Naam fout, pappaangst en zelfstandiger

zo maar even 3 punten in een topic

1 Mijn vriendin noemt morgan altijd liefkoozend Morgie. Jullie raden het al. Morgan zegt nu dus ook Morgie en dat vind ik 3 keer niks. Ik heb het al tegen mijn vriendin gezegd dat ze dat niet meer mocht doen en die bood meteen der excuus aan. Maar wat moeten we nu. Het verbeteren of het negeren tot ze het wel goed zegt?

2 Pappa heeft een paar keer een leeuw nagedaan en nu rent ze steeds naar me toe dat en zegt dat ze bang is. Als ik vraag waarvoor zegt ze pappa. Wat kunnen we doen?? Ik weet dat we even geen beesten meer moeten doen, maar als pappa de keuken uit komt gaat zij al gillen nu en kruipt in mij.

3 Hebben jullie er soms ook moeite mee dat jullie peuters zoveel zelfstandiger worden? Aan de ene kant heerlijk hoor, want ik heb weer meer mamma momenten en kan weer iets doen voor mezelf zoals een tijdschrift lezen, maar aan de andere kant denk ik heb je me nog wel nodig want je wordt zo snel groot.

Tot zover even mijn punten voor vandaag.

Groetjes,

Michèle

Drie voor de prijs van één, ik hou ervan

1. Ik zou haar negeren als ze zichzelf Morgie noemt en jullie dat niet leuk vinden. Haar zelf consequent met Morgan aanspreken en meer kun je volgens mij niet doen.

2. Ik zou zeggen, als ze bang bij je komt, dat papa geen leeuw is en dat ze niet bang hoeft te zijn voor haar lieve papa. Dan geef jij papa ter bevestiging even een dikke knuffel en kus en dan vraag je Morgie () om er gezellig bij te komen?

3. Geen moeite mee, vind het heerlijk!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Daar doen we het voor hè Mriek 3 voor 1

Ze kan der eigen naam nog niet goed zeggen? Als het antwoord nee is zou ik haar verbeteren want heel veel kinderen zeggen der naam niet gelijk goed. Zo ben ik bij Dylano vaak bezig met lano al is dat tegen mijn principes maar moet toch wat proberen

Tweede punt zou ik hetzelfde als Mriek oplossen.

En zelfstandig, ja ze kunnen steeds meer maar ze hebben je nog steeds nodig hoor

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ha ha ha ik weet waar ik de meisjes blij mee maak

1. Ze kan haar naam zeggen maar omdat mijn vriendin haar morgie noemt zegt ze het dus ook ze kan namelijk heel goed morgan zeggen, daarom baal ik ook zo.

2 Dat doe ik ook steeds als ze zegt bang pappa leeuw zeg ik nee joh pappa is lief en dan knuffel in hem. Ze wordt dan overigens wel jaloers en dan krijg ik een duw en roept ze mamma hou op is mijn pappa

3 Ja ik weet het maar soms denk ik wel eens huh ik ben al een uur of langer niet met je bezig geweest en dan heb ik haar ook niet gehoord omdat ze zelf bezig is.

Groetjes,

Michèle

Ik zou niet teveel ingaan op het feit dat ze papa eng vind. Ik denk dat het gewoon een spelletje is, want Seth speelt dat spelletje hier ook weleens. (En kruipt dan ook echt helemaal in je)
Dan zeg ik gewoon: nee Seth, nu niet. En meestal begrijpt hij het dan wel.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Punt 1 en 2 zijn al beantwoord, die zou ik ook zo aanpakken. En wat punt 3 betreft: ja, het gaat enorm snel nu he? Eva heeft de neiging om te roepen: ‘Niet doen!’ (heel kattig zegt ze dat) als ik haar ergens mee wil helpen. Ze trekt liever haar broek zelf aan, ook al stopt ze twee benen in één pijp. Als papa haar naar het kdv brengt, rent ze meteen naar bv de kleitafel en ziet ze hem niet eens meer staan. Ze wil zelf haar boterham smeren (kan ze heel goed al), haar bordje pakken etc. Ze wil eigenlijk inderdaad alles zelf doen en ze kan ook lang zelf spelen. Ik zit dan ook op de bank te lezen, tenzij ik met Max bezig ben uiteraard. Ik vind het heerlijk en leuk om te zien hoe zo’n hulpeloos mensje nu een eigenwijze peuter is! Ik vind haar erg leuk op dit moment (m.u.v. de spooknachten) qua leeftijd. Maar Morgan heeft je hartstikke hard nodig nog hoor! Niet meer voor allerlei praktische dingen, maar gewoon, als mama!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

dat zelfstandige is idd erg herkenbaar, moet zeggen dat ik het nu wel erg lekker vind hoor.
het ‘niet doen mama’ wordt hier ook vaak gebruikt ‘issie doen’ is het er dan gelijk achteraan of ze wordt heel boos, ligt er aan in wat voor bui ze is.
zelf aankleden of boterham smeren zit er hier nog niet in hoor, wat ontzettend knap zeg van Eva!!

liefs,
Rinske

Oh ik vind het ook heerlijk hoor even de rust zeg maar dat zij haar ding doet en tuurlijk weet ik dat ze me nodig heeft maar het lijkt ineens allemaal zo hard te gaan

Groetjes,

Michèle

dat is absoluut waar, je staat er dan ineens weer bij stil hoe snel het gaat.
ik heb dat dan ook wanneer ze me de oren van kop kletst met dus wel echt verstaanbare zinnen.

zo zag ze vanmiddag bij de intocht een molen staan en gaat ze ineens helemaal uit zichzelf ‘zo gaat de molen’ zingen. ik moet eerlijk zeggen dat ik dat hele liedje niet ken dus ik ben op youtube gaan kijken en ja hoor daar was tie haha.
nou is t ook wel een heel simpel liedje maar toch, vind t knap dat ze die link zo goed legt.

liefs,
Rinske

Boterham smeren moet zeggen dat ik dat nog nooit geprobeerd heb

Dylano praat niet dus lijkt nog niet zelfstandig, vind ik Aankleden doet hij wel grotendeels zelf behalve zijn romper en pamper

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

ik moest echt 5 x lezen voordat ik snapte wat pappaangst betekende. maar ik neem aan dat je hem moest inkorten

1: Rico zei eerst: iejo. maar nu zegt hij constant baby of jij als hij het over zichzelf heeft. Ik ga er niet teveel op in, zeg gewoon: jij bent rico, niet jij.
zegt hij weer: jij.
tja… blijven herhalen hoe het wel moet. waarschijnlijk gaat ze er alleen maar mee door als ze weet dat ze jou ermee kan sarren.

2; ja leuk is het niet maar ik moest er stiekem om lachen. Is ze echt bang? of heb je meer het idee dat ze er een “spelletje” van maakt? want rico rent ook gillend weg voor shadow en springt dan op de bank om zich bij mij te kunnen verstoppen. maar hij lacht daar wel bij, en zegt dan ook wel van: shellow niee doenn
maar ondertussen vind hij het leuk. als het toch zo is dat ze bang is, moet papa misschien iets nadoen wat ze heel ergleuk vind? Desnoods die aap van dora, boots en dat vaak doen.
wel toevallig trouwens rijco doet ook altijd een leeuw of een dinosaurus na

3; Ja, dit merk ik ook wel wat meer bij Rico.
maar hij is nog wel heel erg op mij gericht, en wat knuffeliger (eerst knuffelde hij bijna nooit en nu ineens heel veel!) maar het is nog niet zoals jij omschrijft hoe het bij morgan is…
maar gisteren b.v., wilde rico persee op zijn slaapkamer blijven spelen, ZONDER mij, hij gooide gewoon de deur voor mijn neus dicht en zei; DAAG MAMA! ik mocht ook echt niet binnen komen ofzo hoor, nee hij zei: daag mama ik ga peeje (spelen) nou leuk

1 ik verbeter haar door als ze morgie zegt morgan te zeggen en geen irritatie te laten merken. Hopelijk werkt het.

2 Soms is het spelen en soms oprechte angst zeg maar dus we moeten even kijken waar de middenweg is denk ik.

3 Ha ha ha morgan heeft geen speelgoed in der kamer dus dat scheelt weer, maar ik wordt ook niet overal meer in betrokken inderdaad

Groetjes,

Michèle