Naar KVD maar nog geen ritme

Hallo,
Mijn dochtertje moet over 2 weken naar het KDV. NU belden ze voor een afspraak. Dan hebben we het over haar voedingstijden (flesvoeding) en slaaptijden etc.
Maar eigenlijk hebben wij nog helemaal geen ritme, ik voed op verzoek en zie wel wanneer ze wil slapen. (ze is nu 12 weken)
Zou ik van te voren thuis moeten oefenen met vaste voedings- en slaaptijden?
Of gaan ze wel mee in het ritme van mijn dochter, wat zijn jullie ervaringen?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Mijn zoontje Joep gaat (pas) eind okt naar de chreche maar voordat je het weet is het zover. Ook ik voed op verzoek en zie wel wanneer hij in slaap valt.
Ben erg benieuwd wat de andere (meer ervaren) moeders hier van zeggen.

hallo

wij hadden eerst eigenlijk ook niet echt een ritme omdat we niet goed wisten hoe en wat
nu hebbe we wel een ritme en gaat t een stuk beter met reno als ik jullie was is een ritme een stuk makkelijker als ik heel eerlijk mag zijn

groetjes mirelle

hoi,

je hoeft nog geen ritme te hebben bij jonge kinderen als zij naar het kdv gaan.
de (meeste) kdv zullen op verzoek van het kind het kind voeden en laten slapen.
maar uit ervaring weet ik wel (heb er zelf een tijdje gewerkt) dat zij het vaak erg druk hebben en het echt slapen en eten op verzoek moeilijker is voor de leidsters dan dat er vaste tijdstippen zijn voor eten en slapen. ook al zullen ze meestal zeggen van niet.
maar drukte voor de leidsters daar heb je gewoon mee te maken als je je kindje naar een kdv brengt.

groetjes fenne

Ondertussen gaat mijn dochtertje naar het KDV en inderdaad gaan zij gewoon mee in het ritme van mijn dochter. Er is nog één baby op de groep. Natuurlijk zal het anders gaan dan thuis. Wel krijgt ze nu wat een vaster slaapritme, maar ook dit zal op de KDV wel anders zijn. De voedingstijden wisselen nog steeds omdat ze de ene nacht 5 uur en de andere keer 7 uur doorslaapt, zo kom je steeds op andere tijden uit. Ik zie niet hoe ik dat ooit in een ritme moet dwingen en vind dit voor mezelf ook niet nodig. Eigenlijk heb ik me zorgen om niks gemaakt!