Nachtproblemen

we hebben een groot probleem. damian wordt al een tijd elke nacht wakker (zeker 5 weken nu) en omdat ik vorige week ziek was is oma een paar nachten blijven slapen (ik durfde uit logeren sturen nog niet aan). maar het probleem is dus dat oma een paar keer snachts een fles heft gegeven. en nu zitten we dus weer met een nachtvoeding. hoe komen we hier vanaf? ik heb al geprobeert om hem water te geven maar daar trapt meneer niet in. negeren helpt al helemaal niet want dat houd hij ruim 3 uur vol en dan geef ik het op. hij slaapt van half 9 tot 3 of 4 uur terwijl we hem al slapen om half 11 nog een fles geven omdat hij anders opzekers tussen 1 en 2 wakker wordt. ik wordt er nu best wanhopig van want we hebben elke nacht doorgebroken nachten en ik weet niet wat we verkeerd doen. krijgt hij overdag te weinig voeding waardoor hij snacht nog komt of is het iets anders? we hebben hem helemaal laten nakijken door de ha en de ka maar een medische reden is er echt niet. zijn voedingsschema ziet er als volgt uit:

7 uur fles van 180 cc met 6 scheppen
10 uur fruit (zelfgemaakt 1 of 2 stukken)
13 uur pap of 1 hele boterham
15 uur 2 koekjes met drinken of yogurt met liga
18.30 uur groente (hij eet met ons mee dus 2 stukjes aardappel en een opscheplepel groente met appelmoes)
om 20.30 fles van 150 cc met 5 scheppen (meer drinkt hij niet)
om 22.30 180 cc pyamapapje(maak 250 en hij drinkt meestal rond de 150 of 180)

Lilypie First Birthday tickers

kan het misschien ook te maken hebben met slapen? hij slaapt namelijk standaard om half 9 kwart voor 9 en de rest is aankijken. overdag slaapt hij heel weinig en als hij slaapt is het steeds weer op andere tijden. ik kreeg de tip van een vriendin om hem gewoon standaaard tijden op bed te leggen en dan ook niet eruit of hij nou slaapt speelt of huilt.

[img]http://lb1f.lilypie.com/7nknp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Als ik zo je schema zie krijgt hij niet te weinig voeding op een dag hoewel de een natuurlijk meer nodig heeft dan de andere. Heeft hij dan echt snachts honger of is het gewoon aandacht vragen?

Proberen verschillende dingen uit te proberen. Die van mij werd altijd snachts wakker omdat hij het koud had, (hield zichzelf niet goed warm) dan lui als ik ben om er tien keer uit te gaan, neem hem vaak bij mij in bed, was een paar keer en over het algemeen slaapt hij door tot zeven uur in zijn eigen bedje. Maar als het geen warmte probleem is moet je er denk ik niet aan beginnen, bij mij was het dat ik zeker wist dat hij weer lekker warm werd terwijl ik sliep en hij daardoor ook doorsliep.

Toen ik nog een huisgenoot had en hij had periodes van huilen ging ik een paar keer heen, foppe in, aai over de bol, ff ruiken aan de luier, kusje, goed instoppen en weer weg, wou hij dan nog niet slapen stuurde ik me huisgenoot, dan had hij wel door hoever het was en dat mama niet meer kwam was het meestal naar twee keer ook wel over.

Soms slaat hij zichzelf ook steeds wakker met zijn armpjes, heel erg onrustig afentoe, dan geef ik hem een boekje of iets dergelijks in zijn handjes gaat hij uitgebreid naar kijken en dan zakt hij zo weg.

Ik heb ook wel periodes gehad dat ik echt niet meer wist wat ik er mee aan moest. Gelukkig is dat hier al voorbij. Dan hielp het voor mij gewoon ff om er vijf minuten uit de buurt te blijven, babyfoon uit en dan weer kijken. Soms viel hij in slaap en soms begon het circus weer.

Als hij niet door wilde slapen snachts terwijl hij het wel gewend was en ook eten wou. Dan kun je het ook afbouwen met een halve fles en dan kijken hoelang hij door slaapt en dan gewoon om zeven uur weer wakker maken en 200 geven. Heb ik ook wel eens gedaan.

Het is gewoon een gegoogel afentoe en het beste is om gewoon op je gevoel af te gaan. Soms zeggen mensen tegen mij gewoon uit laten huilen, maar dat gaat rechtsstreeks tegen mijn gevoel in, raak er zelf namelijk van van streek. Vijf minuten kan ik net krap aan vol houden. Kijken wat het best bij jouw past.

quote:
kan het misschien ook te maken hebben met slapen? hij slaapt namelijk standaard om half 9 kwart voor 9 en de rest is aankijken. overdag slaapt hij heel weinig en als hij slaapt is het steeds weer op andere tijden. ik kreeg de tip van een vriendin om hem gewoon standaaard tijden op bed te leggen en dan ook niet eruit of hij nou slaapt speelt of huilt.

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/7nknp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Daar kan ik me ook helemaal in vinden.
Vaste tijden aanhouden, en niet slapen? Dan maar niet.
Laat hem maar rustig in bed liggen, rustig spelen geeft ook rust.

