Hoi,
Mijn dochtertje (van net 4 maanden) slaapt 's nachts erg goed. Overdag niet, maar dat is wat anders. Ik ben natuurlijk heel blij dat ze 's nachts zo goed slaapt. Hoe lang mag naar jullie idee een babietje van 4 maanden 's nachts tijd tussen 2 voedingen laten? Laatst liet ze wel 11 uur tussen twee voedingen. Het is een temperamentvol meisje, die het anders echt wel laat weten als ze honger heeft!
Ik ben benieuwd!
Marjolein
Nachten
Hoi,
ik vindt 11 uur wel een beetje lang voor zo’n kleintje nog,ik dacht dat 8 of 9 uur wel het maximum zou zijn maar toch weet ik het niet precies,en hoe komt het dat ze overdag niet zo goed slaapt?hoelang slaapt ze dan?
ik hoop dat hier nog meer moeders op reageren.
groetjes diana
Gewijzigd door - diaan27 op 15 Feb 2008 11:39:36
Hoi,
Bij heel jonge babytjes is dat 10 a 12 uur.
Op de leeftijd van 4 mnd maakt dat niet meer zo veel uit.
Als je kindje smorgens niet suffig wakker wordt en een blije en
uitgeruste indruk geeft hoef je je geen zorgen te maken.
Hoe komt het dat ze overdag weinig slaapt?
Let je goed op de signalen (oogjes wrijven, gapen e.d.)?
Anne was op die leeftijd 1 1/2 uur per keer op.
Als je wel goed op de signalen let en je kindje is gewoon niet moe dan
heb je een wakkere baby.
Elke (nu 2 1/2 ) was als baby ook erg veel wakker.
Soms weken hele dagen op en op een gegeven moment wilde ze wel weer
slapen van 9 tot half 12. Toen was ze 6 mnd oud.
Ik heb dit bijgehouden in een dagboekje en keek hier van de week in.
Groetjes Heleen. mamma van Elke en Anne 7 mnd
Hoi,
Mijn gevoel gaf ook aan dat 11 uur te lang was. Ik had ook verwacht dat ze wakker zou worden toen. Nu zit er meestal iets minder tijd tussen. Ze krijgt de laatste voeding om 21:00 en de eerste om ongeveer 7:00. Ze drinkt overdag om de ongeveer 3 a 4 uur. Zo komt ze met 5 voedingen (meestal) op 21:00 uit voor de laatste. Overdag slaapt ze wat minder goed omdat ze dan moeite heeft om door te slapen. Wanneer ze in haar lichte slaap komt valt ze moeilijk in slaap. 's Nachts heeft ze hier geen enkel probleem mee. Ik denk dat ze in totaal ongeveer 7 a 8 uur slaapt (de nacht niet megerekend). Ze heeft vaak 1 lang slaapje van 2,5 a 3 uur (soms ook 2) en verder vaak 1,5 uur per slaap overdag en 's avonds.
Ik ben benieuwd, want het staat mij een beetje tegen om haar wakker te maken. Ik ben toch wel van mening dat ze slaapt wanneer ze moe is en wakker wordt wanneer ze honger heeft.
Groeten,
Marjolein