Naast duowagen ook gewone kinderwagen?

Ik vraag me het volgende dus af: Hebben de mensen met 2 jonge kindjes die een duowagen hebben ook nog een gewone wandelwagen?
Wij hebben de wandelwagen van Sylvie nog gewoon. Maar deze neemt wel erg veel ruimte in en het zou voor ons makkelijker zijn als we hem niet meer gaan gebruiken om hem terug te geven aan mn vriend zijn ouders. (Hij is van hun )
Maar toen Sylvie net geboren was lag ze vaak overdag ook in de wandelwagen te slapen. En aangezien we nu geen gelijkvloerse woning hebben moeten we toch beneden iets hebben waar de baby ook in kan slapen. Of gebruiken jullie daar echt alleen de box voor?
Hoe doen jullie dat allemaal?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik had voor de tweede zo’n rieten mandje in de box staan, heeft ie haast 4 maanden in gelegen!
Nu heb ik dus de duo en een buggy! De buggy is handig voor als we even ergens winkelen, waar mijn dochter de afstanden makkelijk zelf kan lopen! Dan neem ik dus de duo niet mee!

Manderijn

Waarom wil je beneden ook iets om in te slapen? Als Daan moe is leg ik hem in zijn bed. Daar heb ik geen kinderwagen voor nodig.

Groetjes,
Sandra

@Sandra: Bij Sylvie was dat nogal een probleem… Die wilde overdag (en 's nachts) NIET in haar eigen bedje slapen. Maakte niet uit wat we probeerden, maar ze wou er echt absoluut niet in slapen…
Toen hebben we haar uiteindelijk in de wandelwagen gelegd en ze viel meteen als een blok in slaap…
En tsja ik weet niet hoe jullie dat dan allemaal doen, maar ik vind het wel fijn om de eerste dagen de baby vlak bij me te hebben slapen…

@sandra, heb je Daan vanaf zijn geboorte in zijn bed laten slapen??

Onze oudste dochter moest niet veel van de kinderwagen weten. Ze sliep er niet veel in. Met 6 weken zijn we haar gaan inbakeren en met een strak ritme haar in haar eigen bed laten slapen.
Onze tweede meid is in dat opzicht makkelijker. En wil wel in de kindewagen slapen. Zij slaapt dus nog veel in de kinderwagen.
Sinds een dikke week gaat ze vanaf 19.00 ook op bed, de andere avonden sliep ze nog gewoon beneden totdat ze een flesje kreeg om 22.30.
Nu gaat ze op bed en geef ik 22.30 een fles boven.

Kan me voorstellen dat je straks ook gebruik wilt maken van de kinderwagen. Je weet niet wat voor kindje je krijgt. Straks huild je kindje heel veel (hoop het niet voor je) dan is het natuurlijk niet prettig als de kleine uk Sylvie ook wakker houd.

Onze dames hebben trouwens vanaf de geboorte wel gewoon in hun slaapkamer geslapen. De eerste nacht heb ik beneden geslapen. Maar daarna sliepen ze gewoon in hun slaapkamer. Tot ongeveer 7 dagen in de kinderwagenbak en daarna gewoon in het bedje.

Maar ik bedoel dus ook vooral overdag he?
'S nachts laat ik de baby sowieso op haar eigen kamertje slapen.
Maar ik bedoel overdag
En zo’n hangmat in de box dan? Is dat misschien wat?

Ik had hem overdag ook vaak lekker beneden liggen hoor!
Eenmaal gewend aan het geluid van grote zus sliep hij wanneer hij moe was!

Ben je net op de wereld, en ga je voor al je slaapjes naar boven. Het zou niet mijn keuze zijn! Heb je de box voor Silvie nog staan? Want daar kan ook de wandelwagen bak in staan! Dan ben je geen extra ruimte kwijt!

