Nacht flesje

hoi,

Ik heb een dochtertje van net 2 mndjes,ze krijgt overdag 5 voedingen en 1 keer nog de nachtvoedig alles 165ml.
Nu is mij vraag,moet ik dit gaan afbouwen of gewoon afwachten tot ze zelf de nacht doorslaapt. Omdat ze nog zo’n klein poppetje is.

Groetjes sanne

Afwachten, ze zal vanzelf geen nachtvoeding meer vragen als ze het niet meer nodig heeft. Zeker als ze nog zo klein is, is het helemaal niet gek dat ze nog om nachtvoeding vraagt.

Onze zoon was toen 'ie geboren werd bovengemiddeld (ruim vier kilo), maar heeft ook tot 'ie vier maanden oud was 's nachts een flesje gekregen. Toen dachten we dat het inmiddels misschien gewenning was geworden, want qua gewicht en leeftijd had 'ie die fles niet meer nodig, en besloten we eens een nacht geen voeding te geven als 'ie kwam. Gewoon speentje erin en weggaan. En dat werkte, dus hij had het inderdaad niet echt meer nodig. Maar goed, dat is bij jullie nog niet aan de orde. Je kan het allicht onthouden voor als je dochtertje ouder is, maar nu lekker blijven geven die fles.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
Afwachten, ze zal vanzelf geen nachtvoeding meer vragen als ze het niet meer nodig heeft. Zeker als ze nog zo klein is, is het helemaal niet gek dat ze nog om nachtvoeding vraagt.

Onze zoon was toen 'ie geboren werd bovengemiddeld (ruim vier kilo), maar heeft ook tot 'ie vier maanden oud was 's nachts een flesje gekregen. Toen dachten we dat het inmiddels misschien gewenning was geworden, want qua gewicht en leeftijd had 'ie die fles niet meer nodig, en besloten we eens een nacht geen voeding te geven als 'ie kwam. Gewoon speentje erin en weggaan. En dat werkte, dus hij had het inderdaad niet echt meer nodig. Maar goed, dat is bij jullie nog niet aan de orde. Je kan het allicht onthouden voor als je dochtertje ouder is, maar nu lekker blijven geven die fles.

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/6FLdp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Hoi,

Bedankt voor uw antwoord,ik zal het meenemen.
Zoiezo moeten we a.s dinsdag naar c.bureau en zal ik het ook nog even navragen.

En misschien weet u hier ook antwoord op, mijn dochtertje heeft ook een voorkeurs-houding,waar we al veel aan hebben gedaan,weet u misschien nog een paar oplossingen .

groetjes sanne

Misschien haar box en bedje andersom te zetten, zodat ze gedwongen wordt met haar andere kant naar het licht te gaan liggen? Of haar favoriete speeltje aan de andere kant leggen, zodat ze daarnaar wil kijken?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

sanne,
er bestaat een kussen waarin je je kindje op zijn zij kan laten liggen, wij kwamer er pas laat achter maar met fisio therpie is het koppie van mijn ventje weer redelijk recht geworden.

het kussen kost 15 euro.
zijn gewoon 2 driehoekige kussens waar je kindje tussen slaapt, ik ken ook mensen die het ooit met grote zakken gevuld met rijst hebben gedaan.

en de voorkeurs houding zelf kan je alleen maar proberen door inderdaad bedje en zo anders neer te zetten, evt speelgoed aan de andere kant te leggen, alles via het midden aan geven (vaak is niet het probleem dat ze de andere kant niet interesant vinden, maar het midden (als je de fisio moet geloven…), wie weet kan je hier wat mee.

groetjes

[img]http://by.lilypie.com/LYn6p2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />

ik zou het flesje er niet afhalen. vind haar persoonlijk nog te jong daarvoor, en vooral omdat ze er nog om vraagt.
ik heb op den duur de nachtfles niet meer gegeven toen rico 4 mnd was. hij kwam toen pas om 6 uur voor zijn fles, en aangezien ik zoiets had van: nu wil hij gaan doorslapen, had ik m een uurtje laten jengelen en toen om 7 uur zn eerste voeding gegeven. Na een paar nachten had ie dit door en had m eigenlijk ook niet echt nodig…was meer wenning

quote:
ik zou het flesje er niet afhalen. vind haar persoonlijk nog te jong daarvoor, en vooral omdat ze er nog om vraagt. ik heb op den duur de nachtfles niet meer gegeven toen rico 4 mnd was. hij kwam toen pas om 6 uur voor zijn fles, en aangezien ik zoiets had van: nu wil hij gaan doorslapen, had ik m een uurtje laten jengelen en toen om 7 uur zn eerste voeding gegeven. Na een paar nachten had ie dit door en had m eigenlijk ook niet echt nodig..was meer wenning

hoi,

Ik denk toch dat we ,gewoon wachten tot dat ze zelf niet mer komt.
Ze is ook nog zo klein.

Bedankt allemaal voor jullie antwoordjes,

groetjes sanne