Hoi,
Zoals beloofd nog even een berichtje hoe het op het audiologisch centrum ging. Er zijn qua ontwikkeling geen bijzonderheden geconstateerd, daar zijn we natuurlijk heel blij mee. Het was wel duidelijk dat de spraak van Joost ver onder de maat is, maar daarvoor gingen we er ook naar toe.
De gehoor- en logopedietest (taal begrijpen) waren net voldoende / gemiddeld. Maar volgens ons vertikte ons mannetje het soms ook om mee te werken. De logopediste legde telkens 5 artikelen voor hem neer. Vroeg ze om de lepel te geven, gaf hij de borstel, en dat verschil weet hij heel goed Boekje lezen? Geen zin, dus werkte hij ook niet mee. Nu is een hele ochtend testen ook best veel voor een ventje van net 2 jaar oud.
Ze vermoeden dat hij nog niet praat omdat zijn mondspieren te slap zijn. Vooral toen zijn amandelen er nog in zaten kwijlde hij heel veel en liep hij vaak met zijn mond open. We wachten nu op een oproep voor logopedie. Over een half jaar moet hij dan opnieuw naar het audiologisch centrum en gaan ze testen of hij vorderingen heeft gemaakt.
Uiteindelijk viel het dus allemaal gelukkig mee en wijst op dit moment niets op een ernstige stoornis.
Ik vond het wel fijn om te horen dat ze zei dat ik er goed aan deed om de communicatie gaande te houden, desnoods met gebaren. Ik krijg zo vaak opmerkingen (vooral van ouderen) dat ik me van de domme moet houden, dat hij dan wel gaat praten. Volgens het audiologisch centrum kan hij het echt nog niet en is het dus geen onwil, ik ben blij dat ik hierin mijn eigen gevoel heb gevolgd.
We gaan met Pasen lekker een weekend naar een Landal park (Rabbit Hill) en daarna zien we wel weer verder.
Groetjes, Thirza
Gewijzigd door - Thirza op 12 Apr 2006 13:50:46