Naar de sauna en borstvoeding


#1

Is hier wel eens iemand naar de sauna geweest in de periode dat je nog borstvoeding gaf?
Een vriendin en ik hebben een super kortings welnessdagje bon, maar die is nog maar geldig tot half februari. Ik geef nog borstvoeding en vraag me af of dat wel te doen is in de sauna. Heb al wel geinformeerd en er is wel een ruimte waar kolven mogelijk is, maar begin je niet enorm te lekken in die hitte? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#2

Jammer dat je nog geen reactie hebt gekregen maar het is denk ik heel verschillend.
Heb je altijd snel een toeschietreflex dan heb je wel kans dat het door de warmte en ontspanning ook sneller kan gebeuren en zeker als je aan je kleintje denk omdat zij elders is.
Goed leegkolven voor dat je de sauna in gaat en tussen door nog een keer en je hebt toch een handoek bij je en na de sauna even koelen en dan gaat het ook wel weer toch.
Lekker gaan genieten van die bon met je vriendin.

[img]http://lb3m.lilypie.com/my9gp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />


#3

Geen verstand van sauna en borstvoeding, maar vraag wel even goed na bij een lactatiedeskundige hoe het zit met dat koelen na de sauna. Normaal als je borsten te koud worden loop je het risico een borstontsteking te krijgen, dus ik weet niet wat dat koelen na zo’n sauna-sessie voor effect heeft op je borsten.

Even voor de zekerheid navragen dus.

Groetekes, Sje


#4

dat is een goeie Sje, maar volgens mij zijn je borsten extra gevoelig voor kou als je nog in de kraamtijd zit en je nog moet “afstemmen” op de baby.
Maar je kan misschien even naar de verloskundige bellen of lactatiekundige voor advies

[img]http://lb3m.lilypie.com/my9gp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />


#5

Nee hoor, je loopt risico op borstontstekingen zolang je borstvoeding geeft. Heeft niks met alleen maar de kraamtijd te maken.

Sterker nog, je kunt zelfs een borstontsteking krijgen los van borstvoeding.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 29 Jan 2013 21:03:06


#6

Inmiddels een heerlijk dagje sauna gehad, en bleek geen enkel probleem!
Met het koelen natijd ben ik idd voorzichtig geweest (zo’n koud dompelbad trek ik toch al niet ) Badjas aan en even buiten in de sneeuw wandelen was ook een prima manier om de warmte kwijt te raken. En ze hadden een prima ruimte voor me waar ik even rustig kon kolven. Dat heb ik zo lang mogelijk uitgesteld om de productie niet nog meer op te voeren, maar dat is dus allemaal goed verlopen. En moeders vond het heeeeeerlijk!
En al zou het niet zo goed gegaan zijn in de sauna, daarbuiten had ik me ook prima vermaakt met al die gezonde yoghurtdrankjes en lekkere broodjes!

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers