Na totaal zindelijk ineens weer poepen in broek

hallo dames,

ik heb een vraag over mijn zoontje Djaimey ( 3,5 jaar).
hij is al een behoorlijke tijd zindelijk, zowel het poepen als plassen als 's nachts.
maar nu ineens begint hij weer in zijn broek te poepen, het is nooit veel hoor. maar als hij in zijn blote kont loopt, laat hij het er zo uit lopen. dan komt hij inene wel dat hij moet poepen.
we hebben er al een heel gesprek met hem over gehad, we dachten dat hij misschien jaloers was op zijn broertje (1 jaar) die nu nog wat meer aandacht nodig heeft. dit hebben we ook helemaal uitgelegd hoe dat zit. we hebben ook geprobeerd te straffen, elke onderbroek die vies is weggooien, en overdreven trots te zijn als het wel goed gaat. maar niks lijkt te helpen. en om nou weer een sticker belonings vel op te hangen vind ik ook overdreven. straks krijgt hij door hoe het werkt, en is hij helemaal niet meer zindelijk te krijgen! het is voor de rest een heel pienter mannetje, en hij snapt heus wel hoe het werkt. heeft iemand misschien nog andere tips die ik kan uitproberen. ik hoop dat iemand kan helpen

denise

Is er misschien pas iets gebeurd waardoor hij iets van slag kan zijn? Bijv. een hele vakantie thuis geweest en nu weer naar de peuterspeelzaal oid? De onze was ook even van de leg na de vakantie en het heeft een paar weken geduurd voor hij er doorheen was. Wat wij hebben gedaan is alle ongelukjes negeren, echt er niets over zeggen. En als hij dan droog was gebleven of zelf aangaf dat hij iets moest doen prezen we hem de hemel in.

Tip: consequent blijven met de aanpak die je gaat uitvoeren en niet te veel switchen, want dat vindt zoonlief waarschijnlijk wel leuk. Krijgt ie aandacht

Ik zou alle poepongelukjes negeren: onderbroek uit, billen schoonmaken, schone onderbroek aan en weer spelen. Geen woord tegen hem zeggen, vooral niet gezellig maken of laten merken dat je boos op hem bent. En als hij dan wel een keer op het toilet poept zeggen dat je het fijn vindt dat hij op het toilet heeft gepoept. Maar negeer die vuile onderbroekjes want misschien wil hij inderdaad wel wat aandacht Het kan een paar weken duren, maar het zal wel effect gaan hebben. Want genegeerd worden is niet prettig maar complimentjes zijn super!

Maar goed, dit zou ik alleen doen als je zeker weet dat er niets medisch aan de hand is.

Succes!

dat zou inderdaad goed kunnen dat hij reageert op de vakantie. hij is nu ook van 2 naar 3 dagdelen gegaan. daar heb ik niet eens bij stil gestaan, het lijkt voor ons natuurlijk ook zo gewoon, terwijl het voor hem een grote verandering is! we gaan het nog maar even aankijken, en kijken of er wat veranderd als wij niet meer reageren. en anders toch maar even naar de huisarts om te kijken of er niet wat anders is.

denise

Bavianen hebben konten, kinderen hebben billen.

Het gebeurt vaker dat een kindje een terugslag krijgt in zindelijkheid. Bijv. bij grote veranderingen zoals verhuizing, kindje erbij, overlijden van een bekende, naar peuterspeelzaal, naar school, etc.

Ik zou hem lekker weer een luier aangeven. Wedden dat-ie snel weer zindelijk is? Want een luier is helemaal niet tof hoor als je al een poos zindelijk bent en een dun onderbroekje gewend bent.

