Naar buiten?

Hoe vaak gaan jullie naar buiten met jullie kid(s) en hoe lang?
Vinden jullie het belangrijk dat je buiten school om (waar ze buitenspeelmomenten hebben) ook nog s middags naar buiten gaat met de kinderen. En wat doe je dan, ga je gewoon wandelen naar een speeltuin of loop je bijvoorbeeld gelijk door naar de supermarkt. Ben wel benieuwd!
K probeer zelf met de jongste elke ochtend een uur te lopen nu, de hond moet er toch ook uit. Met de oudste is het wat lastiger. Die is niet zo van het naar buiten gaan, nooit geweest ook, zelfs in de zomer niet. Nou komt dat denk ik ook omdat er hier weinig kids wonen met wie hij kan spelen.K probeer m daarom af en toe bij n vriendje van school te laten spelen. Verder probeer ik m wel mee te krijgen en meestal moetie wel want hij kan nog niet alleen thuis blijven, maar k ben s middags na drie uur ook wat minder enthousiast om naar buiten te gaan moet ik zeggen…Misschien juist wel goed omdat je dan nieuwe energie hebt om te koken? Of ervaren jullie dat anders?

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Hier is het wel ongeveer hetzelfde, mijn oudste kan ook niet tegen de kou, hij haat het naar buiten te gaan, ik krijg wel veel kritiek van mijn familie dat hi zoveel tijd binnen doorbrengt. Maar ik vind het zelf ook moeilijk om door de kou te gaan. S morgens moet ik mezelf echt pushen, maar merk dat het voor mij wel goed is om even buiten te zijn. De zwangerschapshormonen houden nog steeds huis in mijn lijf en wordt dan ook snel depri als ik de hele dag binnen zit, maar echt leuk om te gaan lopen vind ik het niet. Maar als ik eenmaal buiten ben gaat het wel. Ik woon zelf in een omgeving (achterbuurt) waar mijn oudste gewoon ook niet veilig kan buiten spelen, ook niet in de zomer. Vriendjes van school wonen in andere wijken van de stad en onze tuin is best klein, ik merk dat hij zich vaak verveeld en vind het moeilijk om hem s middags, zekr op vrijdag en woensdag bezig te houden. Veel te vaak zit hij dan weer achter de tv of pc, ik probeer het te beperken maar andere activiteiten zijn zo snel afgelopen zoals voorlezen, dat doe ik op woensdagmiddag, kleuren is hij snel zat, knutselen idem dito. Met zijn auto’s kan hij hooguit een half uurtje spelen en hij loopt dan ook verder hele middagen om me heen te dralen. Als ik vraag of hij zin heeft om lekker even naar buiten te gaan zegt hij ik heb op school al een frisse neus gehaald…K begin steeds meer onzeker te worden over een heleboel keuzes die ik maak. Moet k m dan maar op n sport dwingen om zijn energie kwijt te kunnen, want je begrijpt dat hij ook niet altijd in toom te houden is als hij zijn energie niet kwijt kan. Ik weet het niet zo goed meer…
Daarnaast heb ik mijn kleine dwerg met een schema dat ik een beetje vast moet houden dus k kan niet zomaar vanalles ondernemen. Tips?

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Ik probeer regelmatig met Jurian naar buiten te gaan … is voor mezelf en voor hem erg goed. Hier juist na zijn middagslaap het leukst… dan heeft hij heel de dag al veel gespeeld in huis en is uitgespeeld… dus dan samen met mama een ommetje maken… vooral vandaag … heerlijk niet te koud … .zonnetje erbij heerlijk!

Ik ga als het weer het toelaat iedere dag wel met Tim naar buiten. Lekker stuk wandelen of fietsen. Is voor Tim goed en ook voor deze mama. Even lekker frisse neus halen. Vandaag was idd heerlijk he mini-boy. Na al die koude dagen eindelijk weer lekker zonder handschoenen naar buiten !!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hoi,

Als het weer het toelaat spelen ze hier met heel de buurt buiten. moet wel zeggen veel kinderen in dezelfde leeftijdsklasse.
Ook bij de oppas is het liever buiten spelen dan binnen.
Is het geen weer voor buiten spelen maar wel voor een wandeling dan wordt deze ondernomen.
Is het echt geen weer dan heb ik hier een sjaggie dochter.
Ook gaat veel binnen speelgoed vooral in de zomer mee naar buiten. In de winter wordt er veel gefietst en gestept geschommeld en krijttekeningen gemaakt. Vaak zijn ze in de winter wel wat eerder binnen maar dan geen tv lekker binnen door spelen of knutselen.
We hebben dus echt een buitenkind. En in de winter zoals afgelopen weken skipak en moonboots aan, gezicht ingesmeerd met vasaline en dikke handschoenen.

Groetjes,

lon106