mijn zoontje is 21 maanden en aardig wat haar niet echt dik maar krullend haar.
ik twijfel al heel lang of ik met hem naar de kapper moet om het te laten knippen / bijpunten.
ik ben ook zo bang dat na het knippen z n mooie krullen weg zijn.
hoe oud waren jullie kinderen toen ze de eerste keer naar de kapper gingen en zijn er ook mama,s waarvan hun kindjes ook krullen hebben en die geknipt zijn wat was het resultaat van die krullen toen daarna.
Naar de kapper
Tim is op zijn 1e verjaardag voor het eerst naar de kapper geweest. Als het nodig is dat hij naar de kapper moet dan zou ik zeker met hem gaan. Eens moet tenslotte de eerste keer zijn en het lijkt me niet dat meteen al zijn krullen weg zijn. Maar goed met krullen heb ik geen ervaring.
Groetjes,
Sandra
Ik heb mijn dochters haar zelf voor het eerst geknipt toen ze 9 maanden was. Ze heeft kroes (nou je hele kleine krul) en dat heeft ze nog steeds, hahahahah.
Ik zou je vraag even bij het andere topic zetten. Dit is van 0 tot 1 jaar!
Groetjes
Het dochtertje van een vriendin van mij had een flinke bos krullen. Dat haar werd wat te lang waardoor de krullen uitzakten dus mijn vriendin liet er een flink stuk afhalen in de hoop dat de krullen weer lekker terugkwamen, maar die bleken gewoon weg te zijn.
Je zult toch een keer moeten laten knippen. Een jongetje met krullend haar tot op zijn billen is geen gezicht, dus ik denk dat je je er beter overheen kunt zetten dat de kans erin zit dat hij straks zijn krullen kwijt is.
Om je gerust te stellen: mijn broer had vroeger ook zo’n krullenbos, die was ook weg na een flinke knipbeurt en in zijn puberteit (dus niet de peuterpuberteit maar de middelbare-school-puberteit) zijn al zijn krullen weer gewoon teruggekomen. Dus er is hoop!
Groetekes, Sje
Hier ook een jongen met een flinke krullenbos. Ik heb zelf een kappersdiploma dus ik knip hem zelf. De eerste keer was geloof ik met 6 maanden, maar Rens werd al geboren met een flinke bos. Rens zal z’n krullen denk ik wel houden want z’n vader en ik hebben allebei krullen. of jouw zoontje ze ook houd is niet te zeggen. Maar vaak knappen die kleintjes erg op van een knipbeurtje, dan is gelijk het nesthaar eruit en lijkt het haar wat voller.
groetjes Ramona
ons ventje is ook geboren met een flinke bos haar, en heeft zijn eerste knipbeurt dus met 6 maanden ook al gehad. Knapte het aardig van op
Nu bijna 3 maand later kan hij wel al bijna weer, dus ik denk dat ik volgende keer maar een dubbele afspraak maak, gelijk met zijn zus.
allebei de boys met 9 maanden (jaja levi dus net geweest) naar de kapper. Had zelf wel wat geknipt elke keer maar het verschil zag ik wel (kapper of ikzelf)…
ik vind het zo moeilijk in te schatten of het echt al nodig is ik ben geen kapper maar al s ik zelf zo kijk dan dnek ik het is nog best wel dun waar moeten ze het eraf knippen.
soms is het best wel pluizig is dan dat nesthaar, oe kun je dat zien?
@ bakmama
owen mijn zoontje heeft ook krullen in de punten en dus ook nog veel stijl bovenop enzo.
Maar toen jij jorg liet knippen waren toen al zijn krullen ook weg? en zijn ze ook terug gekomen of heb je ze nooit meer terug gezien.
En als je nou eerst eens gewoon met hem naar een goede kapper gaat en je vragen voorlegt? Gewoon bespreken of het al nodig is en dat je bang bent dat ie z’n krullen kwijt raakt… dan kunnen zij z’n haar even goed bekijken en kan je het na wat advies van de kapper allemaal nog eens rustig overwegen voordat je echt de schaar erin laat zetten!
Ik kan trouwens niet wachten tot ik eindelijk eens met Jasper naar de kapper mag, lijkt me een fantastisch moment! En dan kan ik eindelijk zijn aller eerste haarlok in z’n babyboek stoppen… Maar als het in dit tempo blijft doorgroeien dan denk ik dat we pas op z’n derde verjaardag naar de kapper hoeven…
Groetjes Carolien.
Maar wat is nodig? Als hij nog een ‘mooi’ model heeft, en het stoort je niet, dan hoef je toch helemaal niet naar de kapper?