Nachtfles

Hallo moeders,

Mijn zoontje Demi is 3,5 maand. Hij krijgt 5 flessen van 180 cc water met 6 scheppen voeding (4x omneo en 2x gewoon). Of ik hem nu zijn laatste fles wel of niet om ± 22.30 uur geef, hij wordt nog steeds 's nachts wakker (rond 4.00 uur). Ik heb niet het idee dat het echt van de honger is, maar dat zijn darmpjes gaan werken waar hij pijn van heeft. Daarom laat ik hem vanaf 19.00 uur lekker doorslapen tot hij zelf wakker wordt en geef hem dan die laatste fles zodat zijn darmpjes echt iets te verwerken hebben.

Maar nu ben ik deze week weer gaan werken dus wil ik daar eigelijk vanaf. Een speen zou werken, want daar gaan ook zijn darmpjes van werken, maar die houdt hij niet in z’n mond. Ik moet er dan bij blijven zitten om de speen in zijn mond te houden. Dus dat is ook geen oplossing. Heeft iemand tips uit eigen ervaring???

Alvast bedankt!
Saskia

Hoi!

Wat bedoel je precies? Wil je van die laatste fles af of van de nachtfles? Hoe dan ook, hij is nog jong dus die laatste fles heeft 'ie gewoon nog nodig om de lange nacht te kunnen overbruggen. Dus ik zou je adviseren die nog gewoon te blijven geven. En voor 's nachts geldt eigenlijk hetzelfde: doorslapen kan je niet afdwingen, dat gebeurt op een gegeven moment vanzelf. Het ene kind slaapt na een paar weken al door, maar je hebt ze ook die na een half jaar nog steeds 's nachts wakker worden.

Dus mijn advies zou zijn: geduld hebben. Rotadvies hè?
Ik heb ook nog nachtvoedingen gegeven toen ik alweer aan het werk was, je kan meer hebben wat dat betreft dan je denkt hoor!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik ben van de vijfde fles af, maar ook ik moet er soms nog uit al is het dan voor een tulledienst. Wat Mriek zegt. Hij is te jong om er mee te stoppen en doorslapen dwing je niet af. En die speen ja daar kan ik je niet mee helpen, Morgan houd hem wel in haar mond of slaapt zonder.

Groetjes,

Michèle

Nachtvoedingen afbouwen moet je niet willen forceren. Het ene kindje is er eerder aan toe dan het andere kindje, dus ik vrees dat je niet meer kunt doen dan afwachten. Hij is 3,5 maand dus helemaal niet te oud om nachtvoedingen te krijgen.

Zo’n kleintje bezorgt je nou eenmaal gebroken nachten…

Groetekes, Sje

wat voor fopspeen gebruik je?
want rico kon m eerst ook niet inhouden en hij had toen GEEN combispeen (2 bolle kanten)
nu heeft hij die wel en kan hij die gemakkelijker inhouden, moet m wel 2 sec. tegenhouden en dan heeft ie m zeg maar.
het kan ook zijn dat je speen “te kort” is.
heb je wel een 6 t/m 12 maanden speen? ik zou dan in ieder geval een combi pakken (daddy’s choice)
succes

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bedankt voor jullie adviezen.

Ik zal dan nog geduld moeten hebben. Ik had alleen gedacht dat hij het doorslapen wel zou kunnen. Hij slaapt nu van 20.00 uur tot 4.00 uur dus dacht ik als ik die laatste fles om 22.30 uur geef dan moet ie door kunnen slapen tot 7.00 uur…
Schema nu: ±9.00 uur 180cc, 13.00 uur 180cc, 17.00 uur 180cc, 20.00 uur 180cc, ±4.00 uur 180cc

En wat die speen betreft. Ik denk dat ik alle spenen al heb uitgeprobeerd! Hij sabbelt liever op zijn handje (ziet er wel schattig uit!)