Groetekes, Sje

soory hoor, maar ik vroeg niet om de juiste benaming van een achterste!
als ik het kont wil noemen, doe ik dat net als miljoenen andere mensen.
kont is een nette benaming, het is niet dat ik reet of schijtgat zeg!
bovendien vind ik het behoorlijk beledigend dat bakmama zegt dat opa en oma uit de klei getrokken zijn en het daarom zeggen.
net alsof iedereen die dat doet een onbehouwen boer is!
sorry hoor dat moest ik even kwijt, iedereen heeft zn eigen benaming en zolang het niet beledigend of vunzig is moet je er geen commentaar op geven!

denise

Enne…Denise, niemand beschuldigen van vooroordelen, want met de term onbehouwen boer zet je zelf ook een vooroordeel neer. Directeuren kunnen ook onbehouwen zijn, ministers ook, operazangeressen ook en prinsessen ook!

Laten we weer on-topic gaan. Hoe is het met je kleine man vandaag?

Groetekes, Sje

weten jullie, ik ben op de problemen in gegaan zoals je eerder kon lezen in een reactie van mij. en voor ik kon reageren op de andere stukjes die er stonden, stonden de berichtjes over het geval kont/bips/billen er al.
en geweldig dat er overal over gediscussieerd mag worden, maar 1 ding ik ga mij niet de les laten lezen over hoe ik ding benoem. ik voelde mij behoorlijk aangevallen op mijn taalgebruik, waarvan ik zelf vond dat die niet slecht was.
wat dat betreft ben ik ook behoorlijk onzeker over hoe mensen over mij denken.
en hoe moet ik in weten dat opa en oma uit een gebied komen wat de klei heet? een leuk grapje voor jezelf, maar daar snapte ik dus niks van. misschien ook wel wat voor de volgende grap, dat je er even bijzet wat je bedoelt. nu was er dus duidelijk miscommunicatie.
en ik ben echt de slechtste niet hoor, ik wil altijd zo goed mogelijk met mensen omgaan. maar als ik iets lees of hoor waarvan ik het niet vind kloppen zal ik daar ook wat van zeggen.
bovendien heb ik geen vooroordelen, maar ‘uit de klei’ betekent nou eenmaal iets in die trant bij ons.
over Djaimey kan ik op dit moment nog niet zoveel zeggen, omdat we nog maar 1 dag verder zijn. ik hoop wel dat jullie tips werken. ook al lijkt het niet zo voor jullie, stel ik ze wel op prijs en doe ik er ook wat mee.
ik hoop dat dit misverstand nu uit de wereld is geholpen en dat we op een leuke manier elkaar kunnen helpen met problemen en vragen. want dat is natuurlijk wel waar het uiteindelijk om draait.

denise

quote:
laat zie dan èn VRAAG waar zo'n grapje op slaat als je het niet begrijpt!

Daar is een mooi spreekwoord voor. Volgens mij heet dat “Met de billen bloot gaan”. Sorry, kon het niet laten.

Misschien had Denise wel een stuk minder fel gereageerd als ze niet zo wanhopig was over een ineens niet meer zindelijke zoon. Kan me voorstellen dat je hoofd niet naar grapjes staat als je met je handen in het haar zit te zoeken naar een oplossing.

Laten we maar weer gewoon gezellig verder gaan, want over benamingen van lichaamsdelen worden we het toch niet eens (zie o.a. een poos geleden het topic waarin iemand het over poes had toen ze de vagina van haar baby benoemde. Brrrrrrr…)

Groetekes, Sje

indd sje daar zat ik ook aan te denken en dat vond ik iets schokkender dat de benaming waar er zojuist in dit topic over werd gediscuseerd

en het valt me wel op dat vooral de nieuwe ikkebenners vrij snel aangevallen voelen, en zo was ik ook nog niet al te lang geleden dus ik begrijp dr wel en hoe langer je op deze site bent hoe beter je dingen gaat begrijpen over de manier van schrijven enzo dus komt helemaal goed hoor!!

wat het onderwerp zelf betreft heb ik helaas geen tips maar wens je veel suc6 en hoop met je mee dat het snel weer goed komt

before you judge me, try hard to love me