Na twee happen pap niet meer eten

hallo weten jullie soms waarom nell in de opvang 350 gr groeten en 350 gr fruit zonder problemen opeet en thuis als ik haar eten geef na 2 schepjes begint te huilen. word er gek van! elk weekend hetzelfde liedje terwijl ze dat in het begin nooit deed

350 gram van ieder??? das wel heel veel hoor hier is het op die leeftijd 125 gr

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Nog een mama uit België hier. Bij ons zijn de potjes voor vier maand ook 125g hoor (en vanaf 6 maand 200g). Maar op het cb hier zeggen ze dat je mag geven wat ze opkunnen, dus je mag hier meer dan één potje geven en dan de fles laten vallen vanaf ze ongeveer 200g eten.
Als dit al op vier maand is, geen probleem hier. Dan drinken ze gewoon nog maar twee flessen. In Nederland zijn ze precies een beetje strenger op het gebied van flessen weglaten…

Maar 350g, das wel veel hé! Dat krijgt mijn kleine meid niet binnen. Na één potje heeft ze er steeds genoeg van.

350 gram vind ik ook erg veel! dat is bijna het dubbele van een 6 maanden potje.
in ieder geval ben ik het met Wil eens voor de volle 100%
in principe zeggen ze overal wat anders kwa flesvoedingen betreft.
ze adviseren op den duur 200 cc per fles
maar rico heeft dat nooit gehad
altijd 165 cc (op een paar dagen na dan maar toen werd zn spugen veel en veel erger) hij zit ook precies op de middenlijn en is eht niet te licht ofzo dus het boeit me niet wat het cb zegt ik doe waarvan ik denk dat het goed is en als Rico tevreden is ben ik het ook, en als dan zn gewicht netjes op pijl ligt wie zijn het cb dan om te zeuren?

[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Misschien dat ze op de opvang op een andere manier eten geven? In een bordje, of juist uit een potje. In de wipper of op schoot. Ik zou het op precies dezelfde manier doen als daar, misschien werkt het.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hmm als ik morgan de gang laat gaan met eten dan eet ze 3 boterhammen tussen de middag en dubbele porties fruit en groente. Die eet zich echt dood zeg maar.

Maar nu ook een sprong, maar wel der avond eten wel op gegeten, lijkt erop dat de alla carte haar der een beetje der strot uit kwam en samen met een sprong.

Maar kartouche niet gek van worden deed ik ook. Nu zet ik het weg. Als ze niet wil eten eet ze maar niet. Ze komen wel als ze honger hebben. Als ze maar goed drinken.

Groetjes,

Michèle

ja ik kon er ook moeilijk tegen totdat ik de draad doorknipte en zoiets had van: nu is het afgelopen niet willen eten? jij moet honger lijden straks en geloof me je krijgt niks anders meer dan je laatste fles en tot die tijd wacht je maar.
want na 3 x weigeren op een manier van roepen en uit mijn handen slaan zet ik het gewoon weg punt uit. en dan gaat ie huilen maargoed daar heeft ie dan zelf voor gekozen. is hard maar zo werkt het wel anders zijn ZIJ dadelijk de baas over jou terwijl jij de ouder bent. en inet dat je dan persee bazig moet zijn maar jij weet wat goed voor ze is dat weten ze zelf nog niet helaas

[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

ik doe het op precies dezelfde manier als zij uit een bordje met dezelfde lepels. mss heb je wel gelijk en moet ik maar eens voet bij stuk houden. ik zie wel

Wauw, dat Morgan zoveel kan eten! Eva eet op dit moment echt best weinig. Pap 's ochtends gaat prima, maar haar brood en de melk gaan niet op (wel op het kdv!) en ook de yoghurt en het fruit gaan er niet in. Ze dronk ook maar 60cc na het avondeten. Ze eet opdit moment (te) weinig, wat ik niet gewend ben. Ze is normaal ook een smulpaapje. Gelukkig kan ze op het kdv ‘bijeten’, want daar doet ze het keurig! Inderdaad Wil, vreemde ogen dwingen Eva ook!

Oh ja, steeds als ik fruit of yoghurt wilde geven, sloeg ze het weg of ging ze zitten blazen. Zo met haar mond vol: bwwwwww! Nou, na 3x was ik dat beu en ben ik weggelopen. Niet eten? Dan niet! En wat denken jullie? Ik hoopte dat zezou gaan miemelen, zo van: ‘Nee mama, niet weglopen!’, maar het interesseerde haar geen bal! Dat is dus ook geen ‘dwangmiddel’.

