Naar buiten?

Ik heb nog een vraagje…

Ik heb 2 honden die uit moeten. Hoe neem ik Senne mee nu het wat kouder wordt? Is het een probleem om ze met deze lagere temperaturen mee naar buiten te nemen in de kinderwagen? Als ze iets ouder is wil ik ze meenemen in de Baby-Bjorn maar daar is ze nu nog net iets te klein voor denk ik. Ook moet je dat opboouwen is mij gezegd…

Iemand tips? Alvast bedankt!

Groetjes van Sascha en Senne

Baby Bjorn heb ik geen ervaring mee, wat ik wel weet… Danique is van november, en die heb ik de hele winter meegenomen in de wagen. Gewoon lekker warm aankleden en eventueel een kruikje mee in de wagen. Volgens mij moet het dan geen probleem zijn.

Heey!

ten eerste welkom hier

inderdaad lekker warm aankleden, vandeweek was hetniet heel koud toen ik savonds van mijn moeder naar huis moest lopen toen had Eliza al een muts op. en haar jas lag op de verwarming. Voor jou kleine zou ik inderdaad een kruikje meenemen en lekker warm instoppen. en uit de wind, maar in de wagenbak ligt ze uit de wind.

Liefs Shirley

En wanneer moet je een kinderwagen gaan trekken ipv duwen? Ik vind dat zo rot maar ik weet dat het af en toe wel zal moeten… maar ook al met dit weer?

Hoe oud is Senne?

De draagzak van Baby Bjorn daar ben ik heel tevreden over. Heerlijke manier om je kindje in mee te nemen, kan volgens mij vanaf een week of 10 of 12 al, zeker als je het hoofdje zelf een beetje ondersteunt, doe je automatisch is mijn ervaring. Tis een stuk minder gedoe dan een wagen en je gebruikt je eigen lichaamswarmte om je kindje warm te houden. Als het kouder wordt, wel goed aankleden, misschien een maillot onder de broek, zodat de beentjes niet bloot komen te liggen.

Liefs!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Senne is bijna 11 weken…

quote:
En wanneer moet je een kinderwagen gaan trekken ipv duwen? Ik vind dat zo rot maar ik weet dat het af en toe wel zal moeten... maar ook al met dit weer?

mischien domme vraag maarwat bedoel je met trekken ipv duwen?

Liefs Shirley.

quote:
quote:
En wanneer moet je een kinderwagen gaan trekken ipv duwen? Ik vind dat zo rot maar ik weet dat het af en toe wel zal moeten... maar ook al met dit weer?

Liefs Shirley.

Normaal duw je toch je kinderwagen? Mij is verteld dat als er veel wind staat in de kinderwagenbak dat je dan de kinderwagen achter je aan moet trekken…

quote:
Hoe oud is Senne?

De draagzak van Baby Bjorn daar ben ik heel tevreden over. Heerlijke manier om je kindje in mee te nemen, kan volgens mij vanaf een week of 10 of 12 al, zeker als je het hoofdje zelf een beetje ondersteunt, doe je automatisch is mijn ervaring. Tis een stuk minder gedoe dan een wagen en je gebruikt je eigen lichaamswarmte om je kindje warm te houden. Als het kouder wordt, wel goed aankleden, misschien een maillot onder de broek, zodat de beentjes niet bloot komen te liggen.

Liefs!

Maar is het waar dat je het op moet bouwen? En zo ja, hoe kan je dat dan het beste doen?

Vragen, vragen, vragen

quote:
quote:
quote:

Liefs Shirley.

Normaal duw je toch je kinderwagen? Mij is verteld dat als er veel wind staat in de kinderwagenbak dat je dan de kinderwagen achter je aan moet trekken…

okee nu snap ik hem ja dat heb ik ook wel eens gedaan, mensen keken me raar aan… maar dat kon me niet schelen!

en even over die draagzak. die heb 2x gebruikt toen we even naar formido moesten omdat de kinderwagen niet door de keukenshowroom heen paste… en Eliza was toen 2 maanden… (9weken)

Liefs Shirley

Bij Nora zijn we er ook met een week of 10 mee begonnen, het is natuurlijk enorm gezellig om haar zo dicht bij je te hebben. Misschien bedoelen ze met opbouwen dat je niet direct 2 uur moet gaan wandelen met ze op deze manier. Dat schijnt best een belasting voor het ruggetje en de wervels te zijn. Maar als je de honden regelmatig uitlaat, ben je neem ik aan niet langer dan een half uurtje weg. dan kan het makkelijk. je kunt dan je eigen jas nog over haar heen aandoen, dat ze echt lekker jouw warmte heeft.

Als Senne er echt in hangt, soort van scheef, dan is ze er misschien nog niet aan toe, zal je zelf in moeten schatten. En sowieso zorgen dat ze voorlopig nog met haar gezichtje naar jou toe hangt. Met de baby bjorn kan het nl. ook andersom. Als ze wat ouder is, ook erg leuk, ziet ze wat er allemaal gebeurt!

succes!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Dani is ook van november. Als we gingen wandelen lekker warm aankleden en ik deed ook altijd een kruik aan het voeteneinde. Dani had ook een heel lekker warm pakje (een soort skipak zeg maar). Daar deed ik hem dan in, dekentje erover en kruikje bij de voetjes.
Je kan altijd even controleren of je dochtertje het niet te warm of koud heeft door in het nekje te voelen.

