Na ochtendfles steeds te vroeg wakker

Het lijkt wel of ik de laatste weken alleen maar vragen heb… maar ja met 2 kleintjes kom ik helaas ook niet zo heel veel aan reageren toe, zou wel anders willen!

G. is nu 6 weken oud en valt me op dat als ik ze na de ochtendfles (7 uur / half 8) weer terugleg in bed, dat ze dan steeds maar 1,5 uur slaapt en begint te huilen. Nu dus ook en ze moet zeker nog een uur wachten op de volgende fles. Ze valt niet zelfstandig weer in slaap. Maar lijkt me niet dat ze nu al honger heeft… ze laat er meestal 3 uur tussen zitten (en ik moet langerzamerhand wel naar om de 4 uur toe…).
Wat zouden jullie doen? Toch ze in bed laten liggen huilen? Eruithalen, maar dan tegen de tijd dat ze fles moet, is ze te moe om te drinken… s morgens niet terugleggen om 7 uur maar eerst laten spelen (niet handig want ik moet daarna de oudste eerst nog wassen en aankleden).
Dit huilen is ook onhandig!! Weet niet zo goed wat er aan de hand is en wat ik ermee moet. kan ook niet zien of ze op d’r handjes sabbelt want ze ligt in puckababy. warm/koud heeft ze t niet volgens mij… en t is meer t huiltje van ‘niet slapen’ , teleurgesteld, aandacht willen (denk ik) dan brullen van de honger.
Herkent iemand dit??

Helaas heb ik geen oplossing, maar hetzelfde probleem! Onze dochter slaapt sinds 2 dagen tot ongeveer half 6/6 uur door (laatste fles 22.00 uur). Mooi schema om op 5 flessen te gaan zitten, maar vandaag werd ze alweer om 8 uur wakker. Uitendelijk met een speen nog kunnen redden tot kwart voor 9 en toen zette ze het echt op een krijsen. Dus ik heb eigenlijk dezelfde vraag. Ik laat het nu maar van haar afhangen. Gister zat ze op 5 flessen en vandaag komen we waarschijnlijk weer op 6 (met iets minder erin natuurlijk) uit. Ze zal uiteindelijk zelf haar ritme wel gaan vinden, hoop ik.
Maar mocht er iemand tips hebben, dan hoo rik het ook graag!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Ja hier vanmorgen proberen te rekken met een speentje… eigenlijk heeft ze geen speen. Maar voor ‘noodgevallen’ (haha wat is een noodgeval ) dan gebruik ik m wel. Haar laten huilen doet de oudste mee-mekkeren… wordt er dan niet gezelliger op. Maar tja… wel gerekt. En er zat nu 3,5 uur tussen. In principe zou ze dan ook iets meer moeten drinken (zou handig zijn, wil ik op 6 flessen van 120/4 uit gaan komen) maar nee hoor… Dronk niet meer. En… ze viel tijdens de fles in slaap! Heb dat eerder gehad als ik ga rekken met speen, dan valt ze in slaap tijdens voeding. Te moe! Tja dat moet ik ook niet hebben natuurlijk, drinkt ze te weinig en komt ze na 2 uur weer.
Maar goed ik vermoed dat ik vandaag op 7 flessen gewoon uitkom. Niks mis mee uiteindelijk…
wel benieuwd hoe anderen dat doen/deden

Lieve meiden, niet te druk maken om de hoeveelheden
Als je borstvoeding geeft weet je toch ook totaal niet wat je kindje binnen krijgt? Dus hoef je er met flesvoeding toch ook niet meteen zo druk over te maken hoeveel ze krijgen? Gewoon lekker de fles aanbieden als ze honger hebben en gewoon kijken hoeveel ze drinken.
We eten zelf toch ook de ene dag meer dan de andere dag. Je kan een baby dus ook niet 5 flessen van precies 160 ml op jouw tijd laten drinken.
Ga er iets relaxter mee om, is voor jezelf veel fijner toch

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

oh in principe ga ik er ook relaxt mee om… bied ze gewoon steeds 120 aan en zie wel wat ze drinkt. Leuke is dat ze t zelf toch wel regelt. Alleen 2 uur na een voeding is te vroeg, dan drinkt ze te weinig. Maar verder… ze mag van mij t ritme bepalen. Deed ik ook bij de borstvoeding. Had t idee dat ze toen zelfs meer dronk, meer natte luiers
En nu is t CB ook meer van ‘t maakt niet zo heel veel uit of ze iets meer drinkt of iets minder. Ze mag t zelf regelen.’ Vorig jaar bij de oudste was dat wel heel anders! tja… of ik had nu een andere arts/verpleegkundige…

Haha okee Gelukkig maar! Maar ik snap wel dat het lastig kan zijn als ze huilt en niet zelf meer gaat slapen en je toch met de oudste bezig moet… Tsja ik ben benieuwd hoe dat bij ons straks zal gaan

ja inderdaad! Gelukkig is jouw meisje net al wat ouder en loopt al. Elisa kruipt nog niet eens… dus dat maakt t ook wel wat lastiger (denk ik). En ze slaapt nog 2 keer op een dag. Maar ze vind d’r zusje wel lief! ‘zus’ zegt ze steeds. Gisteren pakte ze t handje van Gabriëlle. Zo schattig! Jammer dat ik geen camera bij de hand had…
Ga jij trouwens borst of flesvoeding geven??

Haha wel schattig, zus Ja dat is denk ik wel lastiger inderdaad dat Elisa nog niet loopt. Dan heb je toch je handen wat vaker vrij.
Ik ga borstvoeding geven en wil het dit keer zeker weten langer volhouden als bij Sylvie (8 week).

Ik herken het wel. Onze meid had het ook. Na de fles sliep ze heel kort en dan was het nog een hele ruk tot de volgende fles.
Ik haal haar nu van bed af voor de eerste fles(7.00) en ga naar beneden. Geef haar daar de fles. En dan gaat ze de box in. Tegen 8ten was ik haar of in bad en kwart over 8 a half 9 gaat ze weer op bed. Dan slaapt ze even een uurtje a ander half.
Dan is het niet meer zolang tot de fles. Als ze van bed komt vermaakt ze haar meestal wel even of in de wipstoel of in de box.

Ja je dagen beginnen dan wel vroeg als je er om 7 uur uit gaat en naar beneden…maar onze dagen beginnen hier zo vroeg…haar zus is 6 uur wakker. Dus 1 van ons is toch op!

Mijn zoon loopt inderdaad ook nog niet en is natuurlijk nog stikjaloers als ik met zijn zusje bezig ben, haha! Dus steeds aan mijn been hangen en zo. Ik heb ook geprobeerd om dochterlief na de fles in de box te laten, maar onze zoon maakt natuurlijk best veel lawaai met zijn speelgoed. Ook lastig, want daardoor lijkt ze wel overprikkeld soms. Nou ja, hopelijk vind ze snel haar ritme.

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

@mooiezoon: die jaloezie herken ik hier wel!

@pjukje… goed idee voor als straks de jongste iets ouder is. Eerst in box dan wassen en dan in bed…
Hier was ik de jongste nu voor dat ze de 2e fles krijgt (rond 10 uur). Maar dat zal vanzelf wel anders worden…
Oudste wordt gewassen als ze uit bed komt, Zij is meestal rond 7 wakker. Wij ook… aangezien de wekker van mijn man rond half 7 gaat…