Manderijn

Nee de box staat niet meer, maar die zetten we natuurlijk wel weer neer met ong 36 week
Maar vandaar dat ik aan zo’n hangmatje zat te denken, die zijn voor in de box

Ik dacht dat die aan het plafond vast moesten?
Ik ben wat lui met die box geweest, die staat namelijk al meer dan 2 jaar, nog niet de deur uit geweest

Manderijn

Pippy die sliep werkelijk overal… soms had ik haar lekker in de reiswieg van haar kinderwagen onder een boompje in de tuin staan, soms stond ze in de gang omdat ze weer eens in slaap gevallen was, of bracht ik dat ding naar boven, en ging de reiswieg in haar bedje, ze sliep ook gewoon in de box…of in haar zitzak, of in haar wippertje…

Pippy is geboren 17.07.2009

@Manderijn: Nee ik bedoel echt zo 1 voor in de box, kijk deze:
http://www.prettymum.nl/baby+in+je+buurt/zitten+%26+schommelen/babyhangmat
Onze box staat al een hele poos op zolder Al sinds dat Sylvie 8 maand was volgens mij

Maar ja ik weet niet als ik deze aanschaf of ik dan de kinderwagen alsnog weg kan doen of niet

Levi sliep alijd in zijn bedje… ook overdag. Daar is voor mij de plek om te slapen ondanks dat hij dit eerst niet vond

Overdag zat hij vaak op de doomoo seat (google even) … HEERLIJK KUSSEN!!

Ik had naast de duowagen in eerste instantie de gewone kinderwagen ook nog, maar toen de jongste ongeveer 1,5 was en mijn zus een kleine ging krijgen, hebben we de kinderwagen lekker naar mijn zus gedaan en van haar een goede MacLaren-buggy gekregen.

De oudste was 16 maanden toen de jongste kwam en ze vond het heerlijk om zelf te lopen, dus als we bijv. gewoon hier naar de winkels gingen, lag de jongste in de kinderwagen en liep de oudste ernaast.

Zodra we naar de Efteling gingen (en daar komen we nogal eens met abonnementen), dan ging de duowagen mee.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 23 Jun 2011 16:36:19

H. sliep ook meteen in haar bedje.
Alleen als we waren wezen wandelen en ze was i nslaap gevallen of ze was in d ebox in slaap gevallen lieten we haar wel liggen.

Ik bewaar de buggy gewoon die we voor H nu hebben en dan de duowagen erbij.
Ik zal ook vast wel eens met H alleen weggaan en dan vind ik een duowagen niet handig

@Mamah: Nee maar een buggy hebben we ook wel en die houden we er ook gewoon bij, tuurlijk! Maar het gaat me echt even om de wandelwagen.
Want de baby kan nog lang niet in de buggy natuurlijk

Voor zo’n prijs wou ik die hangmat er nog wel bij voor de heb! Ziet er heerlijk comfi uit!

Manderijn

Nou inderdaad hihi, ziet er echt heerlijk uit, denk dat we die sowieso maar halen

Oh op die manier.
Neuh, ik ga er geen extra wagen bij aan schaffen of de vorige houden.

Ik heb `m hier ook niet nodig om in te laten slapen.
Dat kan in bed of in de box. En als de baby in slaap valt dan rijd ik de duowagen wel de keuken in.

De eerste 7 weken hadden we de duowagen nog niet, dus toen slipe Jenthe in de reiswieg. Deze stond in de box. Ik wilde haar ook dichtbij me hebben. Pas toen ze een week of 4 was wilde ze zelf niet meer in de reiswieg slapen overdag, maar in haar eigen bed vanwege de rust.

Je kan ook het nestje van de duowagen als bedje gebruiken overdag, en die dan in de box zetten. Heb je toch nog een vorm van wieg.
Die hangmatten schijnen ook super te werken, maar ik vind het een eng idee. Stel je voor dat ding laat los of zo? Nou hangt je babay niet hoog, maar toch! Nee, voor mij is dat niets.

Wij hebben nu dus de duowagen en een buggy voor als we alleen ff met Luka op stap ga.
De kinderwagen waar de reiswieg van was hebben we verkocht op MP.

Lilypie First Birthday tickers

@pjukje Ja, Daan ligt vanaf zijn geboorte al gewoon in zijn eigen bed op zijn kamertje. Zowel overdag als s’nachts. Eerst een wieg en daarna in het ledikant. Verder slaapt hij in de wandelwagen als we even naar buiten gaan. En als we ergens op visite zijn leg ik hem gewoon op een bed boven neer. Rollen kan hij toch nog niet, dus dat is geen probleem.

Groetjes,
Sandra