreken iedere avond een ander wachtwoord af, wat hij moet zeggen als wij hem wakker maken. En daarna mag hij gaan plassen. Maar zonder overdrijven zijn we vaak minimaal 10 minuten bezig om hem wakker te krijgen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#2

Vervelend inderdaad. Vooral omdat-ie de leeftijd heeft dat-ie zich ervan bewust is dat hij eigenlijk wel 's nachts zindelijk zou moeten zijn.

Heb je al aan een plaswekker gedacht? (Te huur bij de thuiszorgwinkel).
Een vriendin van mij heeft die laatst gebruikt voor haar zoontje van 10 wat 's nachts nog niet zindelijk was en dat jongetje is met behulp van die plaswekker volledig zindelijk.

Groetekes, Sje


#3

Die plaswekker lijkt me inderdaad echt een uitkomst. Daar heb ik al eens op internet voor gekeken, maar overal op internet wordt geadviseerd die pas met 7 jaar te gebruiken. Het schijnt ook dat je huisarts die moet voorschrijven. Zit erover te denken het er eens met de huisarts over te hebben. Aan de andere kant wil ik er voor Tim niet te veel druk op leggen door nu al met hem bij de huisarts te zitten hiervoor.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#4

Maar hij hoeft in eerste instantie niet per se mee naar de huisarts he?! Je kunt het er ook met de huisarts over hebben zonder dat Tim erbij is. Stel dat de huisarts inderdaad zegt dat je nog even moet wachten, dan is Tim in elk geval niet bij dat gesprek geweest wat hem onnodig onrustig zou kunnen maken.

Je hoeft er niet eens per se voor naar de huisarts toe, dit overleg kan ook in het telefonische spreekuur.

Groetekes, Sje


#5

Dank je, daar heb je inderdaad helemaal gelijk in.

Zal hem morgen eens bellen tijdens het telefonisch spreekuur.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#6

Hou je ons op de hoogte?

Groetekes, Sje


#7

Dank je, ga ik zeker doen Sje.

Telefonisch spreekuur is hier precies tijdens spitstijd tussen de middag als ik Tim weer naar school moet brengen en daarna Daan en Jesse op bed moet leggen. Het is maar een half uurtje en altijd heel druk, je moet echt achter elkaar bellen om ertussen te komen. Maar zodra ik de dokter gesproken heb laat ik het weten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers