Naar de eigen kamer?

Onze jolien slaap t nog steeds bij ons op de kamer. Omdat ze sedert enkele dagen om 4 uur vrolijk begint te brabbellen ben ik aan het overwegen om haar nu op haar eigen kamertje te leggen. Het is niet van de honger dat ze komt, het is gewoon vrolijk vertellen dat ze haar tut kwijt is . Schattig, maar niet om 4 uur 's ochtends. Ik was eigenlijk van plan om haar tot haar 3 maand op de kamer te houden. Dus waarom niet de korte pijn? Wel…Omdat ik nogal weekhartig ben (arm babietje, heel alleen in een kamer, toch wel 3 stappen van de onze) en ik het een duivelse nagst voor wiegendood. Maar onze schat heeft een slaaptest gehad (heel goed resultaat) en een angelcare en voor alle andere kwaaltjes kan ze echtw el genoeg decibels produceren . Dus wordt het mss tijd om haar op haar eigen kamer te leggen? Waar slaapt jullie beeb? en als ze op de eigen kamer slapen is dat dan met babyfoon of zonder? Met een nachtlichtje? EN hoe is de ovestap naar de eigen kamer verlopen?

Raising kids is part joy and part guerilla warfare.

Hey hallo,
Hier nog iemand die het niet over haar hart kan verkrijgen om de kleine op haar eigen kamer neer te leggen, terwijl ze superprinsessenkamer heeft
Al moet ik er wel aan gaan geloven hoor, die van jou word nog gezellig wakker, die van mij schupt het hele huis omver
Maar als het gaat gebeuren hoor je hoe het gegaan is…
Het gaat een dezer dagen toch echt gebeuren

Liefs Wendy

hihi wendy, ik ben mezelf nu al een week aan het vertellen dat het ECHT gaat gebeuren. Maar ik heb het nu pas over mijn hart gekregen om haar in haar eigen bedje te laten dutten na haar voeding :D. En dan nog alleen maar omdat ze stenis begon te maken in het park. Tja, zolang ze beneden lag kon ik n og eens gaan kijken hé . Ik met een heeel week hartje haar de eerste keer naar boven brengen door de dag en zij maar glimlachen als ze in haar slaapzak naar wonderwinnie lag te kijken. Met een stralende glimlach is ze ingedut … Daar sta je dan met al je moederliefde.
Ik denk dat dit ook zoiets gaat zijn

Lilypie 1st Birthday Ticker

hoi hoi
ik heb haar vanaf dag 1 in haar eigen bedje gelegd
ik kan ook voor geen meter slapen hoor als het bij me ligt
heb ook geen babyfoon als ze huilt hoor ik haar wel
ze ligt in de kamer naast me
heb drie kids en nog nooit een babyfoon gehad
ik hoef niet elk geluidje te horen
maar goed ik snap wel dat sommige moeders dat wel
willen
ja en wiegedood kan ook bij jou op de kamer gebeuren
maar goed zo denk ik en niet iedereen natuurlijk
maarre… sucses met oefenen
zeg maar tegen haar dat ze een heeeeel mooi kamertje heeft
hihih misschien pikt ze het ???

nancy mama van randy 10 damon 7 en chloe 3 mnd
Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Bij ons sliepen ze ook vanaf dag een gewoon in hun eigen bedje in hun eigen kamertje. Sowieso was op onze slaapkamer geen plaats om er nog een wieg bij te zetten, maar ik weet ook van mezelf dat ik het verhuizen naar een eigen kamertje alleen maar uit zou stellen en dat ze zo ongeveer op hun 18e nog bij ons op de kamer zouden slapen.

Tuurlijk is het een raar idee als je zo’n kleine mop 9 maanden bij je gedragen hebt om ze dan “zo’n eind” van je vandaan in een eigen kamertje te leggen, maar dat hoort er toch bij.

Wij hebben ook nog nooit een babyfoon gebruikt thuis. Ik hoef niet elk kreuntje te horen als ze zich omdraaien in bed of elk hoestje. Dan slaap ik zelf niet meer. Als er echt iets is, dan melden ze zich echt wel want dan beginnen ze te roepen of te huilen.

Groetekes, Sje

Haha, de mijne ligt ook pas sinds een week of 2 in haar eigen bed, en net als bij jou ging dat voor haar wel errug makkelijk
Ik roep ook al steeds dat het voor ons moeilijker is, dan voor de kids, om aan te passen
Maar ooit moeten we er toch aan gaan geloven, net als sje zegt zometeen zijn ze 18

Liefs Wendy

ach uiteindelijk gaan ze wel hoor
als ze wat ouder zijn
maar je weet niet hoelang het duurt
en als ze eenmaal gewend zijn om met jou of
bij jou in slaap te vallen dan word het zo
moeilijk
ik ken iemand die moet bij elk slaapie drie kwartier
erbij gaan liggen om hem in slaap te krijgen
kind is twee nou dat lijkt me vreselijk
en voor dat soort praktijken moet je je zelf
gewoon behoeden anders is het eind zoek
is niet leuk als je bijvoorbeeld visite heb en moet zeggen
wacht even ben over drie kwartier terug ff me kindje naar
bed brengen hihih neeeeee dat is niet leuk

Jeetje, 3 kwartier?? Nee, zo ver wil ik het ook niet laten komen! Ik moet er nu al even blijven bijzitten om haar te laten indutten. Dat probeer ik haar nu wel af te leren door elke keer iets verder te gaan zitten /staan.
Weet je wat mij vooral tegenhoud? Het consultatiebureu van Kind & gezin hier in Blegie raad aan om je beeb 6 maand op de kamer te houden in het kader van wiegendoodpreventie. Maar zoals hier al werd gezegd, wiegendood kan ook op de kamer bij ons. Anderzijds neem ik haar ook wel bij ons in bed soms dus dat is ook niet aangeraden door dat CB
zucht ik weet het niet goed. Komt daar nog bij dat haar papa in ploegen werkt en als hij 'snachts weg is , is dat wel lekker zo’n beebje bij je.

hier in nederland mag je juist
niet met kind in je eigen bed want
dat verhoogd de kans op wiegendood
en het kan ook na 6 maanden nog gebeuren
dus het is een beetje tegenstrijdig allemaal
maar weet je je moet gewoon lekker doen
wat voor jou en je kindje goed voelt hoor
dat is altijd het beste
en de een doet dit en de ander dat
als je er een goed gevoel bij heb nou prima
dat vrouwtje die drie kwartier bij dr zoontje gaat
liggen vind het niet erg nou goed dan toch
ik moet er niet aan denken (heb nog meer te doen hihi)
alhoewel … maar dan geen drie kwartier maar veeeeeel
langer lekker ff een tukkie doen hahah

Ik weet het, hier wrdt dat ook niet aangeraden hoor; in tegendeel. maar soms is het zo lekker knuffelen. Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik denk om er maar korte metten mee te maken. Ik wil niet wachten tot ze het volledig bewust moet meemaken en dat duurt niet meer zo lang…

het is meer in de zin van dat je
bovenop ze kan gaan liggen
of dat jou dekbed over hun hooft kan komen
als je slaapt weet je dat natuurlijk niet
daarom is het beter niet bij je in bed
ach dan is het weer dit dan weer dat
is dat bij jullie in belgie ook zo
hier was het baby’s moesten op hun buik slapen
want dat was beter
toen was neeeeeeeeeeeee slecht ze moeten op hun zij
nu is het hier weer eerste twee weken zij dan op hun rug want
stel je voor dat ze op hun buik terecht komen
alsof ze met twee weken al op hun buik kunnen draaien???
ik heb twee kids kort op elkaar en nu een kleintje van 3 mnd
zit dus 7 jaar tussen de middelste en jongste
nou er is wat veranderd zeg in die 7 jaar niet normaal
en heel vroeger toen ik nog klein was (ben nog niet groot)
was het niet voeden snachts dat gebeurde gewoon niet
dus ik stond op de eettafel snachts te bleren van de honger
maar mijn moeder mocht me niet voeden
(heb er nog trauma van )

eerst moeten ze op de buik. Toen afwisselend op de zij maar niet meer de eerste 2w zornder toezicht (idd gaat een baby zich adn al draaien???) en nu moet het op de rug. Maar niet door de dag want dan moeten ze toch afwisselend op de zij.

