Naar de Huisartsenpost geweest

Nou, Thoby heeft vandaag nog steeds koorts, verkouden, erg hangerig en wil niks maar dan ook echt niks eten. Drinken gelukkig wel.

Zijn ogen tranen ookal een aantal dagen heel erg. Echt alsof hij constant aan het huilen is.
Maar opeens liet hij vanmiddag alles vallen en begon al huilend wild in zijn ogen te wrijven. Dus ik kijken maar niks te zien.
Het leek weer te zakken en hij speelde weer verder maar naar 5 min weer hetzelfde. Echt alsof het hem pijn deed.

Hij was ineens ook echt niet lekker in zijn vel, erger dan ervoor zeg maar.
Wilde alleen maar gedragen worden en bleef maar huilen.
Nadat hij voor de 3e keer gillend in zijn ogen stond te wrijven heb ik toch maar de post gebeld.
Daar zeiden ze dat ik maar even langs moest komen.

Nou die man kijkt en zegt dat hij een lichte oorontsteking heeft. En vroeg me vervolgens (zonder dat ik er iets over gezegd had) of Thoby de waterpokken al gehad heeft aangezien dit ook ontsteking aan de ogen geeft ( das nieuw voor mij) en zijn ogen waren geïrriteerd zei hij.

Verder zei hij pcm geven tegen de pijn en aankijken.
Ik heb hem thuis meteen een pcm gegeven en hij slaapt (tot nu toe) gelukkig goed.

Arme schat van me… ik hoop dat wat het ook is snel weggaat OF doorzet!

Groetjes
Margot

Ach jee, wat vervelend!
Ik hoop dat hij snel weer opknapt!
En nu even lekker verwennen, dat kleine mannetje, lekker met mama knuffelen/

Liefs, ANne

Lilypie Second Birthday tickers

ach arm ventje!
nee ik snap helemaal wat je bedoeld, als het doorzet loopt het tenminste niet vast, en dat ie dan gewoon sneller beter wordt dan dat het allemaal zo stroef gaat…
heel veel beterschap!
enne die waterpokken zijn lastig!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Als ht watterpokken zijn laat het dan maar doorzetten dan ben je er vanaf. Maar arm schaapje. Hoe is de nacht gegaan??

Groetjes,

Michèle

och mijn mannetje is zo ziek.

Vannacht een aantal keren zijn luier moeten verschonen want hij heeft er nu ook flinke diarree bij.
Hij heeft ook nog steeds erge last van zijn ogen en heeft nog steeds koorts.

En toen kwam ik vanmorgen ook nog tot de ontdekking dat ik geen pcm meer had!! Ja, mijn eigen schuld natuurlijk maar ik durfde te zweren dat ik nog een hele doos had liggen!
Dus snel een vriendin bellen (die ene waarvan haar zoontje de waterpokken heeft) en met mijn zieke kindje in de auto om snel die zetpillen op te halen.

Zucht!

Maar gelukkig heb ik er vanochtend wel een bordje pap in kunnen krijgen dus wat dat betreft is er vooruitgang.

Groetjes
Margot

Oh erg is dat he als je zeker weet dat je nog hebt. Is er geen appie bij jullie in de buurt open?? Deze verkopen ook pcm.

Maar hopelijk knapt ie snel weer op enne hou zijn koorts in de gaten he anders gewoon weer naar de ha gaan.

Groetjes,

Michèle

Das een goeie Michèle! Appiehein is inderdaad op zondag open!
Zal ik goed onthouden!

En, ja ik houd zijn koorts inderdaad goed in de gaten.
We gaan proberen toch een beetje moederdag te vieren!
Jij ook een fijne moederdag he! Alle mama’s hier trouwens!

Groetjes
Margot

Ach meis, wat sneu. Verwen 'm maar lekker. Als het dan toch door moet breken, laat het dan ook maar snel komen. Dan is 'ie er maar van af. Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat vervelend dat hij zo ziek is. Heel veel beterschap en ik hoop dat hij snel weer opknapt.

Groetjes,
Sandra

Even ivm je andere topic. Je schrijft dat je op vakantie gaat over een aantal weken. Heb je dit ook aangekaart bij de huisarts ivm die lichte oorontsteking? Je gaat vliegen toch? Dat lijkt me niet prettig als Thoby last van zijn oortjes heeft met stijgen en dalen… Ik moest er net opeens aan denken, dus dacht: dat moet ik toch even vragen…

Is zijn urine ook nagekeken? Bij kindjes die maar blijven tobben, wordt nogal eens een urineweginfectie geconstateerd. Als de arts tenminste zo helder is om urine te checken…want het wordt nogal eens over het hoofd gezien.

Groetekes, Sje

Beterschap met je kleine mannetje, hoop dat hij snel weer opknapt.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

och wat rot voor Thoby! echt sneu…
maar diarree? toch ook een griepje erbij te pakken?
waterpokken zet vaak op als hun weerstand al minder is, dus zou goed kunnen hoor dat hij toch al wat onder de leden heeft.
Toen bij Rico had hij ook griep en ook de waterpokken.
daarna ewrd ie ook strontverkouden dus die had ook het hele pakketje.
nogmaals beterschap en verwen m maar lekker!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Thx meiden, hij leek vanmiddag iets op te knappen. Diarree leek ook iets minder (vaak).

@ Freubeltje & Sje,

Had ik nog niet eens bij stil gestaan maar ik zal dat inderdaad eens navragen over het vliegen met pijnlijke oren en een urine test ivm urineweginfectie!

@freubeltje, wat jij zegt in mijn andere topic over ‘besmettelijk zijn voordat de blaasjes er zijn’ weet ik ja. Vandaar dat het niet raar zou zijn als Thoby het gaat krijgen/heeft. Hij had die avond de speen van zijn vriendje zelfs nog een paar keer in zijn mond en precies die nacht kreeg zijn vriendje waterpokken.
En aangezien waterpokken zo ontzettend besmettelijk is…

Tis geen ramp als hij de waterpokken krijgt hoor, het hoort er nu eenmaal bij. Maar zo net voor de vakantie zou jammer zijn.
Maar ach…wie weet hebben we toch geluk en krijgt hij het niet.

Groetjes
Margot