Naar buik draaien in slaap

Hoi Meiden,

Sinds een week draait Amy steeds vaker in haar slaap op haar buik. Af en toe komt ze me een arm vast te liggen tussen de spijlen van haar bedje en zodra ik zie dat ze weer half op haar buik ligt, draai ik haar weer op haar rug. Ze wordt niet wakker. Maar snachts slaap ik natuurlijk ook.
Ze ligt nog bij ons op de slaapkamer. Zal ik de wekker zetten om haar geregeld te checken of kan het geen kwaad?

Ze slaapt in een Combi sleeper van little company 0-12 mnd. Geen dekentjes of knuffels in bed. Ook geen hoofd onderlegger.

graag jullie mening/ervaring met andere buikslapers?

liefs Annelies

Lilypie First Birthday tickers

Lekker laten gaan! Hoort allemaal bij de leeftijd!

Wat je in elk geval niet moet doen (even goedbedoelde levensgevaarlijke adviezen voor zijn) is vastleggen. Op geen enkele manier. Ook niet door de slaapzak onder het matrasje door te halen! Levensgevaarlijk!

Als je kindje altijd gewend is om bijv. rechtsom te draaien, dan draait het de eigen beentjes vast. Brrrrrrrrrr…

Nooit belemmeren in de slaap. Ook niet vastleggen met andere toestandjes die in de handel zijn. Er zijn wel dingen voor pasgeborenen, maar die moet je niet gebruiken voor oudere baby’s.

Groetekes, Sje

net lag ze wat rechter, met haar hoofdje niet helemaal opzij…maakt dat ook niet uit? ze is heel sterk en overdag ligt ze alleen maar op haar buik, maar terugdraaien kan ze wel, maar doet ze eingelijk nooit…brrr. vind het best griezelig…
maar @Sje…gewoon laten gaan dus?!..

Gewoon laten gaan! Hier 2 echte buikslapers en daar doe je niks aan! Ze waren hier veel kleiner dan jou meid en heb het gewoon laten geworden!

Manderijn

Hier nog een buikslapertje! Ook geen dekentjes maar alleen een slaapzak want die dekens gebruikt hij echt niet.
Je moest eens komen kijken hoe hij er soms bijligt haha, op zijn buik met zijn kontje de lucht, op zijn buik overdwars in bed, je kunt het zo gek niet bedenken. Hoor ook regelmatig een ‘boem’ dat meneer zijn koppie weer stoot bij het omdraaien maar gek genoeg wordt ie er nooit wakker van. Voor ik naar bed ga kijk ik nog eventjes bij hem en leg hem eventueel even goed (als hij bijvoorbeeld helemaal klem ligt in een hoek) dit om hoofd stoten verder te voorkomen maar ik durf te wedden dat na 2 minuten alweer een andere slaaphouding is aangenomen hahaha!
Heb overigens wel een babyfoon op ons bed staan waar ik zo af en toe aan luister (als ik al wakker wordt) of hij nog ademt, voor mijn eigen geruststelling

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!

quote:
brrr. vind het best griezelig.. maar @Sje..gewoon laten gaan dus?!..

Ja gewoon laten gaan. Als ze in staat is om zichzelf te draaien, als ze overdag ook veel op haar buik ligt en als ze sterk is, dan kun je met een gerust hart gaan slapen.

Groetekes, Sje

Dank je wel voor jullie reacties!! Ik laat haar lekker haar gang gaan vanaf nu.
vanacht heb ik haar nog goed gelegd een paar keer…was zelf natuurlijk super onrustig,…maar ik laat haar maar zelf rommelen zoals jullie ook zeggen.
liefs Annelies

Ja hier ook een buikslaper. Jesper draait zich ook in zijn slaap naar op zijn buik. Ligt ook wel veel op zijn zij. Ik vond het doodeng maar liet het gaan. Ik draaide hem terug maar nog geen 5 minuten later alweer op zijn buik. Doet hij ook veel in de box om te spelen. Eerst draaide die zich niet terug (wat 's nachts wel lastig was want dan werd hij wakker en begon te huilen) nu gelukkig wel en doet dat ook inmiddels in zijn slaap.

Groetjes Daniëlle

Trotse mama van Jesper!!