Nachtje logeren

Hallo,

Momenteel heb ik een dochtertje van 4 weken en ik geef borstvoeding. Als ze 2 mnd is, wil ik haar bij familie laten overnachten. Hoe doe ik dat met borstvoeding en hoe laat ik haar aan een speen wennen zonder speen/tepel verwarring? Sinds een paar dagen heeft ze wat watere groene ontlasting. Waar kan dat van zijn?

Groetjes Jessica

Groetjes Jessica
(mama van Lindsey sinds 10 oktober '09)

Groenere ontlasting kan liggen aan hetgeen jij zelf hebt gegeten. Heel wonderlijk is het bijvoorbeeld dat bij borstvoeding je oranje worteltjes kan eten, de bv is melkachtig van kleur en de luiers worden oranje. De wonderen der natuur hahaha.

Ik denk dat als je 1 flesje ( afgekolfde bv of poeder ) gaat geven en de rest alsnog bv je geen last zult hebben van tepel speen verwarring en je kleine meisje dan prima een nachtje kan gaan logeren.

Borstvoedingen kun je invriezen, ik had hier hele handige speciale zakjes voor met klemmetjes.( met maten erop zelfs )

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Bij borstvoeding zou ik me over de kleur van de ontlasting inderdaad geen zorgen maken.

Alleen als ontlasting zwart is, dan is er meer aan de hand. Dan is er een bloeding geweest in de maag of de darmen en moet je contact opnemen met de dokter.

Groetekes, Sje

Groene ontlasting was hier het sein van darmkrampjes…

Seth had alle kleuren van de regenboog, zo ongeveer dan
Gewoon, na of voordat je bv geeft even kolven, zodat je zeker weet dat je genoeg bv hebt voor de nacht.
Je zou evenueel ook een gewone fles kunnen geven (vult vaak meer, dus grote kans dat ze dan langer slaapt).
Ik zou het dan weleerst een keer zelf proberen, anders heb je kans dat ze hem niet wil pakken met logeren, en dan zit je nog met de gebakken peren…
Liefs, Anne