Naam voor ons 2e kindje, vinden jullie?

Hallo,

We gister te horen gekregen dat we een meisje krijgen, we hebben al een zoontje dat Levi heet van 2,5 jaar.
Ons meisje willen we Manu gaan noemen. Klinkt lekker sportief maar toch ook lief, en heeft net als Levi 4 letters, een andere schrijfwijze vind ik ook niet leuk.

Maar…waar ik mee zit is dat ik een nichtje heb verloren van 9 jaar die Anouk heette en nu wil ik geen familie pijn gaan doen, want de klanken van Manu lijkt toch wel een beetje op Anouk (allebei met de uitspraak “oe” erin).

Als jullie Manu zien hoe denken jullie dat Nederlanders deze gaan uitspreken?
Wat voor meisje zien jullie erbij?
en kan ik het wel maken tegenover mijn familie? ik hoef het toch niet te gaan overleggen van te voren? want deze naam staat!

alvast bedankt, een ietswat onzeker persoontje

Hoi,

Ik ben Belgische en bij ons zou het denk ik eerder met een u-klank worden uitgesproken. Bij ons is het ook een jongensnaam, maar er zijn zo nog wel meer namen met dubbel gebruik. Die van mij is ook een dubbele naam, vroeger woonde zelfs naast ons ook een jongen Kim.

Wat betreft de klank, ik vind toch dat het ver genoeg van Anouk af ligt hoor. Ik denk niet dat daar iemand door gekwetst zou zijn.

De naam van je kindje moet je zelf uitzoeken en als je Manu mooi vindt, denk ik dat je deze naam gewoon moet aanhouden. Ik kan me wel voorstellen dat je rekening wilt houden met je familie, maar het is jullie dochtertje!

Hoi
Als jij deze naam mooi en leuk vind dan moet je gewoon deze naam aan het kindje geven. Ik vind de twee namen totaal verschillend. Ik zou de naam uitspreken als ik hem lees als manoe. Ik vind het een sterke naam voor iemand die zelfvertrouwen heeft en uitstraald. Zo zie ik deze naam voor een meisje erbij. Maar ja dat kan ik wel vinden maar dat kan natuurlijk ook niet zo zijn…Ik zou niet gaan overleggen van tevoren maar gewoon het kindje de naam geven die je/jullie zo mooi vinden. Het is ook wat Judith zegt: het is jullie dochtertje. Groetjes chantal

Chantal

Wat een leuke naam. Ik las het meteen als “Manoe”, misschien ook wel omdat men hier de “u” uitspreekt als een “oe”. Het doet me denken aan een spontaan en vrolijk meisje. Ik vindt het niet echt een jongensnaam, zoals iemand anders hiervoor schreef. Doe wat je leuk vindt, en … geniet van dat kleine meissie in je buik.
Groetjes, Daniella

Lilypie 1st Birthday Ticker

Een kennis van mij heeft manu, en bij hem spreek je het uit als Manoe, om het maar zo te zeggen, ik vind het zelf geen leuke naam voor een meisje …
Maar dat is niet mijn keuze.

xxx

Anoniempje !