Groetjes
Saskia

Ja wakker wordt tijden dwing je inderdaad helaas niet af. Morgan wordt meestal rond 6.00 wakker. Door de weeks moet ze maar in het weekend doet ze het dus helaas ook enne uitslapen is mamma dol op, maar zit er niet meer in.

enne ik ben bang dat als je alles al geprobeerd hebt, dat je waarschijnlijk een duimer hebt, maar dat ie dat nog niet helemaal door heeft

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi,

waarom die eerste fles zo laat? Kun je die niet vervroegen dan krijgt hij en ander schema en dan werkt het misschien wel?
Geen idee hoor maar ik had de eerste altijd om 7 uur en dan de laatste rond 22.00 uur.
En als je dit schema houdt en zelf tegen half 10 gaat slapen dan heb je tot 4 uur ook al 6 en half uur slaap weg. En dan na de fles nog een paar is niet slecht toch? Volgens mij kun je het slechter treffen hahahaha
Succes

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

ik geef de laatste fles om kwart over 10 nu maar ik zat ooit op half 1 laatsdte fles! dan sliep ie tot 7 uur en toen dat 3 dagen goed ging ging ik steeds met een kwartier afbouwen dan weer 3 dagen zo laten dan weer kwartier afbouwen…het ging wat sloom maar who cares het werkt dus so what

Ik heb eerste voedingen ook altijd tussen 7.00 en 8.00 uur 's ochtends gehad. Nog nooit gehoord van een baby van 3,5 maand wat pas om 9.00 uur de eerste voeding krijgt. Kan goed dat-ie daarom 's nachts nog komt omdat zijn lijfje aanvoelt dat-ie het niet redt tot 9.00 uur.

Groetekes, Sje

oh dat las ik nog niet eens, 9 uur?
ja 7 uur op zn laatst de eerste voeding is niks meer dan normaal op die leeftijd.
zou dat in ieder geval aanpassen, en dan de laatste voeding gewoon effe op half 11 zetten

Morgan begint om 6.00 en in het weekend nog wel eens om 7.00. Ze slaapt dan vanaf 20.00 naar dze tijd door.

Groetjes,

Michèle

Dylano sinds 3 dagen ook de laatste om 20.00 en dan slaapt ie door zonder voeding dus wel met spenendienst af en toe tot 7 uur of kwart over 7

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Bedankt allemaal, voor jullie adviezen. De reden dat ik Demi zo laat 's ochtends zijn eerste fles gaf was omdat hij 's nachts ook een fles had gehad en geen honger had zo vroeg. Hij liet dan een groot deel van de fles staan.

Ik zal inderdaad eens proberen om de tijden te veranderen. Ik begin er vandaag gelijk mee. Vanmorgen heb ik Demi om 19.00 uur wakker gemaakt (heeft dus de nachtfles overgeslagen en gisteren dus maar 4 flessen gehad). Ik heb hem gelijk een fles gegeven. De laatste zal vanavond dus rond 22.30 uur zijn. Ik ben benieuwd! Vannacht heeft hij dus doorgeslapen en ik hoop dat dit niet éénmalig was…

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes
Saskia

Vanochtend om 19.00 wakker gemaakt? Da’s knap!

Groetekes, Sje

Hoera, weer een nacht doorgeslapen!!!
Gisteren heb ik Demi om 23.00 uur zijn laatste fles gegeven. Hij werd om 6.30 uur wakker maar begon pas tegen 7.00 uur te vragen om zijn fles! Ik denk inderdaad dat we hem in zijn ritme hebben gestoord. Hopelijk gaat het vanaf nu elke nacht goed. En nog even en hij mag een papfles voor het slapen gaan. Ik denk dat we dan helemaal goed zitten…

Bedankt allemaal en tot mijn volgende probleem!
Saskia

hhah mooi dat het werkt tog wel handig he zo forum

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

goeiemorgen dames!

ruben krijgt ook 180 water en 6 schepjes "friso extra"
ik gaf de laatste fles ook niet meer( was ook om half 11) ik kreeg hem gewoon niet wakker!!!
maar de afgelopen 2 nachten heeft ruben doorgeslapen tot half 7!!!
dus miste hij ineens 2 flessen!
dat vind ik toch wel een beetje veel, dus krijgt ie gewoon de laatste fles weer!
straks dan zegt het cb ineens dat ie te mager wordt, gnagna
hij komt nou zo’n beetje om de 4 uur, dus vanavond om 10 uur( ongeveer) krijgt ie de laatste fles…hij valt wel halverwege in slaap maar hij heeft dan wel wat in zijn buikje!
hopelijk houd hij dat doorslapen vol!!
dat vind deze mama wel prettig! de eerste nacht was wel een beetje eng en ik ben ook wel ff wezen kijken…maar hij lag lekker te slapen dus ben ik er ook maar snel weer in gekropen!!

groetjes!!

karin

haha klinkt bekend hoor keek ook altijd ff en nu die van 7tot7 slaapt kijk ik nog wel eens ff maar hij ligt dan met zijn armen wijd en een heel tevreden hoofdje lekker te slapen

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker