De laatste 2 weken wordt Julian weer midden in de nacht wakker. Steeds rond 3u of 4u wordt hij wakker. Niet eens huilend, maar wel behoorlijk wakker. Soms is een speentje en een liedje aan weer genoeg om te gaan slapen tot 7u, maar vaak ook niet. Hij blijft wakker en gaat op den duur huilen. Ik maak dan maar een klein flesje en daar slaapt ie dan wel weer op.
Kan het zijn dat ze weer wat meer voeding nodig hebben en daardoor 's nachts wakker worden?
Zeer vermoeiend, dat wel!
Nachtelijke onderbrekingen
Nee hoor, op deze leeftijd hebben ze echt geen nachtvoeding meer nodig. Ben een beetje uit de sprongentijd, dus wellicht dat het een sprong is. Ik zou in ieder geval geen fles meer geven. Voor je het weet is hij daar weer aan gewent. Mocht hij huilen s’nachts dan natuurlijk wel even kijken of er iets aan de hand is. Wanneer er niks aan de hand is zou ik niet meer kan kijken. Al die nachtelijke aandacht vind hij alleen meer leuk. Als hij merkt dat er niemand komt kijken gaat hij vanzelf wel weer slapen. Hoe lastig ook natuurlijk, want een huilend kind midden in de nacht is nooit leuk.
Sterkte!
Groetjes,
Sandra
Dat denk ik ook wel ja. Gisterenavond huilde hij aan een stuk door. Als ik zeker weet dat er niets is, kan ik hem gerust laten huilen. Maar gisterenavond was er echt wat aan de hand. Ik weet dat ik moet oppassen met het geven van de fles 's nachts… maar soms is dat de enige oplossing (lijkt het wel)
Ik zou ook voorzichtig zijn met flesjes geven 's nachts want ze wennen daar erg snel aan! Hij moet toch wennen aan het eetritme… en ze weten nu heel goed dat mama komt kijken als hij huilt.
Ik zou toch gewoon een x gaan kijken en als er niets aan de hand is even gerust stellen (als hij huilt) en toch laten liggen…
Succes!
Groetjes van Sascha en Senne
hier ook vannacht en gisterenavond weer een aantal keer moeten troosten. Ik laat hem wel eventjes huilen en soms valt hij dan weer in slaap, maar een half uur later begint hij dan weer. Het is echt in zijn slaap, hij heeft zijn ogen wel dicht. Meestal ben ik het na een keer of 3 wel zat en tegen een uur of 6 neem ik hem dan bij ons in bed. Dan slaapt hij weer tot een uur of 8 meestal. Hier ook flink wat tandjes aan het doorkomen dat zal het wel zijn. Of dromen, we zijn een paar x naar de kermis geweest en dat zijn toch wel veel indrukken. Ach ik weet uit ervaring dat het weer over gaat. Hij kan het namelijk wel.
22-12-2009 colin geboren
Ja precies, hij kán het wel!
Als ie piept is het helaas niet met zn ogen dicht, maar vaak zo wakker dat ie in de kruiphouding zit en maar bewegen! Soms bonkt ie met zn hoofd tegen het bedje aan (de fysio zegt dat veel kinderen dat doen om een prikkel op te zoeken en soms zo weer in slaap te kunnen vallen…)
Kom maar op met die tanden! (En daarna weer de nachtrust!)
Demi heeft ook ongeveer 2 weekjes (iets minder) dat hij in de nacht kwam, klaar wakker, huilen gillen krijsen… en wilde even uit zijn kamertje
wij hebben dat gewoon gedaan, even op schoot in de huiskamer, kwam hij tot rust, daarna weer in bedje en alles was weer goed (ongeveer 10 minuutjes)
heel soms gaf ik ook een flesje.
nu alweer een week slaapt hij lekker door, niet meer wakker en als hij wakker word speentje en hij gaat weer slapen.
Wij hebben demi nooit lang laten huilen en tot nu toe (hij word 9 nov 11 maanden) is dat altijd goed gegaan.
zelfs op de dag lekker in bedje en meneer gaat slapen.
Bij ons hielp het om te luisteren naar zijn behoefte.
vaak zeggen ze dat ze dan verwent worden of met je gaan spelen, maar tot nu toe niks van gemerkt. lang laten huilen kunnen wij niet, vaak al heel snel na troosten gaat hij rustig slapen.
maar ieder moet voor zichzelf weten, kijk/luister gewoon naar je kindje en naar je gevoel, dat deden wij al vanaf dag 1 en het bevalt ons nog steeds prima, (of we hebben een makkelijk kind kan ook
groetjes
nou hier ging het vannacht al beter. geslapen van 19.30 tot 6.00 zonder te huilen. Om 6.00 bij me in bed gepakt en om 6.30 fles gegeven. Daarna heeft hij nog geslapen van 7.30-8.45. Ik vond het wel wat vroeg, maar ja beter dan 5 x eruit 's nachts.
Hoe ging het met Julian?
22-12-2009 colin geboren
Nou, ik kan jullie de hand geven, pfffffffffffffffff. Hier afgelopen nacht zo’n beetje elk uur eruit. Vo lgens mij is het vaak de speen kwijt en soms zit hij ook gewoon in zijn bed. Maar goed, wil aankomende nacht toch eens proberen om te kijken wat er gebeurt als ik hem even laat huilen. Nu eerst de dag doorkomen .
Ik zou bijna zeggen: gelukkig…ik ben niet de enige waar het 's nachts nog wel eens “mis” gaat.
Gisterenavond ging hij gelijk slapen. Helaas van 22.15u tot 23.45u alleen maar gehuild (lees: gekrijst!) Niets hielp om hem te kalmeren. Zelfs niet toen we besloten hadden hem eventjes bij ons te leggen. Mn man heeft hem mee naar beneden genomen, maar ook dat werkte niet.
Ik voelde aan zn tandvlees, was gezwollen en rood. Dus van dat spul er opgesmeerd, zetpilletje gegeven, in de hoop dat dat voldoende was. Maar nee… Uiteindelijk maar gewoon teruggelegd en na 10 min. huilen viel hij alsnog in slaap (terwijl we het daarvoor al veel langer hadden geprobeerd). Hij sliep gelukkig wel door tot 7u.
Een bewogen avondje dus… maar liever 's avonds dan 's nachts!
Een kindje hebben is enorm leuk, maar af en toe (en dat hoort erbij) ook best vermoeiend… zzzzz zzzzzz
Hoi mamavanJulian, haha ja zeker vermoeiend af en toe! Mijn vriend en ik fantaseren soms voorzichtig over een broertje of zusje voor Joaquin maar als er dan af en toe nog van die nachtelijke kapriolen zijn geweest zeggen wij allebei in koor: (nog) geen tweede kind! Hahaha. Het is ook zo moeilijk voor te stellen als je geen kinderen hebt hoe het is, het is ook best moeilijk uit te leggen hoe super leuk èn super zwaar het kan zijn Ik ben benieuwd wat mijn zwangere beste vriendin ervan gaat vinden als ze straks bevallen is… tja ik kan het haar toch niet precies uitleggen…
xxx