Nachtvoeding

hallo allemaal,
mijn zoon tom komt nog elke nacht om 03.00 voor een voeding, maar het begint ons een beetje op te breken.
iemand tips?
tom is bijna 4 maand en zijn schema gedurende de dag is:
7.00 fles 180 ml omneo
8.30 - 10.30 slapen
11.00 fles 180 ml omneo
12.30 - 14.30 slapen
15.00 fles 180 ml omneo
16.00 - 17.30 slapen
18.30 in bad
19.00 fles 180 ml omneo
19.15 slapen
22.00 wakker maken voor de fles 210 ml forte (echt wakker maken hij is erg diep in slaap))
03.00 fles 180 ml omneo
ik lees ook verhalen dat je de laatste fles weg moet laten, maar dat durf ik nog niet zo, moet ik dan de 19.00 fles opschuiven?
iemand hier ervaring mee?

groetjes Karin

hij krijgt dus nog 6 voedingen?
ons schema toen:
7.00 fles
11.00 fles
15.00 fles
19.00 fles
23.00 fles

Misschien kun je door de laatste fles rijstebloem doen. (mag vanaf 4 maanden)
de fles van 23.00 uur hebben wij toen vervroegd naar 20.00 maar wel pas toen lieke goed haar groente at.

Je kunt ook al beginnen met wat fruit of groente misschien kun je hem dan af gaan bouwen.

misschien kun je hier wat mee

groetjes gytha

hallo,
bedankt voor je reactie.
rijstebloem heb ik al geprobeert, maar dat hielp niks.
ben jij ook al met 4 maand begonnen met fruit?
tom wordt volgende week 4 maand.
ik denk dat ik het ander maar probeer met fruit.
ik dacht aan:
7.00 fles
10.30 fruit
12.00 fles
16.00 fles
20.00 in bad
20.30 fles en dan de nacht in.
zal dat wat zijn?
gr Karin

k.middelesch

ik ben eerst begonnen met groente toen dat goed ging fruit erbij.
Geef wel de eerste dagen dezelfde smaak zodat hij hieraan kan wennen.
bijv 3 dagen worteltjes en dan wat anders.
want groente vervangt een fles en fruit niet. fruit is extra.
ja je schema zal wel wat zijn. Gewoon proberen! Wij hadden het volgende schema:

7.00 fles
11.00 fles
12.30 fruit
15.00fles
16.30 groente
20.00 fles

suc 6 groetjes gytha

Hallo Karin,

Hier met 4 maanden ook eerst begonnen met groente. Dit lusten ze minder graag, daarom raadde CB aan om hiermee te beginnen en een weekje erna fruit. Maar iedereen doet het volgens zijn goeddunken! Fruit gaat wel beter.
Succes ermee! Denk dat je wel een aantal korte nachten gaat hebben als je nu de laatste voeding om 20u30 gaat geven. Ik zou misschien dan om 23 u nog een flesje geven en als hij echt goed aan de groente en fruit zit deze weglaten.

Groetjes,

Tamara

ik zou ten eerste niet van 6 naar 3 flesjes overstappen en zeker nog een maandje wachten met bijvoeden

rijstebloem mag je in principe pas geven vanaf 4 maand maar het zit ook in omneo

begin nou eens met hem niet meer wakker te maken om 23 uur
geef 210 water en 7 schepjes om 19 uur

maak hem niet wakker om 23 uur maar laat hem maar komen

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Ik zou ook de voeding van 23 uur niet opdwingen, komt hij zelf, prima… maar maak je hem echt wakker, verstoor je zijn slaapritme. Door dan die voeding persé te willen geven, geef je ook zijn maag en darmen weer een stimulans om te gaan werken… Het is straks de bedoeling dat zijn darmpjes/spijsvertering 's nachts juist op een zacht pitje gaan. Iedere voeding waar hij zelf dus niet om vraagt, zou ik weglaten.

Ik merkte bij mijn meiden dat als ik hun wakker maakte voor een late avondvoeding, dat ze dan standaard om de drie/vier uur (gemiddeld) kwamen, terwijl als ik ze niet wakker maakte, vaak maar één nachtvoeding had of zelfs helemaal geen voeding.

Probeer het eens in het weekend… misschien komt hij eerst wel twee keer (vroeg in de nacht en vroeg in de ochtend) maar zal vrij snel tot rust komen en zichzelf gaan regelen.

Groetjes Nynke

Moeder van drie meiden, die alledrie borstvoeding gehad hebben met hypoallergeen dieet.

hallo allemaal,
bedankt voor jullie reacties.
ik ben nu aan het proberen om 210 voeding te geven, zodat ik de 19.00 voeding kan opschuiven en hem niet meer wakker hoef te maken om 22.00.
als ik hem om 18.30 in bad doe 19.00 fles en dan naar bed dan kan hij het makkelijk 6 uur vol houden.
ik probeer de tijd nu te verschuiven anders ga je wel heel vroeg de nacht in.
met het fruit wil ik liever nog even wachten en de groente.
hij heeft er zelf nog geen behoefte aan.
we blijven proberen
gr Karin

k.middelesch

Ik zit ook wat te worstelen met de voedingen van Joep.
Hij wordt volgenende week 5 maanden en ik ben al begonnen met groente en fruit (op advies van het cb).
Schema:
7.00 fles
11.00 fles
12.30 fruit (vandaag voor het eerst om die tijd gegeven)
15.00/15.30 fles
+/- 17.30 groente
19.00 fles
23.00 wakker maken voor de fles.

In overleg met het cb ga ik de laatste fles afbouwen zodat hij volgende week ‘netjes’ op 4 flessen zit.
Zij zei ook tegen mij dat een kindje tot 5 maanden echt 5 flessen nodig heeft dus voor die tijd kun je beter nog geen fles laten vallen.
Ik denk dat ik in de fles van 23.00 steeds wat minder doe totdat hij er helemaal vanaf is en vanaf de fles van 19.00 (met nutrix) doorslaapt.
Nu doen we nog 1 schepje in de fles van 23.00 en dan slaapt hij door tot 7.00
Ben wel een beetje bang dat als hij van de 23.00 fles af moet hij 's nachts wakker wordt. Als hij dan honger heeft, geef ik hem dan een half flesje ofzo?
Hoe deden jullie dat, die laatste fles laten vallen, in een keer of in stapjes…