Gelukkig, het zal vast snel weer beter gaan. Hoop ik tenminste…
Groetjes,
M
Het is toch wat met die kleintjes. Eva heeft ook een rare nacht gehad. Om half 2 begon ze keihard te krijsen. Ze zat in bed. Ik heb haar speen gegeven en ben weggelopen. Om 5 uur weer hetzelfde verhaal. Helemaal over haar toeren. Rood aangelopen zat ze, met speen in, in bed als een hoopje ellende te gillen. Niet huilen, echt keihard krijsen. Ze had gepoept rook ik, dus ik heb haar verschoond. Hielp niet. Water ook niet. Dus ik heb haar teruggelegd, want ze krijste ook nog op de arm. Dat duurde toen 5 minuten en op een paar huiltjes na werd het toen weer stil. Vanochtend was ze weer zichzelf en heel vrolijk! Ik heb ook geen idee waar het door komt? Gek ook dat meerdere kindjes het hebben op dit moment!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Nou ja dat bevestigd toch de sprong he Rainbow. Maar was het maar 5 min. Enne weet je als ik me dopjes indoe schaam ik me nog ook. Van dat kan ik eigenlijk niet maken.
Groetjes,
Michèle
Hahaha, ik snap je gevoel hoor, zo van: ‘Ik wil mijn eigen kind niet horen!’ Maar ik heb die doppen toch al in he, vanwege snurkgeluiden. En geloof me, ik hoor het gekrijs van Eva echt door die doppen heen! Al weet ik niet precies hoe lang ze vooraf gegild heeft, want ik schrok opeens wakker uit een droom. Ik had echt geen zin om met haar beneden te gaan zitten, dan ben je zelf gebroken natuurlijk en was blij dat ze vrij snel ophield. Is Morgan dan ook snel rustig? Eva kán het heel lang volhouden!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Afgelopen twee nachten heeft ze het op en af 2 uur volgehouden. Elke keer is ze even stil en dan gaat die sirene weer. Gek genoeg ben ik op zich niet eens echt boos geworden, maar leuk is anders. Maar ik ga nooit naar beneden met haar he. Ik blijf met heer op der kamer.
Groetjes,
Michèle
je balen zeg dat ze weer zo’n brak nacht had en jij dus ook
Maar Morgan is toch al uit der sprong? Of nog net niet, ik volg het niet meer hahahaha.
Kiezen zijn indd heel vervelend, bij Dylano kwamen er 4 tegelijk en je kon het bij hem goed zien aan de bobbels zonder dat ik in zijn mond hoefde te komen zo groot waren ze. Als hij lachte kon je het goed zien.
Nu zie je dus indd de kiesjes als hij lacht wel een smakelijk gezicht. We hoeven er hier godzijdank nog maar 8 we zijn over de helft
Het heeft wel 3 maanden geduurd voor ze er waren, wil je niet ontmoedigen hoor, maar buiten de luiers en kwijlen had hij er verder maar met vlagen last van.
Heel veel sterkte voor de komende nacht
Liefs Michelle
Helaas Michelle 13, 15 en 17 maanden is een sprong en ze is bijna 15 maanden. Ze is ook de laatste dag ontzettend veel aan het ‘praten’. Bij alles komen hele verhalen en oh wee als je geen of het verkeerde antwoord geeft dan is ze beledigd dat je haar niet snapt.
Vanmorgen ook, ik vroeg waarom ze niet sliep 's nachts, dus ze begon heel duidelijk met IK en toen een heel verhaal waarbij ze voor haar heel duidelijke woorden maakte en ze eindigde met JA. En toen moest ik het maar snappen dus op zich heel duidelijk sprongen gedrag dus. Oh wat zal ik blij zijn als ze 17 maanden ook genomen is
Groetjes,
Michèle
Ja maar dylano zit er ook in??? en die is meer als een maand jonger. Volgens mijn boek loopt hij vna week 59 t/m 65 dus zitten ze er nu samen in
Want Dylano begint altijd een week eerder (dwars ventje) en hij is nu 59 weken.
Liefs Michelle
13 maanden is van 50-55 weken
15 maanden is van 59-65 weken
17 maanden is van 70-76 weken
Het is dus bijna sprong in sprong uit op het moment en dat kan wel kloppen want ze heeft 1.5 weken doorgeslapen weer en nu is het weer bal. Daarvoor was het steeds wel wakker zijn, maar dan was een tul genoeg, toen was het weer hele nachten en nu dit. Oh nog 2/3 maanden dan is het voorbij allemaal…
Groetjes,
Michèle
He Michèle,
Wat rot zeg dat Morgan het even moeilijk heeft. Het komt wel wel voor als pijn of iets wat haar irriteert, dus kiesjes lijken me aannemelijk. Maar met die rotsprongen weet je het ook nooit.
