Naar audiologisch centrum toe

Joost gaat 10 april voor onderzoek naar het audiologisch centrum toe. Op 1 ochtend testen ze dan zijn gehoor en wordt hij onderzocht / geobserveerd door een logopediste en een orthopedagoog. Ze noemen dat een “molenspreekuur”. Wel handig dat alles op 1 ochtend kan. We krijgen dan direct de eerste uitslagen en advies voor evt. vervolg onderzoek / behandeling.

Ik hoop nog steeds dat hij wat later is met praten en dat verder alle oke is. Maar ondertussen spookt natuurlijk ook wel door je hoofd dat er meer aan de hand kan zijn. Spannend dus…

Een vriendin van mij had een artikel gelezen waar ze Joost ook wel wat in herkende, en waar ik weinig vrolijk van werd.

Eigenlijk moet ik me er nu niet teveel in verdiepen en (zoals mijn man zegt) eerst maar eens 10 april afwachten. Soms is het ook lastig dat je zoveel info op internet kunt vinden. Ik wil eigenlijk op alle mogelijke senario’s voorbereid zijn, zodat het alleen maar mee kan vallen, maar dat lukt natuurlijk nooit en is ook weinig zinvol. Waarschijnlijk (hopelijk) maak ik me zorgen om niets.

10 april is al best snel, maar als je er op wacht duurt het toch best lang

Groetjes, Thirza

quote:
Een vriendin van mij had een artikel gelezen waar ze Joost ook wel wat in herkende, en waar ik weinig vrolijk van werd.

Soms is het ook lastig dat je zoveel info op internet kunt vinden.

</BLOCKQUOTE id=quote>

Ja, daar heb je (zeker in zo’n situatie als dit) hartstikke gelijk in hoor!
Je kan jezelf wel helemaal gek maken door alles wat je leest, maar dat schiet natuurlijk niet op.
Toch is het soms ook wel handig.
Maar nu is het vroeg genoeg om op internet te gaan speuren als je een evt. uitslag hebt gehoord 10 april
Maar ik snap dat het wachten lang duurt. Vond ik ook destijds.
Het liefst had je gisteren al een antwoord (denk ik )

Succes met geduld hebben en laat je ons weten hoe het 10 april gegaan is?

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Alvast veel suc-6 met Joost 10 April.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Idd… veel succes dan!!
het duurt nog wel een tijdje, maar toch

Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal 10 april laten weten hoe het gegaan is. En inderdaad mocht het van mij vandaag al 10 april zijn, hoezo ongeduldig

Ik besef heel goed dat er ergere dingen zijn, maar zal het wel fijn vinden als we wat meer duidelijkheid krijgen of en zo ja wat er met Joost aan de hand is.

Tot zijn 2e verjaardag maakten we er ons niet druk om, maar nu de deskundigen vinden dat eea. verder onderzocht moet worden kijk je er toch anders tegen aan.

Groetjes, Thirza

quote:
Tot zijn 2e verjaardag maakten we er ons niet druk om, maar nu de deskundigen vinden dat eea. verder onderzocht moet worden kijk je er toch anders tegen aan.

Herkenbaar
Maar gelukkig hoeft er niet perse heel véél aan de hand te zijn.
Dat zie je bijv. aan Stephan: hij krijgt daar de diagnose “Ernstige spraak achterstand” (liep een jaar achter)
Drie maanden (en een aantal keren logopedie) later, praatte hij de oren van ons hoofd

Maar natuurlijk is het heel goed dat ze hem gaan onderzoeken.
Geen kind is hetzelfde.
En mocht er wel iets zijn dan ben je er vlot bij.

Succes!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

alvast succes
10 april

kan me voorstellen dat je ongeduldig bent
dat zal denk ik iedereen wezen.

groetjes katinka