Luca heeft sinds een paar weken erg veel last van dromen. Hij wordt regelmatig savonds en snachts huilend wakker, maar ik hoor hem ook vaak kreunen, dingen roepen, beetje jammeren. Echt heel zielig
Nou is er natuurlijk heel veel verandert in zijn leventje, hij heeft een broertje gekregen, maar ook slaat hij regelmatig zijn middagslaapje over. Daardoor wordt hij nogal jengelig en krijgt hij dus regelmatig een mopperende mama achter zich aan (die heeft nl nog minder nachtrust ). Zou dit ook de oorzaak kunnen zijn? Thije gaat al om 18:00 slapen en luca om 19:00, dus vooral het laatste uurtje krijgt hij alle aandacht en gaan we lekker boekjes lezen op de bank enzo. Wie heeft hier ervaring mee!!!
Nachtmerries
Ik herken het een beetje.
toen lars nu 9 maanden geboren werd, na een …zwangerschap en een keizersnee.
Wasik schoon aan mijn eind, lucas sliep altijd nog s’middags en dacht even bij te tanken smiddags, nou forget it.
Hij had zoiets van nu ben ik een grote jongen en dan slaap je niet meer.
ik heb in die begin periode wat lopen tieren en schelden en foeteren in huis, alles was me te veel dus ook een drukke en oververmoeide peuter.
Ik heb toen advies op het bureua gevraagd en zei adviseerde me om een paar momenten per dag in te lassen al zijn het er maar 2 speciaal voor lucas.
en belonen belonen belonen, heel vreemd en heel vermoeiend, maar na een week of wat begon het zijn vruchten af te werpen.
ik ga nu elke middag na de boterham even met hem op bed liggen filmpje kijken flesje mee en soms valt hij in slaap, slaapt hij niet dan rust hij wel.
Ik heb toen ook duidelijk gezegd, of in je eigen bed of bij mama maar rustig liggen.
misschien heb je er iets aan.
succes