Nachtrust

Lieve dames,
Ik heb nog een vraagje ivm het 's nachts doorslapen.
Ik ben van plan om te stopen met borstvoeding, tot nu sliep ons meiske bij ons op de kamer omdat dat zo makkelijk was. Maar nu word het tijd dat ze in haar eigen kamertje gaat slapen. Normaal kreeg ze in de nacht nog borstvoeding maar gister op het cb vertelde ze me dat dat eigenlijk niet meer nodig is. Maar nu is mijn vraag, wat doe ik dan als ze in de nacht huilt, meestal gaf ik dan de borst en dan viel ze weer heerlijk in slaap, ze wil nog steeds geen speen en een favo knuffel heeft ze ook niet

Liefs Wendy

Haar steeds iets minder laten drinken misschien En misschie een ander merk speen gebruiken kan ook nog eens helpen.

Helaas heb ik dat al geprobeerd, heb hier een doosje vol met spenen, van alles en nog wattes
En vaak wil ze niet eens echt drinken maar weten dat ik er ben.
Liefs Wendy

als ze al s’nachts komt, laat haar even huilen misschien doet ze het wel in haar slaap, en binnen 10 min is het dan vaak weer rustig zo niet kun je altijd even om het hoekje kijken, en haat eventueel nog een beetje te drinken geven.

Groetjes Marianne mama vanRuben

Klopt het ook dat ze met pap beter doorslapen? En of een 1 2 3 speen van avent werkt? en laatste dillema, hoeveel scheppen rijstebloem in de fes op 200 cc?
Thnx Wendy

YES YES YES!!!
Vannacht in der eigen bedje en maar een keer wakker geworden, om half 3.
Even gesust en toch een beetje borstvoeding, want ik ontplofte bijna
Maar daarna wakker in bed gelegd maar geen kik en gewoon weer doorgeslapen
Wat een heerlijk gevoel, normaal lag ik de meest ongelooflijke houdingen om haar maar in slaap te houden, met een borstvoeding.
Lijkt wel of ze vrolijker is, en meer kletst nu.
Normaal slaapt ze overdag ook minder maar hebben haar gister gewoon bij elk gaapje of als ze in haar ogen wreef, in bed gelegd. Het werkt dus echt.
Ze heeft, volgens mij, daardoor vannacht beter geslapen.

Liefs Wendy

goed he! kan wel kloppen hoor ik heb wel eens gehoord dat als kinderen overdag goed slapen
s’nachts ook beter slapen. Nou lekker toch kan je zelf ook ff lekker slapen

Yep, zoiets had ik ook begrepen, lig nu heerlijk in bad, kleine meid in bed gelegd en jawel hoor, blijkt toch stiekum een slaapkopje te zijn. Ze is gewoon te nieuwsgierig en wil overal bij zijn. Heeft ze toch nog iets van mij
Ze moet zich alleen in slaap huilen, hoop dat dat wel minder word, vind het zo ziellug…

Liefs Wendy

hoi hoi
nou dat gaat voor mijn meisje niet op hoor
die slaapt de hele dag niet en om 19 uur gaat er een knop
om en ze pit de hele nacht
maak haar wel wakker om 2300
ze is nog te jong om dat niet te doen (12 wk)
overdag huilt ze zichzelf ook in slaap en dan
slaapt ze een kwartiertje
nu de kramp minder word kan ze zo twee uur
heel gezellig wakker zijn dan slaapt ze weer een kwartier
en dan weer wakker een paar uur
hoe houd ze het vol he
groetjes nancy

Best knap, maar zo ging dat hier ook, behalve 's nachts dan.
Maar ze moet gewoon haar rust pakken, het is zo belangrijk…
Leg je haar wel op bed overdag? Ik hield haar nl de hele dag bij me en we gingen nog wel eens op stap, maar das dus niet bevordelijk geweest voor de rust.
Ze was in de ochtend wel een vrolijk meiske maar 's middags sloeg dat om en tegen de avond was het steeds huilen en aandacht vragen…
Dan liepen we haar constant rond te sjouwen en hadden geen moment om even samen te eten. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat het nu omdraait. Genoeg slaap dus veel meer vrolijk
Maar we beginnen nog maar net, maar tot nu toe zijn we erg hoopvol, dat het werkt.
Nu ligt ze net weer te slapen na een kwartiertje huilen…
Je ziet gewoon dat ze moe is, maar ze geeft het gewoon niet toe.

Liefs Wendy

jazeker leg ik haar in bed
ik moet wel,kan niet de hele dag met haar lopen hoor
ik heb alles al gedaan
inbakeren- naar bed na een fles-naar bed na 1 gaap-naar bed na 2 gapen
naar bed bij jengelen- naar bed bij huilen–naar bed bij helemaal over
haar toeren zijn
nu ben ik zover ik geef haar een fles knuffel met haar dan mag ze in de box of wipstoel en dan zo anderhalf uur voor de nieuwe fles leg ik haar in bed
en nu ze niet meer zoveel kramp heeft is ze soms een uur stil (slaapt dan niet)
maar ze slaapt altijd maar een kwartier heeeeeeeeel soms 20 min (nou dan zou je haast gaan kijken of er niks is hihihih nee hoor!!!
nu is ze om half 8 naar bed gegaan en om 23.00 uur geef ik haar nog een fles en dan morgen ochtend om 7 uur komt ze zelf
dan kan ik haar nog terug leggen en er zelf ook nog ff induiken
dan word ze wakker om uurtje of 9 half 10 en dan is het ook de rest van de dag klaar
en doordeweeks kan ze natuurlijk niet terug om 7 uur want dan moet ik de andere naar school brengen
ach ik ben blij dat ik de avonden en nachten rust heb
dan klooi ik overdag wel aan hoor
nou groetjes weer

Wat een heerlijk gevoel!!! Ze is vannacht maar 1 x wakker geweest en dat was pas om 10 over 4, normaal als ze bij mij lag was dat wel 8 x per nacht en ik denk omdat we haar nu laten huilen dat dat haar zo moe maakt dat ze nu gewoon lekker doorslaapt.
Eindelijk slaap ik nu ook minstens 6 uur achterelkaar, eergisternacht was ze om half 3 wakker en nu dus aderhalf uur later.
Ik hoop dat dit een stijgende lijn is
Op naar een hele nachtrust!!!
Ik vond het zo zielig om haar te laten huilen maar dit is dus wel gewoon de oplossing

Tja, en Nancy, hier zit ze ook vaak in het wippertje maar op de een of andere manier word ze daar niet vrolijk van, wees gezegend met zo’n vrolijke meid

Liefs Wendy

oh maar dat is ook sinds kort hoor
ik denk dat ze een kleine week nu niet de hele dag huilt
daar voor heb ik wat afgelopen
en in het begin ook de avonden
maar ik leg haar wel conceqent op bed en ineens had ik de avond rust
en dat hoop ik nu op de dag ook te bereiken
en die tijd van snachts schuift vanzelf op hoor
ik had in het begin 3 uur toen 4 uur toen 5 uur en van 5 uur is ze ineens naar 7 uur gegaan heerlijjk is dat
toen ze een week savonds niet meer huilde had ze ineens wel een avond dat ze niet ging slapen toen heb ik haar er niet uitgehaald beetje laten huilen een keer gaan kijjken en de volgende avond ging ze weer slapen
ach zo rommel je maar wat aan toch hi hi
later lach je er weer om
groetjes