Naar hoestje

Ik voel me niet zo lekker, ik ben al ruim 2 weken flink aan het hoesten en het wordt alsmaar erger.
sinds 3 dagen heb ik het er erg benauwd bij vooral als ik in bed lig maar dat is niks nieuws.
Ik heb codaine tabletten gekregen van de huisarts omdat de huis tuin en keuken middeltjes niet hielpen. maar goed ik slik nu al ruim 5 dagen die tabletten en het wordt er eigenlijk niet beter op.
ik weet dat als je erg hoest en het na 5 dagen erger wordt dat er een andere infectie bij gekomen zou kunnen zijn. Ik heb alleen Rico’s ventolin in huis op het moment en ikzit te denken om daar gebruik van te maken. Die rot bronchitus die ik altijd heb maakt het er niet makkelijker op. mijn ribben voelen aan alsof ze gekneust zijn en ik barst van de hoofdpijn.
terwijl ik verder niet erg verkouden ben. niet echt een verstopte neus of wat dan ook. Ik denk dat als het nog een week aanhoudt ik maar weer aan de Seretide moet. aangezien mijn luchtwegen op dit moment aanvoelen alsof er breinaalden in gestoken worden

Terug naar de ha Inge, niet door blijven lopen meis.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Even bellen met de ha-post morgen, Inge. Ik zou niet zomaar medicijnen gaan gebruiken die niet aan jou zijn voorgeschreven. Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

zou je denken? ik voel me op het moment helemaal suf van die codaine tabletten jee zeg alsof ik teveel gezopen heb ofzo
Ik bedacht me net wel ineens… ik heb er een jaar of 3 a 4 helemaal geen last van gehad (dan heb ik het alleen over de typische bronchitus’hoest’ niet over de benauwdheid) en nu al de 2 keer in ong 9 mnd tijd. Doordat ik bronchitus heb, ben ik sneller moe van een activiteit of kan ik vaker niet “aan adem komen” maar dat hoesten, daar heb ik niet standaard last van. 2 keer in 9 maanden tijd vind ik veel aangezien ik van dat hoesten een paar jaar geen last van had gehad. Ik ben een beetje bang dat het weer aan het insluipen is.
Ik ren zoiezo niet snel naar de dokter maar als ik er na het weekend nog zo’nn last van heb dan ga ik denk ik maar wel. Af en toe hoest ik zo erg dat ik bijna geen kans heb om adem te halen, dan ben ik ruim een minuut tot anderhalve minuut aan 1 stuk door aan het hoesten. Komt veel slijm bij en ALS ik dan eindelijk naar lucht kan happen dan komt dat zo “traag” binnen, dat bedoelen ze dan met benauwdheid, alsof je luchtwegen dichtgeperst worden waardoor er bijna geen lucht doorheen kan stromen.
s’ochtends heb ik er redelijk last van, s’middags nauwelijks en rond een uur of 5 begint het weer erger te worden en voel ik me zoals ik net omschreef.
de nachten zal ik maar helemaal niet beschrijven. dat is geowon niet te harden
papa hier vind me stront eigewijs. Maar ik hoop gewoon dat het gewoon weer vanzelf weg gaat. terwijl ik weet dat het verstandig is om eens een ventolin test te doen bij de dokter, en een foto laat maken.

Gewijzigd door - MamavanRico op 21 Jan 2011 21:40:28

quote:
Even bellen met de ha-post morgen, Inge. Ik zou niet zomaar medicijnen gaan gebruiken die niet aan jou zijn voorgeschreven. Sterkte!

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/7MuGp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Ventolin is een hulpmiddel… Hier gaan namelijk alleen je luchtwegen verder van open staan. (oftewel bronchien haha)
Seretide is wel een medicijn…dat is ventolin EN een soort…pulmicort in 1. Pulmicort is een ontstekingsremmende(dus medicijn) “puffer”.
Ik heb zelf normaal ook ventolin maar die is op vandaar dat ik die van rico gebruik.
en de seretide die ik omschreef, die moet de huisarts inderdaad voorschrijven, maar ook die heb ik normaal gezien als ik bronchitus “aanvallen” heb. Ik ga niet zomaar iets gebruiken Mriek, ben maar niet bang

Gewijzigd door - MamavanRico op 21 Jan 2011 21:45:40

Oké, ik snap 'm. Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Thnx… ik heb redelijk geslapen vanacht maar had vanochtend overal zoveel pijn.
nu gaat het redelijk