Mijn oei ik groei ging maar tot een jaar, oude versie, dus ik ben er nu niet meer zo mee bezig. Nora heeft nooit zo heel duidelijk die sprongen gehad in haar slaapgedrag. Bij haar merkt je dat ze overdag sneller geirriteerd is en sneller valt, huilt en meer knuffels wil. Nu hebben we wel in haar ‘spraak’ een echte sprong gemerkt, maar de herrie er omheen viel erg mee, het lijkt dus dat we het sprongencircus een beetje gemist… ( zei zij dankbaar…)
Nou heerlijk dat je volgende week vrij bent, komt precies op het goede moment, hoor ik! Inderdaad heerlijk bijslapen, beetje tv kijken, boekje lezen, lang douchen, beetje tutten, eindelijk eens naar de kapper… OEPS, ik droom weg! Moet nog even wachten tot de Kerst…
Nou, meid, ik hoop dat jullie vannacht een goede berg slaap gegund is!
Liefs
Ja heel fijn hoor als de sprongen voorbij zijn…Alleen: dan begint de PeuterPubertijd en ook daar hoort bij dat slapen niet altijd zonder slag of stoot gaat.
Nou moet ik zeggen ( even afkloppen) dat het hier tot nu toe vrij gemoedelijk gaat allemaal. Als ( en dat komt zelden voor) Jack niet wil/kan slapen of wakker wordt snachts is het kletsen en niet krijsen. Maar goed, dat heeft hij nooit gedaan eigenlijk.
En dan kriijg je ook nog een periode dat ze niet meer willen slapen smiddags maar eigenlijk niet zonder kunnen en dus UBERsjaggo zijn om een uur of vijf…Aan dat moment denk ik ook nog maar niet, hahaha.
Toch houden we van ze
Groetjes van Christa
Ha ha ha dan vervloek ik dat dan wel Christa… maar nu zijn het de sprongen die de schuld krijgen…
Enne mazzel hoor dat Nora er geen last van heeft. Al moet ik zeggen dat dit de eerste keer dat we zo’n gelazer hebben met slapen, daarvoor was ze wel eens wakker maar dan was het kletsen en zingen.
Groetjes,
Michèle
haha, heb je 2 kleine draakjes
ik vind 1 draak wel genoeg voor voorlopig, maar gelukkig kunnen ze ook engeltjes zijn anders was er weinig aan nietwaar haha.
en ze maken ons toch zoo gelukkig!
meisie kop op! ik wilde al zeggen pak een redbull maar toen herinnerde ik me dat je suiker had, dus lijkt me niet zo’n strak plan.
ik zit er wel aan op het moment. ben echt te moe gewoon, zonder dat spul functioneer ik echt niet
Afgezien van mijn suiker reageer ik ook niet echt goed op caffeine Inge, maar bedankt voor de pep
Ach ja het is gelukkig maar (!) 2 uur per nacht dus ik krijg nog wel iets aan slaap, maar 8 uur met hooguit een plaspauze is wenselijker…
Groetjes,
Michèle
nee daarom, stomme opmerking sorry
maar ik hou wel van humor op zn tijd, ook over mn eigen "aandoening’
ben altijd te positief ingesteld, want je moet er om kunnen blijven lachen anders is het helemaal ruk om mee te leven toch.
Over dat slapen dat is echt vervelend, bedoel je dat je maar 2 uur slaapt maar dat je 8 uur WIL slapen?
ik ehb niet eens genoeg aan 8 uur, na 10 uur slapen gaat het redelijk maar nog niet zoals het moet
Nee ik slaap gemiddeld 6 uur da afgelopen 2 nachten alleen wel na 2 uur een onderbreking van 2 uur en dan weer 4 uur slapen, ik slaap liever 8 uur aan een stuk door, maar ja Morgan is duidelijk aan het springen en heeft dus andere plannen 's nachts…
Groetjes,
Michèle
Nou eindelijk een redelijke rustige nacht. Om 21.00 begon de wel ineens heel hard te huilen en ze bleef huilen ook toen ik haar optilde. Ik moest haar echt even hard roepen en toen werd ze wakker en rustig. Ze is ook weer gaan slapen meteen.
Om 22.30 weer hetzelfde als de twee nachten ervoor, dus ik naar der toe. Zat ze me wakker aan te kijken, dus ik heb haar neergelegd en gezegd dat iedereen, pappa, mamma en morgan heel moe waren en dat we gewoon lekker moesten gaan slapen. Of ze me snapte weet ik niet, maar ze heeft 2 tellen gejammerd, en toen ze door had dat ik niet kwam heeft ze een liedje gezongen en daarna weet ik niet want om half 3 schrok ik wakker omdat ik moest plassen en om kwart over zes hoorde we haar pas weer. Dus de score is 2-1 nu
Groetjes,
Michèle
Ik las dat een bijwerking van de vaccinatie nachtmerries kunnen zijn. Het klinkt een beetje alsof Morgan gisteravond een nare droom had. Nora heeft afgelopen nacht ook erg onrustig geslapen. Niet echt gehuild, maar veel piepen tussendoor en da weer stil. Dacht ook aan rare dromen.
Maar in elk geval super dat je vannacht goed heb kunnen slapen, kun je er de laatste twee daagjes nog even tegenaan, en dan de echt rust, een week lang!
Liefs
Nou ja ze had het zeuren ook al voor de prik he Liske, maar die gil van half negen kan zeker een nachtmerrie geweest zijn. Zeker omdat ik haar bijna niet rustig kreeg…
Ik weet het enne maandag op dinsdag gaat ze logeren dus das ook nog eens echt uitslapen dan
Groetjes,
Michèle