De kinderwagen trekken heb ik zelf nooit gedaan. Misschien alleen doen als er heel veel wind staat?? Maar dan zou je ook altijd nog de regenkap om kunnen doen tegen de wind?
O ja nog een andere tip (heb het zelf nooit gedaan, maar zie het regelmatig bij wandelende ouders) die doen een hydrofielluier voor de wagen (dus bij de opening). Kan je bijvoorbeeld vastmaken met knijpers ofzo. Houdt misschien een beetje wind tegen, maar in ieder geval ook wat licht. Zo kan je dochtertje lekker verder slapen!

Weet zo niet meer uit mijn hoofd vanaf welke leeftijd je de babybjorn mag gebruiken, maar dat staat toch in het boekje dat er bij zit? Ik vind het zelf een geweldig ding! Wij gebruikten hem bij Kimo ook in huis als hij heel onrustig was. Dan stopte ik hem in de babybjorn, lekker tegen me aan. Hij tevreden en ik mijn handen vrij om nog iets anders te doen.

Als je de babybjorn gebruikt en je hebt een ruime jas, kun je je kleintje onder je jas doen. Alleen het hoofdje steekt er dan nog bovenuit. Ik heb dat ook wel vaker gedaan. Het voordeel daarvan is dat ze lekker uit de wind hangen en warm blijven van je eigen lichaamswarmte. Je moet er dan zelfs goed op letten dat je je kleintje niet te warm kleedt…

groet
Gwen

Lilypie Tweede Ticker
Lilypie In verwachting Ticker

Er bestaan toch van die plastic regenhoezen voor over de kinderwagen? Dan neem je zo`n ding tegen de wind, het houd ook lekker de warmte een beetje binnen in het bakkie en zorgen voor regen heb je dan ook meteen niet meer. Ik zou de kleine lekker meenemen in de wagen ( valt ze bv in slaap kan ze er nog lekker in blijven liggen eventueel ) Lekker warm skipakje aan of zo, dan komt het vast goed !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

De baby bjorn kun je gebruiken vanaf ca 6 weken, als je kindje het hoofdje omhoog kan houden. Ik wist dat eerst niet en ben ook wel eens met 3 weken oud naar buiten geweest met Lieve erin. Ging wel goed gelukkig (was maar heel kort) maar is niet de bedoeling. Met 11 weken is het geen probleem dus!
Wel de kleinste stand gebruiken en hoofdje naar je toe.
Ennuh in de wagen kun je kranten onder het matrasje leggen. Dat isoleert!

quote:
Ik heb nog een vraagje...

Ik heb 2 honden die uit moeten. Hoe neem ik Senne mee nu het wat kouder wordt? Is het een probleem om ze met deze lagere temperaturen mee naar buiten te nemen in de kinderwagen? Als ze iets ouder is wil ik ze meenemen in de Baby-Bjorn maar daar is ze nu nog net iets te klein voor denk ik. Ook moet je dat opboouwen is mij gezegd…

Iemand tips? Alvast bedankt!

In de kinderwagen mee is geen enkel probleem.
Lekker aankleden (niet TE warm!!)
En dan onder de deken in de bak.
Je kunt af en toe aan de nek voelen hoe de temperatuur is.
Als het koud aanvoelt mag ze wat warmer aangekleed worden,
en als het klam aanvoelt heeft ze te veel aan.

Die kleintjes hebben het niet snel te koud, dus let alsjeblieft goed op
dat je haar echt niet te dik aankleedt.

Wat de babybjorn betreft: die kun je al gebruiken.
Als je het goed doet zit ze netjes ingepakt in de draagzak,
en kan haar hoofd niet omrollen.
Natuurlijk moet je niet meteen de eerste keer een uur gaan lopen
met dat ding.

M.

Als ze lekker in de wandelwagen ligt, met een muts op, en een deken over haar heen, dan zal ze geen last hebben van de wind.

Weet je wat: je moet het gewoon allemaal lekker uitproberen,
en vooral je eigen gevoel volgen.
Je kunt het niet snel verkeerd doen met deze dingen.

Als ze het te koud krijgt laat ze het echt wel weten!

M.

Inderdaad, mutsje op, kleertjes aan, kruikje erin en lekker gaan wandelen! Zo koud is het nu nog niet dus het kan gemakkelijk. Ik trok de wagen ook vaak, en dan vooral als de wind in de wagen blies. (Moet je geen veranderlijke wind hebben, dan blijf je draaien…)

DAnk jullie voor de tips!

Ik heb het cb ook nog even gebeld. Die zeiden dat een kruikje niet nodig is , zeker nu nog niet…
Ik loop trouwens iedere dag een uur met de honden en mijn vriend 2x drie kwartier… die herders hebben zoveel energie en ze zijn nog zo jong! Daarom kan ik Senne nu ook niet het hele eind in de draagzak meenemen. Maar gisteren lag ze prinsheerlijk te lachen in de kinderwagen dus ze had het zeker wel naar haar zin… zo leuk om te zien!!

Ik deed bij harde wind ook vaak de regenhoes er om heen. Wij hadden een driewieler kinderwagen, en dat was erg lastig om achter je aan te trekken, vandaar.
Verder lekker een mutsje op, en een slaapzakje aan en dekentje om. Hij heeft het nooit koud gehad, ik hield ook altijd het nekje in de gaten.

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers