Naar 4 flessen

Onze Demi is nu 2 maanden en weegt ruim 5 kilo en is 59 cm.
Een redelijke flinkerd dus!

Wij hebben de luxe dat ze heel erg goed doorslaapt! Ze krijgt de laatste fles om 23:30 en slaapt daarna door tot 09:30. Erg fijn… Maar is het nu verstandig om haar 4 flessen te geven? Ze mag nu 180 water en 6 scheppen ( dus 200cc) en zij krijgt 5 flessen gewoon niet op! Zeker niet in die tijdsbestek. Volgens mij gaat het goed 4 flessen per dag maar ik vraag me af of ze zo wel voldoende voeding binnen krijgt.

Jahoor, geen probleem! Als ze genoeg heeft aan 4 flessen, dan lekker 4 geven! Onze jongste was ook een flinke dame en blijkbaar hebben ze dan genoeg reserve want zij dronk met 2,5 maand 4 flessen van 120/4.
Dus 4 flessen van 180/6 moet dan helemaal kunnen!

Groetjes

Ik zou het ook gewoon proberen… mocht ze het alsnog niet redden kom je daar snel genoeg achter. Kans bestaat natuurlijk dat ze dan een langere nacht moet maken en dat dan niet gaat halen (met een schema in mijn achterhoofd van 800 - 1200 - 1600 - 2000)
Maar dat is een kwestie van uitproberen. Hier ook met 2,5 maand op 4 flessen maar wel met een hele flinke zoon…

Bij ons op het CB werd aangegeven dat dit nog veel te vroeg is. Zowel Tim als Daan hebben we altijd voor de fles van 23.00 uur wakker moeten maken. Bij onze oudste hebben we toen hij 2 maanden was de fles van 23.00 uur laten vallen. Dit vond hij prima, maar toen we een paar weken later bij het CB waren gaven ze aan dat dit te vroeg is. Ze hebben het qua leeftijd nog tot 5 maanden nodig. Toen zijn we hem dus weer wakker gaan maken, totdat hij 5 maanden was. Ondanks dat ze beide flink aan de maat waren moest het toch. Dus ja, wij hebben dit braag gedaan, maar ik weet dat er ook ouders zijn die dit niet doen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hier heb ik bij Dion ook snel de 5de fles laten vervallen. Ik moest hem 's avonds wakker maken terwijl hij nog diep in slaap was. Ik gaf toen hij 2 maand was de laatste fles tegen 21.00/21.30 uur en 's morgen tegen een uur of 8. Ik zou zeggen geniet ervan het kan ook zo weer omdraaien qua tijd. En nu kun je heerlijk langer liggen. En als hij meer nodig heeft geven ze het zelf aan. Eters worden niet altijd geboren maar vaak gemaakt!

quote:
Ze hebben het qua leeftijd nog tot 5 maanden nodig. Toen zijn we hem dus weer wakker gaan maken, totdat hij 5 maanden was. Ondanks dat ze beide flink aan de maat waren moest het toch. Dus ja, wij hebben dit braag gedaan, maar ik weet dat er ook ouders zijn die dit niet doen.

Groetjes,
Sandra

Je zegt ze hebben het tot 5 maanden nodig, dit ben ik niet met je eens. Onze jongste kreeg al vanaf 2,5 maand 4 flessen van 120/4 en later rustig omhoog gegaan. Ze is nu 5,5 maand en doet het nu op 3 flessen met fruit en groente en ze groeit als kool! Dus tsja wat is nodig? Onze jongste had het dus absoluut niet nodig en de oudste heeft het ook nooit nodig gehad.

Groetjes

Goudvisje: Dat zegt zij niet, dat werd op het CB aangegeven

Ik vind het ook onzin hoor.
Al denkt onze reus er anders over. Hij is nu 3½ maand, weegt 7 kilo bij 65cm en krijgt nu nog 6 flessen. 5x 180cc en 1x 210cc
klopt af Vanacht heeft hij doorgeslapen*

Ik vind dat je naar het kind moet kijken.
Als een kindje doorslaapt en het goed doet heeft hij/zij het blijkbaar niet meer nodig.

Ik ben van de week overgegaan op 4 flessen waarvan de laatste met rijstenbloem (vanaf 4 maanden). Ik moest ze ook altokd wakkermaken om 23.00 uur. nu slaapt ze van 19.00 tot 6.00 uur.
Ik ben nu aan het kijken hoelaat ik het beste een fruithap kan geven.

ik zou zeggen doe wat je gevoel aan geeft en anders even overleggen met het cb.

Als ze die 5 flessen niet op krijgt dan zou ik het gewoon met 4 gaan proberen. Wat ze niet wilt kun je er niet in dwingen toch. Noa kreeg met 2 maanden ook nog maar 4 voedingen. Die maakten we wel altijd wakker om 23.00 maar ze wilde absoluut niet drinken, dus daar ben ik mee gestopt. Noa deed het er prima op en bleef ook gewoon doorslapen. Als je haar 4 flessen gaat geven dan is ze waarschijnlijk 's morgens wel wat eerder wakker.
Qua vocht moet het voldoende zijn lijkt mij. Ik heb zelf bv gegeven en dan weet je ook niet precies wat je kind binnenkrijgt.

Groetjes Ramona

Mijn meisje is net 3 maandjes oud,weegt 7200 gram en is 66 cm lang,ik mag echt niet meer dan 1 liter per dag geven.
Ik mag pas overstappen op 4 flessen als ze een maand of 5 is zei het cb.

Mijn meisje is erg aan de maat voor haar net 3 maandjes,ze liepen al te zeuren dat ze 5 keer 180 kreeg.
Ik ga met 4 maandjes beginnen met fruit,en geef dan ook savonds laatste fles met rijstebloem.

Je moet gewoon naar je kindje kijken,als ze tevreden is met 4 flessen,dan gewoon doen meid.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007