Naar 3 flessen, maar drinkt ineens minder!

Ik probeer sinds een paar dagen naar 3 flessen over te stappen bij onze zoon van 6,5 maand! Probeer 3 flessen van 210 aan te houden (met 7 scheppen) en de rest fruit en groenten en sap/koekje. Maar het lijkt nu wel alsof hij niet drinken wil. Rara…

Ik probeer het nu zo te doen:
6.30 210 met paar schepjes pap
9.30/10.30 (als hij wakker wordt na 1e slaapje) fruit
11.30/12.00 210
Tussendoor sap met 1/2 liga ofzo
17.00/17.30 groenten
19.00 210

Eerste fles gaat prima, fruit gaat ook goed (soms wel eens een heel potje van 200 gram), maar dan begint het. De middagfles wordt niet helemaal opgedronken, waardoor ik 's middags dan maar weer wat melk geef. Ik snap het niet! Heeft iemand hier tips voor?

Morgen ga ik maar weer 3 flessen van 180 geven en dan 's middags een klein flesje geven (die dan maar afbouwen naar alleen maar sap). Goed idee of slecht idee?

Wat is nou eigenlijk belangrijker, de melk of het fruit/groenten? Als ik hem 4 x 180 zou geven, dan eet hij niet voldoende fruit/groenten. Moet ik daar weer naar terug? Of minder melk, maar meer fruit/groenten? Hoeveel melk heeft een kind van 6,5 maand nodig? Ik lees op het CB blaadje dat een kind van 6 maanden 700-800 ml nodig heeft en een kind van 7 maanden 600-800 ml. Dat is ook heel ruim genomen!

Hoi,
Misschien een tip: Mijn dochter had ook moeite met de flessen leeg te krijgen toen ik overstapte van 4 naar 3 flessen. Op advies van een vriendin ben ik toen het fruit vóór haar ochtendslaapje gaan geven (halve portie, ik geef vers fruit, s’middags nog een beetje fruit ipv een koekje). Er zit dan wel minimaal 1,5 uur tussen de eerste fles en het fruit.
Groetjes Nancy

Lilypie First Birthday tickers

Hé, een ineens-topic! Sprongentijd dus! Tussen week 28,5 en 30,5 zit een sprong (zie het oei-ik-groei-boek). Dus dat zou ook weleens zijn ineens veranderde gedrag kunnen verklaren!

Groetekes, Sje

fruit verteert niet zo snel hoor dus je mag best de 2e fles pas om 12.30 of om 13.00 uur geven. en had het je volgens mij al eerder gezegd dat 210 wel erg veel is. mis. zou je toch naar 180 moeten gaan. hier krijgt hij die 180 amper op 210 is wel erg veel hoor.

Lilypie First Birthday tickers

Het is hier de afgelopen dagen elke dag weer anders met de schema’s! Gisteren heeft hij tussen de middag weer weinig gedronken, waarna we hem rond half 4 weer een fles aan hebben geboden. Die ging wel helemaal op, maar daardoor liet hij de groenten van half 6 weer staan. Snap er niets meer van, wat is nu belangrijker, melk of groenten? Vanmorgen even naar de infolijn van het CB gebeld, was toch beetje onzeker of onze zoon wel voldoende melk naar binnen krijgt.

Mij werd dit schema aangeraden:
6.30 uur: 210 met pap aanbieden
tussendoor: fruit, zoveel hij opkan
11.45 uur: wat broodstukjes
12.00 uur: klein flesje van 120/150
tussendoor: roosvicee en liga, eventueel klein flesje (maar is niet nodig), eventueel wat magere yoghurt
17.00/30: groenten (met eventueel wat magere yoghurt)
19.00: 210 aanbieden, eventueel met wat pap erin

Op een dag moet er 500 ml melk gedronken worden (minimaal). Dat haalt hij wel, hij zit nog wel rond de 600 of soms 700. Dus ik moet me niet drukmaken als hij wat minder melk drinkt op een dag. Fruit en groenten worden nu belangrijker dan melk, dus het is belangrijker dat hij dat eet dan de melk!

Is dit een beetje een goed schema voor een kindje van bijna 7 maanden (volgende week)?