Kijk hé mijn dochter gaat een afgeplat hoofd krijgen want die wil niet op de zij. een scheven nek want ze heeft een lichte voorkeurshouding. ze gaat zekers scheel zien van heel de dag naar haar mobiel te gapen. Om nog maar te zwijgen van het feit dta ze zekerdik wotdt want ze eet teveel. Ik heb ook geen borstvoeding kunnen geven dus het kind gaat zekers voor de rest van haar leven hechtingsproblemen hebben. :smiley:

hoi sabine
ja inderdaad moet ieder voor zich weten
en hoe je er zelf bij voelt dat is belangrijk
maar ik vind het knap hoor dat jou meisje
zich al om draait met 2 a 3 weken
die van mij is ruim 3 maanden en kan dat nog
lang niet
dat word dan zo een lekkere vlotte hihi’
hou je hart maar vast

qweenofwands
hihihihi ik zou als ik jou was
vast een praatgroepje zoeken voor haar
komt niet goed anders hoor met je dochter
ze word vast crimineel hahahah
geintje hoorrrrrrrrrrr

Hallo,
Onze dochter sliep vanaf dag 1 al op haar eigen kamer. Ze heeft wel eerst 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en dus niet op mijn kamer in het ziekenhuis dus heb daar in het ziekenhuis moeite mee gehad, maar het mocht niet omdat ze 5 weken te vroeg geboren is. Dus bij thuiskomst heeft de kraamhulp dat er gelijk ingeprent om niet in onze slaapkamer te leggen, maar gelijk in haar eigen bedje. Dus heb dit ook gelijk gedaan. Daar heb je natuurlijk helemaal niks aan, maar ik denk dat je wel die stap moet nemen, ook voor je eigen nachtrust. Ik laat wel altijd onze slaapkamerdeur open staan en heb geen babyphone, want je hoort je kindje wel huilen ! Daar slaap je dan ook op. En inderdaad wat Nancy zegt “wiegendood kan ook bij jullie op de kamer”. Je moet even hard zijn, maar ik denk dat je er zelf de vruchten van plukt.
Suc6
Natasja

Tja en ik zou willen dat het bij ons ook zo was gegaan
Word wel weer eens tijd voor een lekkere nachtrust

Succes en liefs Wendy

komt goed hoor wendy
echt wel

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd

Hij ligt bij ons ook al in zijn eigen bedje en kamertje sinds dag 1. De babyfoon hebben we ook afgeschaft na 1 week omdat hij toch in de kamer ernaast slaapt en we hem horen…

Tegen een afgeplat hoofdje zijn er kussentjes die je kan kopen met aan de zijkanten (naast hun lijfje) 2 rolletjes zodat ze zich ook kunnen draaien (verzetbaar met velcro). Onze kapoen heeft heel lang zo geslapen en door de rolletjes voelen ze zich ook veiliger want ze liggen vaster. Wanneer hij zich kon draaien en zijn hoofdje kon heffen hebben we het kussentje weggenomen. Hij slaapt nu op zijn buik maar we hebben echt alles van aerosleep (matras, aerosleep zelf, overtrekken) zodat hij zeker niet zou kunnen stikken.

Ps We hebben het kussentje ook een tijdje gebruikt toen hij een zware verkoudheid had en we het bedje hoger moesten zetten zodat hij niet naar beneden kon schuiven.