We zijn een paar dagen terug van een weekje weg. Ons zoontje heeft die hele week bij ons op de kamer geslapen (2 kamer appartementje) en dat ging prima! Zowel overdag als 's avonds viel hij zonder problemen in slaap en werd hij kletsend wakker (net als thuis voor de vakantie). Nu we thuis zijn, stuiten we tegen het volgende: hij wordt enorm verdrietig als hij naar bed moet, papa of mama moet even wat langer bij hem blijven liggen op bed (een net iets langer kroelmoment dan voor de vakantie). Maar vanavond was het zelfs zo dat hij het heeft gepresteerd om 2 1/2 uur lang heel verdrietig te zijn en echt overstuur te raken als we niet kwamen. En nee, dit is NIET uitproberen van onze grenzen. Dat verschil kennen we wel, dan komen er geen tranen aan te pas maar twee half dicht geknepen ogen en een mekkerend huiltje Dit is echt intens verdriet… Kan dit de oorzaak zijn van het weekje weg en het besef dat papa en mama NIET op zijn kamer komen liggen en hij weer alleen wakker wordt?
Nu was het in het appartementje ook wel heel erg licht op de kamer door de lichte gordijnen en hier is alles verduisterd. Heb zelf het idee dat dat misschien ook wel mee/tegenwerkt aangezien hij in de vakantie een keer 's nachts wakker werd en hard riep: oh neeeeeeeeee, tis nu donker!!! En hij raakte overstuur…
Vanavond is hij uiteindelijk gaan slapen nadat ik het licht op de gang had aangezet met de deur op een kier. Ik ben boven gebleven en heb wat lopen rommelen zodat hij mij kon horen. Zo nu en dan riep hij: mama kjoelen?! Ik riep dan terug: Welterusten, tot morgen! Na een kwartiertje was hij onder zeil (nadat we dus al een tijd met hem bezig waren geweest).
Maar goed, mijn vraag…kan dit door de vakantie komen? Of is dit een fase die op een ongelukkig moment ons leven binnenkomt? Ook heeft hij een terugval in zindelijkheid…plast gerust twee keer op een dag in zijn broek zonder dat hij dit doorheeft. Ja, als hij geplast heeft, zegt ie: pjasje doen! Poepen gaat wel gewoon netjes op de wc/het potje. Maar plassen! Het lijkt wel of hij het niet meer voelt aankomen… Ook is hij 's nachts niet meer droog…
Ik open niet vaak een topic, maar nu HELLUP!!!