Groetjes Rainbow, trotse mama

hier net zo met eten hoor, ze lepelt t er regelmatig uit met d’r vingers en anders blaast ze het er wel uit (hoewel dit wel steeds minder vaak is ) maar idd ik blijf niet bezig, geen zin om te eten? dan niet, volgende keer beter. en ze maalt er echt niet om, daarna is het gewoon lekker spelen en slapen. dus zo af en toe (of een aantatl dagen) wat minder eten kan heus geen kwaad, hoewel ik t soms ook wel moeilijk vind hoor, blijf toch in gedachte houden dat ze wel voldoende binnen moet krijgen. gelukkig valt t hier verder met sprongendrama’s mee, keeping my fingers crossed dat t zo blijft

liefs,
Rinske

Die kleine meid is mama tot wanhoop aan het drijven.
Als ze niet wil eten, dan maar niet. Gewoon laten merken dat er niet met je te sollen is! Heeft ze snel genoeg door dat er geen grapjes met je uit te halen zijn en dan gaat ze vanzelf weer goed eten thuis.

Groetekes, Sje

Hoi,

Vreemde ogen dwingen. Dat schreef een voorganger ook en daar ben ik het mee eens.
Maar Nell moet ook gewoon bij jou willen eten.
Wat je zou kunnen doen is je kindje wat afleiden.
Je zegt bv: daar komt een muisje aangelopen zo in Nells mondje gekropen.
Of je pakt een knuffeltje of plastic boekje en laat haar daar wat mee spelen.
Als je kindje aan het spelen is dan kun jij misschien wat liedjes zingen vindt Nell vast ook geweldig.
Babytjes vinden het namelijk heel erg interressant een bewegende mond te zien van papa of mama en zullen heel geboeid kijken, en dus niet eens in de gaten hebben dat jij iedere keer een hapje in de mond stopt.
Probeer maar eens!
Je zult zien het eten is zo op.
Dit deed ik ook bij de kinderen. Werkte super!

Misschien ook iets voor andere moeders die hier mee zitten.
Laat je me even weten of dit werkte Kartouche.

Groetjes Lisan.

Zingen doe ik ook wle tijdens het eten maar geen boekjes of dergelijke het is etenstijd en geen speeltijd, ik hou die 2 dingen strikt gescheiden

Liefs Michelle

Rainbow jij denkt dat het niet werkt omdat ze er geen notie van geven. maar er is niks ergers voor ze dan genergeerd worden. Dus geloof me het doet ze wel wat alleen ze hebben ook hun trots, Althans Morgan wel enne die heeft al sinds gistermiddag weer alles gegeten wat we gaven. klop klop klop

Groetjes,

Michèle

Mee eens Michèle, het doet ze wel degelijk iets. Uiteindelijk vinden ze dat negeren echt niet tof meer.

Als ik hier weleens een sanctie uitdeel aan de meiden, zoals bijv. “Deze week voor straf niet afspreken na school” dan zeggen ze glashard “Nou ik wilde deze week toch al niet afspreken”. Doen ze net of het ze niks doet, maar geloof maar dat ze ermee zitten hoor.

Groetekes, Sje

Ha ha ha Mervin strafte je daar echt niet mee. Als hij een week binnen moest blijven voor straf zei hij na die week doodleuk, Oh mam ik wist niet dat je binnen ook zulke leuke dingen kon doen. Echt wat ze ook verzon hij haalde het positieve eruit. Een prima instelling maar niet voor een moeder die wil straffen

Groetjes,

Michèle

Aha, ik dacht dat het langs haar heen ging en dat het haar niks kon schelen! Weer wat geleerd! Enne…dat huilen 's avonds is nu ook over. Zal zeker te maken hebben gehad met de hitte, maar nu negeer ik haar gewoon als ik het gevoel heb dat ze zich aanstelt. Nu is het even een halve minuut zielig doen, zo van: mama, je laat me alleen en dan draait ze op haar buikje en knort ze de hele nacht door! Hopelijk blijft het nu weer zo. Klop, klop, klop.

Groetjes Rainbow, trotse mama

ik klop met je mee

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Ik klop ook met je mee! klop klop klop.

groetjes Lisan.

Hoi Michelle,

Dat is misschien wel zo dat je de dingen gescheiden moet houden, maar bij ons werkte dat prima.
Soms ging het ook goed zonder boekjes en ging het eten ook op door te kletsen of liedjes te zingen enz.

Liefs Lisan.