Ik heb even een vraag voor de dames die ervaring hebben met nachtdiensten is hun werk.
Ik werk in de zorg, en binnenkort gaan wij metonze afdeling verhuizen naar een ander gebouw , stadje verder op. Dit houdt onder andere in dat we de nachtdiensten vanaf dat moment zelf moeten doen. Eerder hadden we de nachtdienst die op het terrein de ronde deed, maar dat wordt dus anders. In principe is het wel de bedoeling dat er mensen zijn die alleen maar nachtdiensten draaien, en dus niet switchen van dag naar nacht.
Ik heb hier al eerder over nagedacht, want de centjes zijn best aardig, in de avond ben ik er altijd voor Bo, en het is 5 nachten op , 7 nachten af, 5 nachten op 8 nachten af. (werk 60%)
Dus behoorlijk wat vrij!!
Uiteindelijk niet besloten om het te doen, omdat ik ook sinds een paar maanden op eerste functie niveau werk, pb-er ben van iemand, en niet wist of ik het wel fijn zou vinden om nachten te werken.
Nu begint de verhuizing dichterbij te komen, en de vacature voor de nachtdienst is nog open. Een probleem dus. Ze hebben mij voor oktober gevraag dom 4 nachten achter elkaar te doen. Voor de rest staan ze bijna allemaal nog open. Groot probleem dus.
NU ben ik echter toch gaan twijfelen of ik niet voor de nachtdiensten moet gaan, om de boven genoemde redenen. Het scheelt mij in de maand netto 400/500 euro. Das behoorlijk veel. En als ik een keer een weekje vrij wil, dan heb ik meteen 3 weken te pakken. Ook lekker dus…Het enige wat mij tegenhoud is dat ik bang ben dat ik t emoe ben in de nacht , en mij te snel verveel en het dus niet leuk vind (moet wel iets van uitdaging hebben)
Ben dus heel erg aan het twijfelen. Heb in ieder geval al wel een mail naar mijn nieuwe manager gestuurd (metd e verhuizing krijgen wij ook een nieuwe operationeel manager en behandelaar op de afdeling) met daarin de suggestie dat ik het in ieder geval wel tijdelijk wil proberen, maar dat ik dan van de dag diensten af wil. Heb nog geen antoord terug want heb die vandaag pas gestuurd.
Ik vroeg mij af voor degene die ervaring mee hebben, hoe bevalt dat? hoe regel je slaap overdag en wa doe je dan me de opvang van je kind? En wat zal ik doen? Ik weet dat dit een keuze is van mijzelf, maar misschien dat jullie nog wat in mijn overweging bij kunnen dragen. (vanuitgaande dat mijn nieuwe manager het idee ook ziet zitten)
liefs woezel