Naar buiten maar nu al smeren?

Het is nu natuurlijk hardstikke lekker weer en alsik met mijn kleine meid ga wandelen probeer ik haar uit de zon te houden, maar dat lukt niet altijd. Ik heb geen idee of ik haar nu al in moet smeren met zonnebrand of dat de zon nog niet echt veel schade aan kan richten. en welke zonnebrand raden jullie aan,er zijn er zoveel… alvast bedankt, groetjes carola en sofie

xx

Ja, smeren, smeren, smeren, met de beste zonnebrandcrème die er is. Niet op bezuinigen!

Ook niet denken “Ik smeer er mijn eigen zonnebrand wel op”. Nee, speciale hele hoge factor kinderzonnebrandcrème kopen!

Ik heb altijd de hoogste factor van Zwitsal.

Groetekes, Sje

Oh.

Waarom dan?
Zo fel is de zon toch nog niet?

M.

de zon is feller dan jij denkt voor je kinderen hoor vooral als ze zo klein zijn gewoon smeren

quote:
Oh.

Waarom dan?
Zo fel is de zon toch nog niet?

M.

Ik geef hier niet eens antwoord op.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 23 Apr 2008 21:59:28

Bedankt voor jullie reactie, ik ga morgen smeersel kopen en nu maar hopen op een mooie warme zomer!
groetjes

xx

Hallo,

Sje, soms zou je even moeten denken vooraleer je een antwoord op het forum plaatst. Een vraag wordt niet gesteld om een grof antwoord op te krijgen. Zo haken mensen af, niet fijn. Ik weet dat je voor de direkte aanpak bent, maar een beetje tact kan geen kwaad.
Als je geen antwoord wil geven, doe het dan gewoon niet.

De zon is idd nog niet zo heel fel, maar een baby huidje is heel frèle. Vooral het hoofdje moet beschermd worden met een zonnehoedje. Als je ze voor de rest uit de zon houd is smeren nog niet echt nodig, een beetje zonnestraaljes kunnen geen kwaad, ze zijn eerder goed voor het vitamine D gehalte. Dus als je gaat wandelen met een parapluutje en er af en toe een beetje zon doorkomt, kan dat geen kwaad. Maar natuurlijk niet op het heetst van de dag gaan wandelen. Het wordt anders als je kleintje zelf gaat kruipen en lopen in de zon. Dan heb je er geen controle meer over hoe ze in de zon komen. Dan smeer je best een speciale kindercrème, in de apotheek hebben ze er hele goeie.

Groetjes,

Tamara

Bericht is aangepast.

Groetekes, Sje

Hallo,

Bedankt Sje, is tof.

Groetjes,

Tamara

quote:
Bericht is aangepast.

Groetekes, Sje

Toch jammer, ben wel benieuwd wat daar stond.

Het is echt wel een vraag waar ik van de week ook mee zat.
Zou ik hem nou moeten insmeren? hoed/muts/… op zetten?
Als je 's morgens een half uur onderweg bent?

Het trouwens niet zo dat we de hele dag met ons jochie buiten zijn.

quote:
Hallo,

Sje, soms zou je even moeten denken vooraleer je een antwoord op het forum plaatst. Een vraag wordt niet gesteld om een grof antwoord op te krijgen. Zo haken mensen af, niet fijn. Ik weet dat je voor de direkte aanpak bent, maar een beetje tact kan geen kwaad.
Als je geen antwoord wil geven, doe het dan gewoon niet.

De zon is idd nog niet zo heel fel, maar een baby huidje is heel frèle. Vooral het hoofdje moet beschermd worden met een zonnehoedje. Als je ze voor de rest uit de zon houd is smeren nog niet echt nodig, een beetje zonnestraaljes kunnen geen kwaad, ze zijn eerder goed voor het vitamine D gehalte. Dus als je gaat wandelen met een parapluutje en er af en toe een beetje zon doorkomt, kan dat geen kwaad. Maar natuurlijk niet op het heetst van de dag gaan wandelen. Het wordt anders als je kleintje zelf gaat kruipen en lopen in de zon. Dan heb je er geen controle meer over hoe ze in de zon komen. Dan smeer je best een speciale kindercrème, in de apotheek hebben ze er hele goeie.

Groetjes,

Tamara

Kijk, daar heb ik wat aan!
Het lijkt mij juist ook gezond voor een kind om af en toe lekker in de zon te zitten.

Maar, we zullen van de week meteen goede zonnebrandcreme gaan kopen,
en gebruiken.

M.

bij de drogist verkopen net zulk goed smeersel als de apotheek waarom altijd van dat dure

Voor Anna heb ik Zwitsal zonnecreme. Weet zo niet uit het hoofd welke factor, volgens mij 35, maar ik kan mij vergissen.

De zon is in het voorjaar op zijn felst. Dan staat hij het dichts bij de aarde en kan jij en de kleien snel verbranden. Het scheelt dat de lucht nog niet is opgewarmt anders zou je de hele dag in de zon zitten. Dan ben je gegarandeerd verbrand! Je wordt ook altijd het snelst bruin in het voor jaar. In de zomer duurt het altijd langer (in verhouding).

We hebben gisteren een parasol, een pet, zonnebrandcreme en aftersun gekocht.
Dus zometeen meteen gebruiken bij de wandeling!

ik kan ook alleen maar zeggen smeren hoor!!!
ik was met lars nu een jaar en zijn roer van lekker even buiten bloemencorso kijken en s’middags even naar strand geweest niet voor de zon maar gewoon even eruit niet eens lang, ik heb het geweten lars zijn gezichtje was goed rood zelfs zijn koppie was gekleurd.
ik schaam me diep.
Heb nu ook lke dag smeren en een pet op.
het overvalt je ook zo,die plotselinge zon.