Nachtfles... hoe doorrekenen in de ochtend?

Hallo

Indy is 2,5 week oud. Ze drinkt goed maar ze heeft nog onregelmatige tijden tussen de voedingen. soms houdt ze het 3 uur vol en soms 5 uur.Ik zit met de nachtfles… Indy krijgt tegen 23,00 uur - 23.30 de laatste fles voordat we de nacht ingaan. Ook heeft ze een paar keer om 1.00 uur de fles gehad. Dat ligt aan de dagindeling van de flessen.

Nu durf ik haar niet door te laten slapen en zet zelf de wekker om 3.00 uur of 4.00 uur om haar te voeden. Ik moet haar dan wakker maken. Ze drinkt dan wel de fles leeg. Hoe doen jullie dat met de nachtfles maar ook overdag… Stel… ik laat haar slapen en ze meldt zich om 5.00 uur of 6.00 uur… Hoe komen jullie dan weer uit met de flessen overdag??

Ik vond het moeilijk bij Kane maar ik blijf het ook moeilijk vinden bij Indy… help… help…

groetjes Joyce

joyce Kurstjens-huber

Er mag vanaf nu al 6 uur tussen de nachtvoedingen zitten. Dus als ze zelf om 1 uur komt, dan mag je haar rustig tot 7 uur laten slapen. Niet druk om maken!
En met de flessen overdag begin je gewoon vanaf het moment dat zij 's ochtends haar eerste fles drinkt. Is dat 5 uur, dan geef je de volgende fles 8 uur, de volgende 11 uur enzovoort.
Er hoeft nog geen strak schema te zijn he! Met de borstvoeding is dat ook niet te regelen, dan voed je ook op verzoek, dus met de fles ook gewoon doen!
Gewoon goed naar je kindje kijken en luisteren, ze geeft zelf heus wel aan wat ze nodig heeft. En lekker van genieten dat ze het 's nachts al zo goed doet, daar kunnen wij alleen nog maar van dromen! En ons meisje is al 3,2 week

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Gewijzigd door - goudvisje20 op 26 Oct 2011 12:05:47

na 3 weken heeft manlief hier de ‘flessenschema’s’ van mij weggegooid… want ik werd dr helemaal gek van…zat mezelf suf te tellen en kind hield zich nergens aan … we hebben haar daarna nooit meer wakker gemaakt om haar een fles te geven, we hebben haar gewoon zelf laten bepalen… dat was altijd het 'verrassingselement’maar het bood mij wel rust,want ik liep niet heel de tijd met een stuk papier en te tellen hoelaat ze een fles moest hebben, de ene keer kwam ze midden in de nacht, en na een week ofzo, zat er inderdaad af en toe een hele nacht tussen…
de wekker zetten voor de nachtvoeding, stiemuleerd nie met doorslapen denk ik …

ik zou zeggen geef de kleine gewoon eten als er behoefte is, en anders lekker laten knorre!

Pippy is geboren 17.07.2009

Hoi,
wat een gedoe he, wanneer die kleintjes van je schema af gaan wijken.
Ik zou haar 's nachts gewoon lekker door laten slapen tot ze zelf voor een voeding komt hoor. Als je haar nu elke keer wakker maakt kan het nadeel zijn dat ze het straks vol blijft houden om 's nachts op een bepaalde tijd wakker te worden.
Wat wij hier altijd deden is ons schema aanhouden en meestal was dat 7.00, 10.00, 13.00, 16.00, 19.00, 22.00 (de laatste probeerde ik nog wel eens uit te stellen tot 22.30 a 23.00 uur) en dan de nacht in. Als gauw kwamen ze hier 's nachts niet meer. Afhankelijk hoe laat ze wakker werden, maar als dat dan om 6.00 uur was dan probeerde ik de volgende fles uit te stellen tot 10.00 uur en dat lukt vaak prima. Als ze om 8.00 uur kwamen dan gaf ik de volgende om 10.30 uur en dan weer om 13.00 uur om het schema weer op te pakken en dat werkte hier prima! Voordeel is dat je altijd op dezelfde tijd ging voeden en dus andere dingen tussendoor kan plannen, elke dag hetzelfde ritme en geen ge-reken van “hoe laat moet ie nou weer”.
Je kan ervoor kiezen om je kind zelf het ritme te laten bepalen, maar wij hebben ervoor gekozen om zelf het ritme te bepalen en als ze overdag sliepen dan maakte ik ze wakker als het weer tijd was, 's nachts heb ik ze nooit wakker gemaakt, de oudste sliep met 3 weken door en de jongste met 5 weken (vanaf laatste voeding 22.00 a 23.00 uur). Op een gegeven moment ga je over op om de 4 uur en dan deden wij hetzelfde. Probeerde de eerste fles ergens tussen 7 en 8 te geven en de laatste toen tussen 21.00 en 22.00 uur.
Mijn mening is maak het jezelf gemakkelijk dan het je er de minste hinder van.
Succes.

Lfs

Gewijzigd door - Wieb16 op 30 Oct 2011 20:00:52

oh ja, de laatste fles gaf ik altijd meer dan de overige flessen, dan hield de oudste het hier ook altijd goed vol snachts (de jongste was een hele andere eter wat flessen betreft).

Lfs