Wat die nachtvoeding betreft:
Niets geven, en laat hem maar 3 uur brullen.
Doet ie 2 nachten, en daarna is het over.

Jij bent de baas, en hij bepaald niet wanneer hij eten krijgt.

M.

Je kleine uk krijgt zeker niet te weinig, ik vind het nogal wat. Echt zie het niet als aanval. Maar ik vind persoonlijk die pyamahapjes helemaal niks. Ik vind ze vol met koolhydraten en suikers zitten. Ik schrok er toen van. Onze meid heeft het nooit gehad.

Dus eigenlijk wat je zelf ook wel aangeeft hoeft je kleine uk geen voeding meer in de nacht.
Sorry ik kan je geen tips geven. Vanaf mijn plek is het makkelijk om te zeggen laat maar huilen. Maar jullie zitten er elke nacht mee en ik niet.

In ieder geval heel veel sterkte.

Liefs Pjukje

Lilypie Second Birthday tickers

die pyamapapjes zijn we ook gaan geven sinds hij wakker werd snachts. en het idd echt honger want er gaat met gemak een fles in van 150 tot 180 cc.
op aanraden van een vriendin van mij (heeft een zoon van 4 maanden ouder en hetzelfde probleem gehad) die gaf na de boterham een fles van 150 cc en keek wat ie dronk. hij was binnen 2 dagn van de nachtvoeding af.
vandaag het ik hem ook 3x op bed gelegt toen ik het wou. 1ex 30 min kletsen toen slapen 2ex 10 min kletsen en toen slapen.
we gaan hem wel zo weer wakker maken voor zijn laatste fles die houden we er nog even in en dan hopen dat ie vannacht doorslaapt

[img]http://lb1f.lilypie.com/7nknp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

ik vind het persoonlijk ook een vreemd schema. ook niet om je aan te vallen! maar pap voor in de nacht is vreselijk zwaar meot ik zeggen. ik zou daar in ieder geval niet mee kunnen slapen. en je zegt het al zelf dat het al niet werkt. en je kleine is al 7 maanden oud? ik snap niet waarom hij nog zoveel krijgt. het is niet eens zozeer de hoeveelheid want je zou ook 3 flessen met meer voeding erin kunnen geven en dan kom je ook wel aan hetzelfde hoeveelheid. hij krijgt al 2x pap zie ik. en groente en fruit. en een fles melk in de ochtend. denk persoonlijk dat een pyamapapje niets met doorslapen doet. de mijne heeft het nooit gehad maar slaapt wel de nacht door juist doordat ik hem de baas was. gewoon niet uit bed halen en laten krijsen. tot hij door heeft dat mama niet komt en dat hij door moet slapen. zo is dat bij ons goed gekomen. je geeft water ipv een fles snachts zeg je, nou dat is al genoeg aandacht vind ik en ook geen oplossing. gewoon niks geven snachts punt uit. ik weet dat het makkelijk zeggen is voor mij maar ik denk dat je gewoon je schema moet aanpassen en sowieso je kleine niet meer wakker maken voor een late voeding. hoe klote dat ook klinkt, zo begint hij wel aan een dagritme. dus het is erg logisch dat hij dan om 1 uur snachts komt. omdat voor hem de dagritme weer begint. zo werd het mij verteld en sindsdien hebben wij hem nooit meer wakker gemaakt voor een late voeding. trouwens ons schema nu is als volgt, hij is nu 6 maanden oud:

7 uur pap uit bord
11 uur fruithapje 200gram
1300 uur fles 180cc
14.30 uur liga met diksap
16.00 uur groentehapje 200gram
18.30 uur fles 180cc

hoop dat je hier wat aan hebt. succes ermee

[img]http://lb1f.lilypie.com/K4vNp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Luka heeft ditzelfde probleem gehad met slapen toen hij rod de 7 maanden was. Bij hem was het echt aandacht vragen, ant zodra hij papa of mama hoorde aankomen was het lachen en kraaien en als we binnen waren was hij stil.

We hebben een klein speeltje in zijn bedje liggen waar hij dan mee kon spelen, als hij wel ging huilen en het duurde langer dan een kwartier ging ik of ijn man er heen, speen er in, tuttel erbij en weer welterusten zeggen. Verder geen poespas en al helemaal niet uit bed!
Dit heeft een week geduurt, maar hierna sleip hij gewoon weer door.
Hij slaapt nu van 19.00 uur tot 7.30 uur, zijn laatste fles krijgt dan ook om 18.45 uur. Dat is voor hem genoeg.

Als ik jouw verhaal zo lees klinkt het alsof je zoontje aandacht wil, wat begrijpelijk is als je helemaal alleen in je bedje ligt. Maar als hij er aan went dat je steeds komt en dan van alles uit de kast trekt, hij vind dat natuurlijk alleen maar gezellig!

maar wij ehbben allemaal makkelijk parten hoor, we zijn er niet bij. Ik hoop dat de gouen tip er voor je tussen zit meid!

Succes!

Liefs, Marloes

ik weet niet wat er gebeurt is maar volgens mij heeft damian meegelezen. hij heeft vannacht van half 11 tot kwart over 6 geslapen